Toon posts:

Nieuwe Game-PC, goede config?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, met mijn oude systeem (AMD 1800+, MSI moederbordje, 768 MB DDR PC 2700, Hercules 9600PRO) lukt het gewoon niet meer om games zoals Doom 3, FEAR, Quake 4 normaal te spelen, laat staan een beetje eyecandy. Met een geinteresseerde voor mijn oude pc, leek het mij verstandig om een nieuwe PC aan te schaffen. Het doel is vooral gamen. Ik wil straks games als FEAR en dergelijke gewoon op full. max op een resolutie van 1280x1024 kunnen spelen.

Nu ben ik wel een beetje bekend op hardware gebied en heb ook al menig reviewtjes doorgelezen (uren testen/ forums op tweakers, anandtech, tom hardware doorgespit) van videokaarten, mobo's en processors maar ik zoek nog wat bevestiging.

Het budget ligt rond de 1000 euro (komt niet zo nauwkeurig), en dan gaat het alleen om de onderstaande onderdelen. Hier volgt mijn huidige configuratie:

Proccesor: AMD Athlon 64 3500+ Venice

Presteert zeer goed bij games, goed overklokbaar. Wordt ook aanbevolen in de high-end game pc van tweakers zelf. Dit lijkt mij gewoon een goede keus.

Mobo: Asus A8N-SLI nForce4 SLi --> ASUS A8N-E

Sli moederbord is niet noodzakelijk aangezien er over een paar jaar toch wel weer videokaarten uitkomen die sneller zijn dan nu 2 dezelfde snelle kaarten in Sli opstelling.

Geheugen: 2x 512 mb PC3200 DDR

Games vreten steeds meer geheugen dus dit lijkt mij wel het minimale. Klinkt logisch :)

Videokaart: XFX GeForce 7800 GT

Ik kies hier NIET voor de GTX uitvoering, omdat deze in de 1e plaats erg duur is en de prijs/kwaliteitverhouding tov de 7800 gt minder is. Ik heb in meerder reviews gelezen dat de gtx
niet maximaal kan presteren, dat een processor van zelfs 4Ghz de bottleneck is. Verder komt de gt
ook goed uit reviews en moet het zeker wel mogelijk zijn om de games van dit moment in een hoge resolutie op max te kunnen spelen. Maar toch blijf ik enorm twijvelen tussen deze twee, wie kan mij een doorslaggevend argument geven?

Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

Ik hou wel van een beetje muziek luisteren, nu hoeft het van mij niet allemaal perfect te zijn. De voornaamst reden voor waarom ik voor een aparte geluidskaart kies, is dat de geluidskaart op het moederbord ten koste zou gaan bij de performance van games. Klopt dit, of valt dat zwaar mee?

De rest van mijn pc doet er eigenlijk niet zoveel toe, want de performance in games hangt van deze onderdelen af. Ik hoop dat iemand zou willen reageren en alvast bedankt,

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 18:55 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem eens een kijkje in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 10:59
Ik neem aan dat je harde schijf etc overplaatst? Anders zit die 1000 euro best krap. Daarbij nog kast en voeding wat ook weer tussen de 100 en 200 euro ligt...

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vergeet geen goeie voeding te kopen, het leven van je andere hardware hangt ervan af :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die harde schijf, kast, voeding, tft schermpje en dergelijke zijn allemaal bijkomende zaak. Dus kijk eerst maar niet heel erg naar het budget maar meer na de prijs/kwaliteits verhouding! :)

@borromini
zou een 400W voeding genoeg zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 18:38 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 16:49

DefLite

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:37:
Ja, die harde schijf, kast, voeding, tft schermpje en dergelijke zijn allemaal bijkomende zaak. Dus kijk eerst maar niet heel erg naar het budget maar meer na de prijs/kwaliteits verhouding! :)

@borromini
ja hoor maar alleen als het echt een goed merk is dus zeker geen standaard voedingen enzo(lees: sweex etc)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:37:
@borromini
Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Je mag op zich zelf wel wat meer moeite doen om informatie te vinden ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

400W is zeker voldoende. Tagan, Zalman, Enermax, Antec, ... is what you're lookin' for ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Voeding had ik eerlijk gezegd nog niet heel erg op gelet, was voor mij eigenlijk een 'bijkomende zaak' maar nu snap ik dat dat dus wel degelijk een rol speelt. Maar die 400W Zalman is geen probleem!

Maar hoe zit het met die processor, moederbord en videokaart?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 18:45 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Persoonlijk vind ik SLI weggegooid geld. Je spendeert het dubbele en krijgt hoogstens 50% performance erbij. Dan denk ik dat je beter gewoon een nieuwe kaart koopt en wat langer wacht met upgraden, want uiteindelijk moet je dat toch doen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik zelf ook al aan te denken! Die SLI kan eruit en wordt vervangen door een gewone Asus A8N-E. Tegen die tijd kan ik inderdaad beter weer een nieuwe kaart kopen! bedankt ;)

Verwijderd

en een aparte geluidskaart? de qualiteit van een audigy ligt hoog en is daarom ook duur, ik weetniet wat je er meer van plan bent dan gamen? maar onboard geluidskaarten zijn bijna altijd goed genoeg (tenzij je echt een muzikant bent en met je computer wilt linken, of een prachtige mooie versterker met mooie luidsprekers hebt staan en veel overhebt voor goede qualiteit muziek.)

• DualDevil
  • Laatst online: 07-02 09:30

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Je oude videokaart weggooien of een goedkope erbij kopen en zo nog eens 50% gain krijgen, klinkt als een goedkope flinke verbetering, straks kost die gt nog 200 euro, en een kaart met 50% gain kost altijd nog 300+, een extra GT zal dan dus goedkoper zijn en je hoeft je oude niet weg te gooien.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
r00n schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:40:
[...]

Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

Je mag op zich zelf wel wat meer moeite doen om informatie te vinden ;)
Tjonge jonge. je hoeft NIET te reageren. Houd je mond gewoon, als dit het enige is wat je uit kan brengen.
Die jongen/man wil gewoon advies en er zijn zat mensen die het wel leuk vinden om mensen advies te geven, zoals ik bijv.
Dat jij hier geen zin in hebt, wellicht omdat je het te vaak hebt gedaan, is prima, maar reageer dan gewoon niet en ga lekker gamen ofzo.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Quacka schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:49:
[...]

Tjonge jonge. je hoeft NIET te reageren. Houd je mond gewoon, als dit het enige is wat je uit kan brengen.
Die jongen/man wil gewoon advies en er zijn zat mensen die het wel leuk vinden om mensen advies te geven, zoals ik bijv.
Dat jij hier geen zin in hebt, wellicht omdat je het te vaak hebt gedaan, is prima, maar reageer dan gewoon niet en ga lekker gamen ofzo.
Elke GoTter die hier al wat langer rondloopt zal je die tip geven. Als je de regels van GoT heel nauw neemt, dan hebben veel topics zoals dit weinig overlevingskans.

• Quacka
DualDevil schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:31:
Je oude videokaart weggooien of een goedkope erbij kopen en zo nog eens 50% gain krijgen, klinkt als een goedkope flinke verbetering, straks kost die gt nog 200 euro, en een kaart met 50% gain kost altijd nog 300+, een extra GT zal dan dus goedkoper zijn en je hoeft je oude niet weg te gooien.
Anderzijds zal de TS voorlopig geen nieuwe kaart aanschaffen. Op het moment dat deze kaart verouderd is kan hij inderdaad voor een leuk bedragje een 2e erin zetten, maar hij kan dan ook voor een dure kaart kiezen die net zo snel is als die 2 kaarten EN een boel extra's heeft.
Extra's die de 7800gt gewoon nog niet kan ondersteunen.

Het is de keuze die je maakt. Het is puur gokken. Hoe duurder de pc, hoe minder die paar tientjes voor een sli-moederbord uitmaakt. Bij een budget van 1000 euro (of in die trant) maken die paar tientjes wel uit.

• Quacka
Borromini schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:54:
[...]

Elke GoTter die hier al wat langer rondloopt zal je die tip geven. Als je de regels van GoT heel nauw neemt, dan hebben veel topics zoals dit weinig overlevingskans.
Elke GoTer weet dan ook dat hij die kritiek elders moet uiten en niet in dit draadje.
En ja: ik moet dan ook niet reageren op die persoon, maar ik werd er een beetje pissig van dat hij 2x een onzinnig bericht zat te typen, omdat hij toevallig wel heel veel kennis heeft. Een ander heeft die niet. Zeg dan gewoon niets, als je geen zin hebt in een vraag die al vaker is gesteld.
Zolang er mensen zijn die antwoord willen geven is er toch niets aan de hand? Als niemand antwoord geeft, dan moet iemand vanzelf verder gaan zoeken.

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:44:
Voeding had ik eerlijk gezegd nog niet heel erg op gelet, was voor mij eigenlijk een 'bijkomende zaak' maar nu snap ik dat dat dus wel degelijk een rol speelt. Maar die 400W Zalman is geen probleem!

Maar hoe zit het met die processor, moederbord en videokaart?
Wat je ook nog kan doen is kiezen voor een kast waar een kwaliteitsvoeding in ziet. Die zijn er ook genoeg. Vaak is dit veel voordeliger.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:06
DualDevil schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:31:
Ja, maar jammer dat 2x een verouderde videokaart niet 1 nieuwe is. SLI (vind ik) is alleen leuk als je geld teveel hebt en er geen snellere kaarten meer zijn, en je een kerncentrale in de achtertuin hebt staan.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Quacka schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:57:
[...]

Elke GoTer weet dan ook dat hij die kritiek elders moet uiten en niet in dit draadje.
En ja: ik moet dan ook niet reageren op die persoon, maar ik werd er een beetje pissig van dat hij 2x een onzinnig bericht zat te typen, omdat hij toevallig wel heel veel kennis heeft. Een ander heeft die niet. Zeg dan gewoon niets, als je geen zin hebt in een vraag die al vaker is gesteld.
Zolang er mensen zijn die antwoord willen geven is er toch niets aan de hand? Als niemand antwoord geeft, dan moet iemand vanzelf verder gaan zoeken.
Hoe ga jij de TS dan de weg wijzen naar dat topic, als je er niks over mag zeggen? Vertel me dat es?

Soit - ik ga hier verder niet meer op in.

Verwijderd

ik zou ook niet voor sli gaan idd.

Je kan als mobo ook nog gaan voor een: LANPARTY UT nF4 mobo

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 20:46 ]

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 16:20

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik snap niet dat iedereen altijd zegt dat de CPU de bottleneck is. Wanneer het daadwerkelijk de bottleneck zou zijn al bij een 7800GT, waarom zou een 7800GTX in SLI dan hogere frames halen. Juist... omdat door puur GPU afhankelijke berekeningen (shaders, lichteffect, shadows, AA AF, noem maar op) een snelle 3D-kaart en zeker 2 dit makkelijker kunnen verwerken. Mensen die zeggen dat het allemaal CPU bottleneck beperkend is gaan uit van achterlijk hoge resoluties en no eye-candy ofzo. Lees gewoon de reviews, dan zie je dat de CPU echt niet altijd de bottleneck.
Dit om het hele verhaal rondom CPU bottleneck even recht te zetten.

Verder goede config, ik zou alleen voor 1x 1GB reepje gaan en er later nog eens een keer 1GB bijzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor alle reacties! Ik ga toch voor de ASUS A8N-E, ik vind dat SLi toch gewoon wat onnodig, zeker omdat ik bereid ben in de toekomst weer een nieuwe dure videokaart aan te schaffen.
De 2x512 mb wordt veranderd in een stookje van 1gb, want het is inderdaad een goedkope oplossing om er later nog één van 1gb bij te zetten.
Het enige twijfel punt is nog: wordt het de 7800GT of de 7800GTX? Ik dacht zelf dat de 7800GTX onnodig hoge prestaties neerzet voor de games van nu. Zeker met snelle processor leek mij een 7800GT voldoende, maar ik begin toch sterk te twijvelen (na reactie van krouwen). Is die 100 euro de extra prestatie waard, of zeggen jullie klok die 7800GT gewoon een beetje?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 00:39 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Yofresh_750 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:03:
[...]

Ja, maar jammer dat 2x een verouderde videokaart niet 1 nieuwe is. SLI (vind ik) is alleen leuk als je geld teveel hebt en er geen snellere kaarten meer zijn, en je een kerncentrale in de achtertuin hebt staan.
Vanzelfsprekend met ^^ :Y)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Iedereen zegt wel "Je krijgt maar 50% performance extra, en je betaald veel meer", maar als je er even over na denkt:
PC van 1000 euro
videokaart van 400
dus de videokaart is 40%

Als je dan 50% extra krijgt, is dat toch best goed?
En dat geld natuurlijk nog meer als je pc richting de 2500 uit de BBG zou gaan!

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

pc is op zich veel beter tegenover wat je eerst hebt dus ge zult zeker geen problemen hebben met de laatste nieuwe games
ik zou wel gaan voor 2x512mb (je kan er nog steeds 2x512 bij insteken) maar dual channel is leuker
en ik zou een ocz voeding nemen (powerstream) ik heb deze zelf ook en je hoort hem niet + je kan de spannningen aanpassen zodat deze altijd goed zijn

en ik zou ook geen 100-200€meer betalen aan een gtx voor 5 fps meer

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Je zult het met een 7800GTX wel langer volhouden, ik zou gewoon voor 1 7800GTX gaan. iig zeker niet voor 2 7800GT's, dat is gewoon zonde geld. Kijk maar even op deze site: http://www.xbitlabs.com/a...splay/geforce7800-gt.html

Kijk naar een paar games en dan bij de resolutie van 1280*1024. Het zijn misschien toch net die paar frames die je nodig hebt als de actie heel hevig is om ervoor te zorgen dat het beeld niet schokt. Dit zijn natuurlijk gemiddelden. Dus heb je een multiplayer game en dat speel je met alles op high op 1280*1024 dan kunnen die paar frames het verschil uitmaken als er heel veel smoke is en geschoten wordt.
Wat je natuurlijk ook kan doen, en dat doen er velen. Gewoon even zoeken naar hoe ver je de GT kan overclocken en dan heb je ook een prima kaart.

[ Voor 32% gewijzigd door krouwen op 29-10-2005 11:38 ]

• DualDevil

DualDevil

Pak dan de XFX 7800 GT, die is standaard iets hoger geclockt voor een prijs die wat intressanter is als de GTX, met FPSsen die soms gelijk, soms iets minder maar soms ook iets beter zijn dan de GTX. Zeker het overwegen waard.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

DualDevil schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:38:
Pak dan de XFX 7800 GT, die is standaard iets hoger geclockt voor een prijs die wat intressanter is als de GTX, met FPSsen die soms gelijk, soms iets minder maar soms ook iets beter zijn dan de GTX. Zeker het overwegen waard.
Inderdaad, dat is een goede keuze.

• DualDevil

DualDevil

Woot, ik met mijn newbie brein in computerkunde. Zit ongeveer in het zelfde schuitje als de TS en waar ik mee op de proppen gekomen ben is:
  • AMD 64 939 3200+ Venice €136.00
  • Thermaltake Big Tyhpoon (om de 3200+ 3500+ snelheden te laten halen) €39.00
  • OCZ PC 3200 2x 1 GB Dual Channel kit 2-3-3-5 (2048 MB dus) Ultra Platinum kit €279.00
  • Tagan 530 Watt SLI ready voeding €110.00
  • NZXT Trinity case met 2x 120 mm fan en 1x 80 mm + 1x 80mm slimfan voor mobo koeling €50.00
  • XFX 7800 GT €390.00
  • A8N-SLI €120.00
  • G-15 Gaming Toetsenbord(wireless is niet intressant voor mij)€60.00
  • MX-510 Gaming mouse (niet de top, maar voldoet zeker wel voor mij)€27.00
  • 930 BF Samsung 19" TFT van 1092x1200 of je weet iig welke ik bedoel.. 8)7 € 370.00
  • Western Digital SATA 2 250 GB 16 MB Buffer €130.00
  • DVD Brander NEC €40.00
Reden voor deze spullen, is prijs/prestatie voornamelijk. Geen 3500+ omdat de 3200+ die clocksnelheid wel moet kunnen evenaren, big tyhphoon is erg goede en stille koeler,
Tagan voeding is kwaliteit en komt goed uit reviews. OCZ 2x 1 gb is snel, overclockbaar, en lage latencies. Trinity is goedkoop, goed gekoeld en kan alles dat ik wil kwijt. XFX presteert goed zeker voor het bedrag, later voor SLI te gebruiken
Moederbord ondersteund alles wat ik wil, toetsenbord en muis is persoonlijk, monitor is mooi, reactietijd is goed en prijs is acceptabel
Schijf is goed, heeft veel cache en is van een goed merk.

Totaalprijs: 1662.28 uit pricewatch. Als je koopt via zowel alternate als cool-prices kom je op zo'n 1680 ex verzenden, wat erg dicht bij minimum zit.

Link pricewatch
En dan kan je voorlopig vooruit, met als je budget over hebt een 3500+ of een X2 of FX, wat je wil.
Schrap wat je al hebt uit deze lijst en naar mijn mening heb je een heel bar systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door DualDevil op 29-10-2005 12:13 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Quacka schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:57:
[...]
En ja: ik moet dan ook niet reageren op die persoon, maar ik werd er een beetje pissig van dat hij 2x een onzinnig bericht zat te typen, omdat hij toevallig wel heel veel kennis heeft. Een ander heeft die niet.
En een zekere mate van kennis wordt hier juist wèl verwacht, hetgeen je onder andere gemakkelijk op kunt doen door veel FAQ's door te lezen (daar zijn ze immers voor) en zelf langdurig op zoek te gaan. Even vlug een topic openen om snel antwoord te krijgen op je vraag behoort zodoende tot geen van deze categorieën. Bovendien kreeg ik uit de TS ook echt wel het idee dat hij over genoeg kennis beschikt om deze keuze zèlf te maken :)
Zeg dan gewoon niets, als je geen zin hebt in een vraag die al vaker is gesteld.
Ik ga ervan uit dat je het niet erg zult vinden dat ik hier niet op in ga.
Er bestaat nog altijd goede en slechte beargumentatie.
Zolang er mensen zijn die antwoord willen geven is er toch niets aan de hand?
Ook niet wanneer men wijst op een aantal FAQ's of stickies om zo de TS van meer informatie te voorzien die uiteindelijk zijn keuzen zullen vereenvoudigen. Dat er toevallig één user rondloopt die hierom 'pissig' wordt verandert daar niets aan en kan ons in beginsel ook niet interesseren, om het maar even bot te brengen :)

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben iemand die graag mensen helpt (zoals het merendeel hier), maar er moeten vanzelfsprekend grenzen getrokken worden. Dit geldt voor GoT, maar ook voor jezelf, wat meteen een oorzaak is achter het feit dat dit per user verschilt. In mijn ogen volstond een verwijzing naar twee andere topics, in de jouwe niet. Leg je daar dan bij neer. Niets aan de hand :)
Als niemand antwoord geeft, dan moet iemand vanzelf verder gaan zoeken.
Neen. Dat is iets wat je doet vóór het openen van een topic ;)

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dualdevil's reactie, ben ik er uit wat de videokaart betreft de XFX 7800GT! Zeer goede kaart inderdaad, het even een reviewtje opgezocht. En die 3200+ ipv 3500+ is misschien ook nog een goede optie, aangezien overklokken het zelfde resultaat biedt dan betalen ;)

• DualDevil

DualDevil

Danku Danku...
Even over die 3200+/3500+, je zal hoogstwaarschijnlijk net iets lager uitkomen, het blijft allemaal gokken, maar dat is het met de 3500+ ook, dan gok ik liever iets goedkoper, en desnoods koop ik eerder alsnog een snellere. Moet wel ver komen die 3200+ lees er weinig die de 2.3 Ghz niet halen, normaal lijkt 2.5/2.6 en daarboven is snel.

• DualDevil

DualDevil

Ik heb trouwens een andere behuizing gevonden met goede/betere koeling, inclusief 500 watt voeding en lage prijs. Voeding is van goede kwaliteit en ik hoef me niet meer te druk te maken over het innerlijk van de kast want hij is dicht, het gaat immers toch om wat het werk doet, en niet hoe dat eruit ziet. Deze kast dus
Antec Performance TX 1050B EC (cool-prices 120 euro)

Pagina: 1