seagate 7200.2 160GB heel sloom

Pagina: 1
Acties:

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 20:03
mijn seagate 7200.2 160GB hd ik de afgelopen 2 dagen heel erg langzaam geworden.
ik heb vandaag getest met hdtune en daarbij haal ik max. 3,5 MB/sec bij de benchmark en de cpu usage is daarbij 49%.
mijn sata seagate schijven halen dik 70 MB/sec.

weet iemand hier een oplossing voor of is mijn hd gewoon kaduk?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

DMA settings bekijken :) Zie FAQ. Eventueel (andere) drivers voor je IDE controllers installeren :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• frankknopers
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Kijk even in apparaatbeheer en in het BIOS of de schijven wel op DMA staan. Waarden van rond de 3-4MB/s horen namelijk bij PIO, en dat is dus niet goed.

Goud is geen geld

• NEOeo
ik heb de dma aan of in ieder geval op auto staan en ook heb ik hem aan bij apparaatbeheer maar toch loopt hij op pio-modus.

weten jullie hier een oplossing voor?

moederbord:
asus p4c800-e deluxe (intel chipset)

[ Voor 15% gewijzigd door NEOeo op 28-10-2005 20:34 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05

rapture

Zelfs daar netwerken?

NEOeo schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:32:
ik heb de dma aan of in ieder geval op auto staan en ook heb ik hem aan bij apparaatbeheer maar toch loopt hij op pio-modus.

weten jullie hier een oplossing voor?
In apparatenbeheer moet je niet alleen DMA instellen, ook zien dat er effectief DMA in het grijs tekstvakje staat. Als dat niet zo is, dan moet je de IDE-kanaal eraf smijten door "installatie ongedaan maken", rebooten, nog eens rebooten omdat het gevraagd word en terug in orde.

• NEOeo
en weer opgelost! bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1