topic naar TC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik zat me iets af te vragen

er is blijkbaar zojuist een topic getrasht over een huur conflict.
en alhoewel iedereen bovenop de TS sprong / springt blijft er de vraag staan waarvan ik het antwoord best nog wel eens juridisch van onderbouwd zou willen zien en daar eventueel over verderdiscussieren. Maar in plaats daarvan verdwijnt het ineens :?

En als het op verzoek van de TS is, dan moet ie maar beter nadenken van te voren of hij het plaatst... ja toch?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja en nee. Aan de ene kant ben je niet meteen per definitie ' eigenaar' van je eigen topic, maar aan de andere kant gaan er toch alleen maar verwijten over en weer, en dan vooral gericht op de TS (wat imho nog terecht is ook, maar dat terzijde).

Krijg je alleen maar een kanslozere discussie van in mijn ogen. Mocht je het toch wel een aardig discussie onderwerp vinden, wat let je dan nog om een nieuw topic te openen met dezelfde omschrijving van een fictieve situatie? :)

Overigens kan ik me ook wel aardig vinden in jouw argumentatie hoor, want je moet toch een beetje van tevoren nadenken voor je zoiets plaatst en dat het ook in jouw nadeel kan uitvallen. Maar op dat moment moet ik de afweging maken of het zin heeft om dit topic op dezelfde voet voort te laten gaan terwijl het TR's en klachten regent...

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 28-10-2005 18:06 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21
hmmmf...

tja... moeilijke situatie... ik begrijp het deels ook wel.

maar ja. als ik nu een "fictieve situatie" moet gaan bedenken O-)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 17:02
Dan bedenk je zoiets, compleet uit de lucht gegrepen, uit de duim gezogen, getuige van een grote creativiteit, etc etc:

"Stel, ik probeer iemand het huis uit te pesten. Hij/zij vertrekt eindelijk, maar zonder de maand opzegtermijn te betalen. Wat voor juridische consequenties zitten hier aan vast?"

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het originele "Hoe pest ik mijn huisgenote weg" topic van TS toevallig ook getrashed? Ik kon het iig niet meer vinden met de search. Of zuigen mijn search -skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:42:
Was het originele "Hoe pest ik mijn huisgenote weg" topic van TS toevallig ook getrashed? Ik kon het iig niet meer vinden met de search. Of zuigen mijn search -skills?
Nee hoor, die was idd ook getrashed. Dit zag ik pas later, anders had ik dit laatste topic ws ook niet getrashed.

Kijk bij hoge uitzondering komt het weleens voor dat iemand verzoekt om zn topic te laten moven naar de TC om verschillende redenen. In die ene uitzondering wordt vaak aan dat verzoek voldaan, om uiteenlopende redenen, maar meestal komt het omdat het topic uit de hand liep en dat alsmaar een herhaling van argumenten, verwijten/flames naar elkaar toeging. Op dat moment is de discussie niet meer zinvol en wordt dat topic dan weleens op slot gezet/gemoved naar TC.

Dat is een service die verleend wordt, maar ik hoop dat het duidelijk is dat wij er ook niet voor zijn om de troep op te ruimen die je zelf hebt veroorzaakt, en dingen maar blijven moven omdat je dat toevallig beter uitkomt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij dan toch wel af waarom een topic getrashed wordt, en niet gewoon op slot gezet. Is de mate van herhaling van argumenten, verwijten/flames hier bepalend in? (Kan me voorstellen dat een topic wat voor 95% uit bovenstaande bestaat zelfs voor het archief niet meer leuk is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Yep, zo kun je dat meestal wel als vuistregel nemen. Maar soms kan dat uiteraard afwijken per situatie; elke mod gaat daar weer ietsjes anders mee om, soms heb je wat weinig tijd om het goed te beoordelen, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik zie het zo: als een user besluit dat hij een post of topic liever getrashed ziet, dan kan hij bijvoorbeeld al zijn posts, inclusief startpost, verwijderen. Op dat moment is een post of topic toch al vrijwel inhoudsloos geworden en kan het net zo goed getrashed worden. Om die reden heb ik afgelopen nog op verzoek een post getrashed. Dat was overigens pas de tweede keer in twee jaar dat ik zo'n verzoek kreeg en ik zie geen reden daar niet aan mee te werken.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Soms is echter het verwijderen van een enkele post geen optie. Bijvoorbeeld als anderen de betreffende post hebben gequote, of erop in gaan.
In zulke gevallen is het soms beter om een heel topic op verzoek te verwijderen. Maar daarvoor moeten wel zwaarwegende redenen zijn. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor wat je schijft op een forum.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1