CPU-Gebruik te hoog , Code verbetering nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 16:59
Hoi,

Ik heb een scriptje dat vrij veel gebruikt wordt:
Het checkt 27 websites om te zien of er een stukje code aanwezig in hun site (voor een Webring).

Het probleem is dat het script altijd goed gewerkt heeft maar nu er meer bezoekers komen er te veel CPU wordt gebruikt (ik zit op een shared hosting).

Ik heb de code op een NoPaste service geplakt om kleurtjes erin te krijg:
http://nopaste.php-q.net/168426

Er zit bijgevoegde commentaar bij (in het Engels)

Thx , DePhille

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45

crisp

Devver

Pixelated

Code niet on-demand uitvoeren, maar op de achtergrond op geregelde tijden (cronjob). Resultaten opslaan en bezoekers een pagina opdienen aan de hand van de opgeslagen gegevens.

Intentionally left blank

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi,

Dit is niet helemaal hoe het hier werkt op GoT :). Lees eerst even P&W FAQ - de "quickstart", daarin staat waar een topic aan moet voldoen. Daar lees je oa dat je de relevante taal in de titel moet stoppen en dat je je code hier kunt plaatsen tussen code tags (zodat er ook kleurtjes in komen als je de juiste taal opgeeft), maar nog belangrijker: je kunt hier niet al je code posten en van ons verwachten dat wij het maar even oplossen.

Als je een expliciete vraag mbt optimalisaties of andere aan zelf programmeren gerelateerde vragen hebt ben je hier welkom en mag je gerust een topic openen, beschrijf je probleem dan wel uitvoerig en post een klein stukje relevante code.

Succes :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.