Toon posts:

Wimax al te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment een Wifi netwerk in mijn gemeente draaien waar een boel mensen op aangesloten zitten om via de 44mbit snelle internet lijn te internetten.. Wie wil dat nou niet :)

Nu zit ik alleen al een tijd met afstand/bereik problemen en de snelheid (10mbit gemiddelt)

Dus wil ik overstappen op Wimax 50km@70mbit. whooho :) Maar ik kan nog helemaal geen plaats vinden waar ik die spullen kan kopen..Is uberhaupt al wel te koop?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
volgens mij zijn er alleen nog maar experimenten gedaan, en is de apparatuur nog niet te koop. Maar ikkan er ook helemaal naast zitten... :+

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:03
Nee Wimax is nog niet beschikbaar maar, daar komt snel verandering in. Ik las toevallig net het onderstaande artikel:

http://www.webwereld.nl/ref/newsletter/38051

50KM @ 70Mb :) dat is pas vooruitgang...

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

AirX

Tweak Guru

Zou die 50 KM ook voor consumenten te halen zijn? B)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
dat zou wel mooi zijn. ik ken vrij weinig van de techniek maar als het zonder richtantennes e.d. te halen is dan moet vrij voordelig zijn om een landelijk dekkend netwerk aan te leggen - zodat we tenminste niet meer die asociale tarieven hoeven te betalen als nu voor wifi (of gprs/umts..)

met een hamer past alles

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

ben best wel geinteresseerd in wimax, en omdat die topic er toch wel bij aansloot dacht ik het maar even omhoog te schoppen :)

zijn er ondertussen al pci kaarten die wimax ondersteunen? of komen deze er uberhaubt ooit wel :)

ik zou namelijk met een vriend die een kleine 15 km verderop woont een verbinding willen hebben, maar dus al zeker geen line of sight, zitten bossen en waarschijnlijk nog wel gebouwen tussen.

kunnen we dan bv met wimax een verbinding maken? of gaan ze dit echt niet uitbrengen voor consumenten zoals ze met wifi gedaan hebben, dus dat je gewoon makkelijk je eigen accespointje voor pakweg 150m rond je huis hebt staan.

volgens wat ik gelezne heb oer wimax moet die afstand/line of sight geen probleem gaan vormen, maar is de apparatuur er al? (of vrij binnenkort/al aangekondigd)?

iemand? :)

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Pagina: 1