Chmod naar IIS5 FTP server sturen *

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 17:19

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik heb een klein probleem cq. vraagje.

We bieden websites aan op o.a. een Windows 2000 server met daarop IIS 5. Die is voorzien van IISLockdown / URLScan. Nu draaien daar klanten op die óf via Frontpage / Webdav hun rechten wijzigen óf gewoon via ons. Nu komen er ook steeds meer mensen die via FTP de rechten willen wijzigen, nu zou (altans, volgens een paar site's zou het moeten kunnen) dat gewoon via een FTP programma zoals CuteFTP moeten werken en dan via chmod. Nu werkt chmod als commando natuurlijk niet, maar weet iemand of CuteFTP zo slim is om te kijken welke FTP server er draait en om dan chmod aan te passen aan de benodigde Windows commando's? Want zo te zien niet namelijk, als je iets wilt aanpassen krijg je een foutmelding dat chmod niet als geldig commando wordt gezien.

Ik heb het daarnaast op een Windows 2003 SP1 bak geprobeerd en daar werkt het wel, met als enig verschil dat die Serv-U en geen IIS draait. Het kan natuurlijk ook liggen aan URLScan die de benodigde commando's tegenhoud, al zie ik in urlscan.ini geen verboden commando staan die iets met het wijzigen van rechten te maken heeft.

Op Google wordt ik niet veel wijzer, ik krijg alleen site's te zien die het hebben over hoe ze chmod waardes moeten vertalen naar een Windows rechten structuur, niet over of het wel of niet werkt.

Weet iemand of dit op een Windows platform kan?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Dit kan geloof ik door rechten in te stellen. Dit kan alleen op een NTFS station.
Meer info --> Google ;)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 17:19

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:54:
Dit kan geloof ik door rechten in te stellen. Dit kan alleen op een NTFS station.
Meer info --> Google ;)
Die info had ik ook al gevonden, je moest de IUSR_machinenaam write rechten geven, maar dan nog blijft het probleem dat het commando chmod gewoon niet werkt, dat zegt de FTP server ook gewoon.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..