Toon posts:

[XP]Bestanden ontoegankelijk na overplaatsing HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar dagen met het probleem dat ik mijn computer niet meer kon opstarten.
Ik kreeg van de PC een aantal opties om op te starten, o.a veilige modus, normaal etc.
Dit bood allemaal geen soelaas, ik kreeg een blauw scherm wat heel snel weer weg was en de computer rebootte vervolgens. Heb via de herstelconsole geprobeerd op te starten maar kwam er echt niet uit, heb een soort controle/herstel gedaan via "chkdsk/ r" command maar daar werd ik alleen maar minder wijs van. Toen heb ik de harde schijf overgeplaatst naar een PC die ik boven had staan.
De PC herkende toen twee nieuwe stations: Namelijk F: en G:
Op G: stond m'n muziek en vakantiefoto's dus die heb ik op die manier kunnen redden.
Alleen als ik F: open krijg ik een bizar laag aantal bestanden die als naam een vierkantje (of meerdere) hebben, gewoon een hokje dus. Ik kan deze niet openen. F:/hokje is niet toegankelijk, de syntaxis van de bestandsnaam,mapnaam of volumenaam is onjuist. Deze melding kreeg ik dus als ik op een map probeerde te openen met als naam zo'n hokje. Er staan op dit station 7 bestanden waaronder 1 map.
4 hebben als grootte 1kb, 1 heeft 0kb en 1 heeft 81.920kb. Het station heeft een grootte van 10,1 mb totaal (erg raar lijkt me) en heeft een FAT-indeling, itt de andere stations die NTFS draaien.

Beneden waren de F en G stations dus vermoedelijk C en D.

Op beide PC's heb ik XP draaien.

De pc waar de schijf uitkomt is een AMD Athlon 1,4 Ghz, 512MB SDRAM en de schijf is een Maxtor 40GB van een aantal jaar oud.

De pc waar de schijf nu in zit is een wat oudere pentium 3, 667mhz.

Ik wil dus via de pc boven toegang krijgen tot o.a Mijn Documenten omdat daar nog behoorlijk wat bestanden zijn die ik wil houden en dus niet kwijt wil raken! Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, alvast bedankt :)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
even pc inspector downloaden en over die 2e partitie laten lopen ? ( die vind belangrijke/verloren bestanden terug op beschadigde en ook verwijderde bestanden )

Het programmaatje is gratis en hier te vinden.

B.t.w chkdsk /f biedt dus geen oplossing voor de desbetreffende schijf? ik neem aan dat je partitietabel ofzo verneukt is...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels diverse recovery-programma's geprobeerd, en de enige die echt al m'n bestanden die ik zoch terugvond was DataRecoveryWizard. Laat dit nu net een demo zijn dus de bestanden kan ik niet terugzetten. Heb wel de fullversion van EaseUs EasyRecovery maar deze geeft allemaal andere namen aan de bestanden en de grootte van de bestanden komt ook niet overheen met voorheen.
Heeft iemand misschien een alternatief voor dit programma waarmee ik de bestanden terugvind in originele naam en bestandsgrootte en waarmee ik ze ook daadwerkelijk terug kan zetten? :?

Alvast bedankt :)