wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 22:39
Omdat ik een nieuwe computer heb gekocht wil ik misschien wireless netwerkje opzetten. Ik heb nu op de 1ste etage een computer met modem ( zyxel 2602H ). Mijn pc komt op zolder. Welke wireless modem raden jullie aan? Liefst zo goedkoop mogelijk maar wel kwaliteit. Ik heb tiscali speciaal abbo.

Verwijderd

Verwijderd

zelf heb ik de asus wl500g(max 54Mbit) en deze doet het prima, linksys word hier vaak genoemd als zijnde goed, heb ik zelf wat mindere ervaringen mee.
als het puur voor internet is kun je ook denken aan een B wireless, is goedkoper en minder snel.(max 11Mbit).
tot ongeveer 3Mbit, is een B adapter ook te doen, let wel op snelheidsverhogingen in de toekomst.

ps is de vloer ertussen van hout? of beton?
zitten er verder nog muren tussen wirelessAP en de pc?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 17:51 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:36
maxoss schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:39:
Omdat ik een nieuwe computer heb gekocht wil ik misschien wireless netwerkje opzetten. Ik heb nu op de 1ste etage een computer met modem ( zyxel 2602H ). Mijn pc komt op zolder. Welke wireless modem raden jullie aan? Liefst zo goedkoop mogelijk maar wel kwaliteit. Ik heb tiscali speciaal abbo.
Dit modem is toch MultiPC? Dan ben je volgens mij met een simpel AP klaar

Alles is terug te redeneren naar 4

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 22:39
ja multi pc.

wat is 'AP'??

edit:

AP=acces point

wat is precies de functie van een AP?

Zit alleen 1 plafond tussen (beton)

[ Voor 83% gewijzigd door maxoss op 28-10-2005 18:14 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Acces Point.

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 04:53
Ik weet niet of het zinvol is dat iedereen hier zijn eigen (favoriete) merk en configuratie neerplopt maar in het algemeen kan het handig zijn om Accesspoint en netwerkadapter van hetzelfde merk te nemen i.v.m. verminderde kans op communicatieproblemen.
Overigens heb ik zelf net gehobbied met een sitecom 11mb kaartje in een asus 54 mbwireless omgeving, en heb geen enkel proleem ondervonden. Met die asus spullen kom ik in verticale richting met gemak door een betonvloer en in horizontale richting door 4 (gemetselde) muren, dat valt me dus echt heel erg mee.
Verder is voor jezelf van belang om te overwegen welk soort netwerkadapter je wilt, bijv usb of pci. Als je gerichtere vragen stelt krijg je zeer waarschijnlijk ook gerichtere antwoorden :)

Verwijderd

Dit is niet de bedoeling van dit forum. Lees de FAQ en registratievoorwaarden nog eens goed door over wat hier wel en niet de bedoeling is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.