Toon posts:

Pc valt uit bij het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc die bj het opstarten uitvalt zodra er een HD aansloten wordt.
Dit probleem doet zich niet voor als er geen HD is aan gesloten.

Wat ik heb geprobeerd:

Alle overbodige ardware los. (Geluid, netwerk etc..)
Alleen de video kaart erin. eheugen erin.

Tijdens et opstarten gaat hij altijd eerst naar de bios. Dit klopt al niet lijkt mij. en na d bios dan gaat hij verder.. en in geval van dat een illekeurige HD is aan gesloten dan vlt hij na de bios uit.

Voeding: Enermax 420 watt
Moederbord: Asus A7V600
Cpu: AMD Sempron 2200
Video: Asus V7700 64mb
Geheugen: 512 mb DDR

Zou het aan d voeding kunnen liggen?? of is het iets anders? iemand een idee???

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Clear je bios eens? En kijk op er niet een paar keys van je tobo hangen :+

Voeding is goed dunkt me, dit is echt een lichtsysteem voor deze voeding....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je al geprobeerd de harddisk op een andere IDE poort aan te sluiten? Eventueel ook testen met een andere IDE kabel.

public void ik()

Verwijderd

het kan ook zijn dat je processor niet goed koelt. Misschien eens nieuwe pasta erop smeren.
Wanneer de harddisk wordt aangesproken moet je processor gaan werken en dan wordt ie dus snel heet... Heb dit ook gehad, toen kwam ik bij het opstarten tot aan het eerste windowsscherm en viel de pc uit. met wat nieuwe koelpasta was het verholpen. Misschien is het dat niet, maar nooit geschoten...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal het wel niet wezen denk ik.. ik bedoel hoe kan de cpu nou warm worden als ie niet verder komt dan de bios?? hij start op en gaat dan uit zichzelf naar de bios en dan als je die afsluit start ie opnieuw op en oor dat ie naar de bios gaat schakeld de pc uit...

kan de bios anders defect zijn??