Toon posts:

Wijzigingen in Excel draaitabel doorvoeren in Access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over draaitabellen. Ik heb een database gemaakt in Access 97. Voor het werken met draaitabellen maakt Access 97 gebruik van Excel. De draaitabel wordt geopend in Excel.
Nu zou ik willen weten of het mogelijk is om de wijzigingen die ik maak in mijn Excel draaitabel automatisch door te laten voeren in Access 97.
Nu is het namelijk zo dat wanneer ik iets verander in de draaitabel, deze verandering niet wordt opgenomen in mijn Access database. Kan iemand mij vertellen of ik dit kan realiseren en hoe ik dat zou moeten doen?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Aan de gegevens (inhoude) van een draaitabel kan je volgens mij niets veranderen, vanwege de structuur van de gegevens. Het enige wat zou overblijven is dat je aanpassingen in de opmaak van de draaitabel zou willen terugbrengen naar Access? Dat wordt lastig denk ik.

Misschien een goede reden om eens de overstap te maken naar Access XP of 2003: daarmee kan je in Access zelf de draaitabellen maken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ik ook graag zien dat die overstap wordt gemaakt. Maar het bedrijf waar ik deze opdracht voor maak is dit voorlopig nog niet van plan. Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kruistabellen worden toch al sinds Access95 ondersteund?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

EEn kruistabel-query maken wel ja. Maar de visuele manier om kruistabellen te maken zoals in Excel (velden slepen via een soort wizard) kan pas sinds XP.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.