Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Via deze site je kaart kiezen en je kunt ze downloaden:
http://www.sweex.nl/content.asp?pcID=65
Dan zou je een netwerkkaart met eigen cpu moeten gebruiken..
Als je ergens in limburg woont, dan kun je wel een 3Com van me lenen.
[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 28-10-2005 16:46 ]
(en evt. Delayed Transaction)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
En wat de drivers betreft, dit heb ik al vaak geprobeert. Maar omdat het plug en play is zou hij lijkt mij toch anders ook herkend moeten worden...
En zou zon oude pc wel PCI 2.1 ondersteunen? En zo nee, doet de kaart het dan helemaal niet?
[ Voor 51% gewijzigd door Gemeni op 28-10-2005 17:00 ]
Mja, onder windowsXP misschien wel ja. Maar voor zo'n nieuwe kaartje zitten in win98 standaard geen drivers lijkt me.Gemeni schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:51:
Het is iig wel een MMX, kan ook een 166 zijn dat weet ik niet zeker...Hij staat namelijk nog bij me op kamers en ik ben het weekend thuis...
En wat de drivers betreft, dit heb ik al vaak geprobeert. Maar omdat het plug en play is zou hij lijkt mij toch anders ook herkend moeten worden...
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Sommige pc's pakken deze idd niet.
Je zult op zoek moeten gaan naar een oudere of een ISA kaartje ofzo.
Een 3com werkt bijna altijd in die bakken.
Deze advertentieplaats is te huur!
Het kan wel...de snelste P1 die door intel is uitgebracht is idd de 233 Mhz. Standaard voorzien van MMX. De 200 is er ook zonder MMX, maar die zie je weinig in het wild. Bij mij thuis wel overigensKrypt schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:44:
P1 233? Geen intel dan ofzo? Heeft dat ding wel MMX; meeste netwerkkaarten hangen aan de CPU om te werken (hebben zelf geen cpu net zoals bijv. Winmodems), als je geen MMX hebt dan gaat het met deze kaartjes niet werken.
Als ik het zo hoor zit er een vermoedelijk een intel VX chipset op het mobo - die werden meestal geleverd voor die procs. Overigens werden die mobo's volgens mij vaak wel voorzien van een onboard NIC, dus dat zou ook een reden kunnen zijn dat je sweex het niet doet. Heb je de drivers voor de chipset wel geinstalleerd? Wil ook nog wel eens helpen namelijk
En verder: Hou er rekening mee dat je sweex een software NIC is. Dat belast de processor aardig. Ik heb een P2-350 zien kruipen met zo'n ding onder w2k en w98se...dat wil je echt niet. Dus als je goedkoop aan een 10/100 mbit hardware NIC (3com, Intel) kunt komen, zou ik dat zeker doen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat je MMX nodig hebt voor zo'n netwerkkaart is echt onzin, vroeger heb ik een 486 (nee die had nog geen MMX) als router gebruikt met een realtek kaartje.Krypt schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:44:
P1 233? Geen intel dan ofzo? Heeft dat ding wel MMX; meeste netwerkkaarten hangen aan de CPU om te werken (hebben zelf geen cpu net zoals bijv. Winmodems), als je geen MMX hebt dan gaat het met deze kaartjes niet werken.
If I can't fix it, it ain't broken.
Chipsetdrivers heb ik niet geinstalleerd, maar ik betwijfel of dat nodig is, want mijn pci geluidskaart word wel gewoon gevonden (nog geen goede drivers voor geinstalleerd, maar hij word dus wel bekend)..
Wat je aanbod voor dat 3com kaart betreft, bedankt, maar brabant is me een stukje te ver van overijssel af
BIj de specs staat alleen "Single-chip controller in overeenstemming met een PCI local bus specificaties revie 2.2"
Is dit soms een weer nieuwere pci versie?
vandaag win98 opnieuw geinstalleerd, bios geflashd... Helemaal geen resultaten...
Chipset drivers voor 98 kan ik niet vinden jammergenoeg, maar het lijkt me daar ook niet aan te liggen... Kdenk eerder dat het aan PCI 2.2 ligt...
En nog ff over ISA, zijn daar ook 100mbit kaarten voor?
Zal misschien best PCI2.2 zijn maar dat Realtek kaartje met die D chip er op is gewoon te nieuw klaarblijkelijk.
Het komt echt vaker voor.. probeer een ouder realtekje of gewoon een andere NIC.
Koop dus een ander merk en let op dat ie wel PCI 2.1 is. De oudere sweexjes waren nog wel 2.1, maar de huidige (t laatste jaar ofzo) niet meer.
ISA 100mbit kaarten zijn er wel, maar..
a. zeldzaam
b. zinloos: de isa poort trekt toch geen 100mbit.
Gewoon een ISA 10mbit kaartje uit een rommelbak halen of een ander PCI kaartje scoren, bv een 2ehands 3com 3c905
[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 31-10-2005 18:42 ]
Maar waarom haal je niet gewoon van ebay een 10/100 3com? Kost 2e hand ook niks meer, en scheelt je 100% zeker een hoop ellende
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb er nu een 3COM PCI kaartje in gezet en dat werkt perfect!
Iedereen bedankt voor de hulp...