Toon posts:

Vraag m.b.t. Adsl van Isdn naar Analoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Zou iemand met technische kennis v.w.b. adsl mijn vraag kunnen beantwoorden? Ik heb tot verleden maand adsl gehad over een Isdn lijn.
Omdat de telefonie via adsl zou goed ging, heb ik meteen maar besloten om mijn isdn om te laten zetten naar bel budget over analoog.
Ik had er niet bij stil gestaan, maar vanaf dat moment had ik geen adsl meer.
Volgens de provider had ik dat dus ook niet moeten doen en moest ik maar een nieuw abbo aanvragen over analoog.
Dit heb ik gedaan, maar dan wel via een andere provider. Dit duur nu echter al een maand.
Mijn vraag is dan ook, zit die adsl verbinding via isdn in de weg voor de adsl verbinding via analoog, die ik nu heb aangevraagd?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, als het goed is niet. Je hebt een analoge telefoonlijn, daar kan geen adsl signal voor ISDN op zitten. Je kan de storingsdiens van kpn telefonie wel eens bellen en daar kunnen ze zien of er linesharing op je telefoonlijn zit, dan weet je het zeker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Het is de bedoeling dat je pas ADSL bestelt nadat je je eerste factuur met een analoge lijn ontvangt, anders gaat het fout met de administratie (die factuur bevestigt pas dat je analoge telefonie hebt). Daarna kun je ADSL aanvragen, anders zegt de KPN dat je nog ISDN hebt en je dus geen analoge ADSL kan aanvragen. Dan kan het wel lang duren voordat ze goed en wel doorhebben hoe het in elkaar steekt.

Bij ons duurde het echter ook lang voordat wij onze ADSL-lijn (met ISDN) opgeleverd kregen (2 à 3 maanden), dus het kan een toeval zijn dat het zo lang duurt. Verschilt misschien ook per provider.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 19:50 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

Even een open deur intrappen: Heb je wel een modem/splitter geschikt voor analoog? (Splitter weet ik niet zeker maar ISDN modem zal niet werken op een analoge lijn).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is de bedoeling dat je pas ADSL bestelt nadat je je eerste factuur met een analoge lijn ontvangt,
Nou, dat was in 2000 wel zo, maar is tegenwoordig allang geen eis meer bij kpn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp