Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
ok het einde van het jaar komt er aan en dus ook straks de aangifte inkomstenbelasting.

Ik heb een leaseauto en geen voorlopige heffing dus aan het einde van het jaar mag ik ongeveer 1500 euro gaan betalen.

Mijn idee was het volgende:

ik schenk ongeveer 1800 euro aan een goed doel, dat mag je aftrekken - een drempel (1% van je drempelinkomen).

Klopt het dan dat ik ipv betaal aan de overheid schenk aan een goed doel?

Ik schenk namelijk liever mijn geld aan een goed doel dan in de kas van de overheid, als ik een keuze heb.

(ik kan de belastingtelefoon niet bellen aangezien ik in het buitenland zit).

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Dit gaat volgens mij niet op. :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is meer een inkomensvraag en dus TWI gerelateerd :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:51

Gerco

Professional Newbie

Care to explain? Dit klinkt namelijk erg aantrekkelijk, aangezien mijn vrouw en ik samen een kleine 3000 euro moeten gaan betalen over een paar maanden. Ik zou dat geld liever aan Pakistan of Greenpeace geven dan aan de fiscus, dan krijgt het tenminste nog een min-of-meer nuttig karakter.

Ik vermoed overigens dat je maar een klein percentage van de gift mag aftrekken en dat je dus het tienvoudige zou moeten storten om onder de bijtelling uit te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gerco op 28-10-2005 16:15 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij gaat dit idd niet op. Je mag een deel aftrekkken, mits je bij een notaris vast hebt laten leggen dat je schenkt (update: gaat over periodieke schenking). Daarnaast kan je niet het gehele bedrag aftrekken, maar slechts een deel (ik geloof iets van 50%, ligt aan je salarisschaal).

Ik heb hier ook wel eens een topic over gehad, maar kan hem niet terug vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 28-10-2005 16:18 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Gerco schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

Care to explain? Dit klinkt namelijk erg aantrekkelijk, aangezien mijn vrouw en ik samen een kleine 3000 euro moeten gaan betalen over een paar maanden. Ik zou dat geld liever aan Pakistan of Greenpeace geven dan aan de fiscus, dan krijgt het tenminste nog een min-of-meer nuttig karakter.
onderbouwing heb ik helaas niet, maar ik had een keer begrepen dat ze daar niet in trappen.

Verwijderd

ShellGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:14:
[...]

onderbouwing heb ik helaas niet, maar ik had een keer begrepen dat ze daar niet in trappen.
Zo ook wat zijn trouwens dan kregen ze straks geen inkomsten meer:P

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
miel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:09:

Ik schenk namelijk liever mijn geld aan een goed doel dan in de kas van de overheid, als ik een keuze heb.
Alsof de overheid alleen maar slechte dingen doet met dat geld 8)7

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:10
Je belastbare inkomen bestaat (versimpeld) uit Salaris + Bijtelling leaseauto - Giften

Stel dat je in het 40% tarief valt. Door je leaseauto krijg je een bijtelling van 3750 per jaar, wat neerkomt op een extra belastinguitgave van 1500. Om dit te compenseren, zul je dus een gift moeten doen van 3750 euro.

Een gift van 1800 euro compenseert slechts 40% van 1800 = 720 euro.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jaeger schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:19:
[...]

Alsof de overheid alleen maar slechte dingen doet met dat geld 8)7
Hmz, dat is toch die instelling die ervoor zorgt dat je over het asfalt kunt rijden met je leasebak? :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:51

Gerco

Professional Newbie

pven schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:21:
Hmz, dat is toch die instelling die ervoor zorgt dat je over het asfalt kunt rijden met je leasebak?
Ik dacht eigenlijk dat dat de instelling was die vind dat je een auto voor 22% van de nieuwwaarde gebruikt als je per week 1x boodschappen gaat doen met die auto (500 km/jaar = 9.6km/week. 1x boodschappen doen is misschien nog net te doen).

Ik rijd bijvoorbeeld ongeveer 800km/week zakelijk, dan zou ik de auto voor 22% prive gebruiken als ik 10km/week prive zou rijden?

Verder schijnen ze ook devaluering niet te snappen aangezien je gewoon elk jaar voor de nieuwwaarde moet betalen, ook al is de auto 5 jaar oud en nog <50% daarvan waard. Als ik dan een gedeelte van dat geld een goed doel kan geven, ben ik daar blij mee. Helaas kan het niet.

Maar goed, dit is off-topic :)

[ Voor 21% gewijzigd door Gerco op 28-10-2005 16:33 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Dido

heforshe

Zoals Homerius voorrekent gaat die vlieger inderdaad niet op.

Ten gevolge van de bijtelling mag je belasting betaling.
Wil je die biujtelling compenseren, dan kan dat inderdaad dor een gift.

Die gift zal hoger moeten zijn dan die bijtelling (vanwege dat drempelbedrag - nog los van alle andere voorwaarden waar je aan moet voldoen).

De bijtelling is per definitie (veel) hoger dan wat je aan belasting betaald.
Je gift moet nog hoger zijn.

Je moet dus veel uitgeven om een beetje bij de belastingdienst weg te halen. Jij schiet er altijd iets bij in: 1500 euro naar de belastingdienst, of zo'n 4000 euro naar een goed doel. Een nobel streven, maar het kost je flink meer ;)

Wat betekent mijn avatar?

• miel
Dido schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:26:
Zoals Homerius voorrekent gaat die vlieger inderdaad niet op.

Ten gevolge van de bijtelling mag je belasting betaling.
Wil je die biujtelling compenseren, dan kan dat inderdaad dor een gift.

Die gift zal hoger moeten zijn dan die bijtelling (vanwege dat drempelbedrag - nog los van alle andere voorwaarden waar je aan moet voldoen).

De bijtelling is per definitie (veel) hoger dan wat je aan belasting betaald.
Je gift moet nog hoger zijn.

Je moet dus veel uitgeven om een beetje bij de belastingdienst weg te halen. Jij schiet er altijd iets bij in: 1500 euro naar de belastingdienst, of zo'n 4000 euro naar een goed doel. Een nobel streven, maar het kost je flink meer ;)
Ik weet het niet, gaan giften niet af van de belasting die je betaald ipv het belastbaar inkomen?

(misshcien kan iemand de belastingtelefoon even bellen, anders doe ik het mrogen even)

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Pak het aangifteprogramma, vul wat dummy bedragen in en bekijk het resultaat. Je zult zelf de conclusie kunnen trekken dat het van je belastbaar inkomen afgetrokken wordt.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
't Is op zich vrij simpel: Ten eerste is er een drempel van 1% van je bruto inkomen. Schenk je minde, heb je geen aftrek. Schenk je meer, dan mag je het meerdere (tot 10%) van je bruto inkomen aftrekken. Dat wil zeggen dat je feitelijk een deel van je bruto inkomen weggeeft. Minder bruto is uiteraard minder netto, dus zelf ga je er ook op achteruit - alleen niet zo hard. Met 42% top IB betekent 100 euro minder bruto dus 58 euro minder netto.

Als ik het inkomen van de TS op 35K schat, dan is die 1800 euro schenking dus voor 1450 euro aftrekbaar, wat betekent dat de overheid daarvan zo'n 610 euro betaalt, en jij dus 1190 netto.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

miel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:33:
[...]

Ik weet het niet, gaan giften niet af van de belasting die je betaald ipv het belastbaar inkomen?

(misshcien kan iemand de belastingtelefoon even bellen, anders doe ik het mrogen even)
Denk je dat er dan nog íemand belasting zou betalen?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
eamelink schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:21:Denk je dat er dan nog íemand belasting zou betalen?
Lijkt me wel, anders houden we hier geen voorziening meer over. Maar de meeste mensen die dit doen zullen in hun frustatie wel blind zijn hiervoor.

Je gift wordt in ieder geval van het inkomen afgetrokken en niet van de belasting. Blijft natuurlijk dat je sowieso 1800 euro kunt geven aan een goed doel. Je hebt immers een goed hart.

• Koffie
  • Laatst online: 10:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

pven schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:21:
[...]

Hmz, dat is toch die instelling die ervoor zorgt dat je over het asfalt kunt rijden met je leasebak? :P
offtopic:
Goh, altijd gedacht dat ze dat nu betaalde van wegenbeslasting en BPM (welke al over die bak betaald worden).

Tijd voor een nieuwe sig..

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb ik even een andere vraag; min of meer vergelijkbaar denk ik.

Een tijd geleden zat een familielid klem met een aandelen deal omdat er bijgefinancieerd moest worden. Ik heb hem dat geld gegeven, maar helaas bleek het hele verhaal een grote oplichtingsbende te zijn. Ga ik verder niet op in. Problemen zijn bij mij fors (spaargeld - 1x jaarsalaris), bij mijn familie enorm (> 4x jaarsalaris). Dat geld zie ik niet meer terugkomen.

Nu vroeg ik me af of ik dit geld als schenking kan aanmerken en dit van de belasting kan aftrekken? Of wordt dan het familielid nog belast voor dit geld...

Verwijderd

Gelukkig waren er al meer die beseften dat de overheid niet helemaal een slecht 'iets' is. Het geld geven aan een goed doel ipv ons eigen land schaadt ons meer. Ik vind dat je wel wat patrionistischer mag worden want met ons gaat het ook niet zo geweldig. :/

Verwijderd

Schenken aan een goed doel is onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar van je inkomen en niet van je belasting. Maar als je 1800 euro schenkt betaal je nog steeds voor je leasebak, ik zie het nut niet.

Verwijderd

schenken aan een goed doel ipv aan de overheid is echt niet nuttig als je toch hetzelfde bedrag geeft. De overheid heeft dan gewoon dat bepaalde bedrag tekort, en zal het met een extra taks op weet ik veel wat toch terug komen halen. Daarmee verhoog je eigenlijk alleen de belastingen.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De discussie of geld beter bij de overheid af is, durf ik wel aan ...

Het noodzakelijk kwaad dat de overheid heet

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Als je die 1500 ballen niet in verhouding vind staan tot het privégebruik van de auto kun je altijd nog ervoor kiezen om de leasebak niet privé te gebruiken en eens te zien of je er privé een auto op na kunt houden voor het geld dat je zo niet hoeft af te dragen.

beetje kansloos gejammer van die leaserijders altijd

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:39:
Als je die 1500 ballen niet in verhouding vind staan tot het privégebruik van de auto kun je altijd nog ervoor kiezen om de leasebak niet privé te gebruiken en eens te zien of je er privé een auto op na kunt houden voor het geld dat je zo niet hoeft af te dragen.
Wat is dat nou voor pure bullshit :?

Als ik een auto van €30.000,- koop, betaal ik :
- BPM
- Wegenbelasting
- Accijns via brandstof

Als ik een auto van mijn baas mag leasen twv 30.000,- betaald de leasemaatschappij:
- BPM
- Wegenbeslasting
- Accijns via brandstof
- Extra belasting omdat ik een auto van de zaak rijd

Leg mij het verschil eens uit ?
Gek he ? Ik betaal ca. 1500,- meer belasting per jaar puur vanwege het feit dat iemand anders die auto betaald.

[ Voor 45% gewijzigd door Koffie op 31-10-2005 09:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:39:

Ik gok even dat de TS nog even geen eigenauto heeft gereden en altijd een leaseauto heeft gehad.

Als je een leaseauto rijd ben je bijna altijd voordeliger uit. Als ik alleen even kijk naar brandstof die je per jaar gebruikt.

even heel ruw berekend een klein rekensommetje,
Leaseauto nieuw waarde : 30.000incl BPM BTW etc.
25% bijtelling : 7500
er even van uitgaand dat je in 40% tarief zit
40% van 7500 = 3000 euro Dit is dan wat je betaald.

wat zou je betalen voor de zelfde auto maar dan eigendom
uitgaande van diesel, een tank 60 liter = 60 euro
1 tank per week. 50 * 60 = 3000 euro
wegen belasting , verzekering, afschrijving en onderhoud ( en eventuele eigen risico voor schade en misschien financiering) zitten er nog niet bij.

Eigenbijdrage die je hebt betaald voor prive gebruik van de leaseauto mag je aftrekken van het bedrag dat je aan de belasting dienst moet betalen.

3000 euro belasting
75 euro eigenbijdrage permaand ( 900 euro )
is dan nog 2100 euro te betalen

Hoe verder je van je werk afwoont hoe voordeliger het gebruik van een leaseauto wordt. Een kilometer vergoeding mag tot max 25km worden gegeven voor woonwerkverkeer. Dit bedrag dekt nauwlijks de kosten.

Ik heb even ronde bedragen gebruikt. Maar voor je gaat klagen over dat je belasting moet betalen zou ik eens na rekenen wat je kwijt zou zijn als je een eigen auto zou rijden. Als een eigen auto voordeliger is, laat de leaseauto dan op de zaak of parkeerplaats staan en rijd prive met je eigen auto. de zakelijke kilometers in een rittenboek bij houden en minder dan 500KM prive en je betaald GEEN belasting.

Dat je die belasting moest gaan betalen kan je weten op het moment dat je de auto gaat rijden. Je kan berekenen wat je moet gaan betalen dus kan je er ook voor sparen om die belasting te betalen.

Een gift aan een goed doel is leuk, maar als je het doet om de bijtelling van een auto te omzeilen vind ik het een beetje zielige motivatie. :X

even een gewetensvraag aan de TopicStarter.
Had je, als je geen leaseauto had gehad, ook die 1800 euro willen geven als gift ?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nogmaals, deze vergelijking is krom. In alle gevallen wordt er evenveel belasting betaald, maar omdat de auto door iemand anders betaald is moet je nog een keer belasting betalen.

Jovak : gewetensvraag voor jou :
Als jij een PC koopt a 1000,- zit daar al btw overheen. Laten we nu eens zeggen dat je voor die PC 100,- per jaar aan stroom kwijt bent.
Totaal ben jij nu kwijt : 1100,-
Stel nou, dat je baas deze PC geeft zodat je thuis kunt werken. De PC kost nog steeds 1000,- en daar is wederom BTWover betaald. Omdat jij thuis werkt betaald je baas ook nog eens je stroom van 100,-
In totaal is dat dus 1100,- , correct ?

Goed, we hebben dus 2 maal dezelfde PC en 2 maal dezelfde stroom afname, en 2 maal hetzelfde bedrag.
Echter, het bedrag wordt door 2 verschillende personen betaald, en jij vindt het redelijk dat jij EXTRA belasting zou moeten betalen puur vanwege het feit dat jij niet zelf die 1100,- hebt opgeboest :?

• miel
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:26:
[...]

Ik gok even dat de TS nog even geen eigenauto heeft gereden en altijd een leaseauto heeft gehad.

Een gift aan een goed doel is leuk, maar als je het doet om de bijtelling van een auto te omzeilen vind ik het een beetje zielige motivatie. :X

even een gewetensvraag aan de TopicStarter.
Had je, als je geen leaseauto had gehad, ook die 1800 euro willen geven als gift ?
Ik heb ook al een eigen auto gereden, dus ik weet wel wat het kost hoor.... Of het een zielige motivatie is moet iedereen voor zich weten... Wat ik zielig vind is een ambtenaar die tonnen krijgt voor bepaalde dingen terwijl een instantie als bijvoorbeeld een reddingsbrigade (daar waar ik mijn geld naar toe wilde gaan storten) puur op vrijwilligers (waar ik er zelf ook een van ben) draait..

Nee, die 1800 euro ga ik niet geven als gift nu blijkt dat het geen nut heeft, ik wilde het puur overhevelen van de overheid naar een goed doel... sorry als mensen dit hypocriet vinden..

Ik zeur niet over het feit dat ik die 1800 euro moet betalen, ik heb namelijk de weloverwogen beslissing gemaakt of ik mijn eigen auto moest houden of dat ik een leaseauto ging rijden, het ging me er meer om aan wie ik die 1800 euro moet betalen....

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
Koffie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:33:
Stel nou, dat je baas deze PC geeft zodat je thuis kunt werken. De PC kost nog steeds 1000,- en daar is wederom BTWover betaald.
Niet helemaal, de baas trekt de BTW bij de voorheffing af en krijgt de BTW dus terug.
Eigenlijk heb jij nu dus het gebruik van een PC , zonder dat er BTW betaald is.
Bij je auto precies hetzelfde.
Neemt niet weg, dat bij auto's de bijtelling wel enorm hoog is.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Koffie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:55:
Gek he ? Ik betaal ca. 1500,- meer belasting per jaar puur vanwege het feit dat iemand anders die auto betaald.
Ja, en die iemand anders is je werkgever en dus is het loon. Waarover je loonbelasting betaalt. Als ik geen leasebak had en een prive-auto moest rijden zou ik meer salaris willen hebben waarover ik dus ook (loon-)belasting zou moeten betalen.
Als ik in de auto van m'n partner rijd waarvoor hij alles betaald hoef ik daar geen belasting over te betalen, het is dus geen belasting 'omdat iemand anders betaald'. Het is loonbelasting over loon in natura dat je van je werkgever krijgt.

Als je een regeling onderuit wilt halen, moet je dat wel met de juiste argumenten doen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

Barrycade

Through the...

superduper schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:45:
Heb ik even een andere vraag; min of meer vergelijkbaar denk ik.

Een tijd geleden zat een familielid klem met een aandelen deal omdat er bijgefinancieerd moest worden. Ik heb hem dat geld gegeven, maar helaas bleek het hele verhaal een grote oplichtingsbende te zijn. Ga ik verder niet op in. Problemen zijn bij mij fors (spaargeld - 1x jaarsalaris), bij mijn familie enorm (> 4x jaarsalaris). Dat geld zie ik niet meer terugkomen.

Nu vroeg ik me af of ik dit geld als schenking kan aanmerken en dit van de belasting kan aftrekken? Of wordt dan het familielid nog belast voor dit geld...
Aangenomen dat het niet je kinderen zijn waaraan je zo'n groot bedrag heb geschoken (mag je eenmalig een groot bedrag belasting vrij schenken (en dus niet aftrekken)). Heb je je familie een schenking gedaan waarover ZIJ ook (officieël) ook nog belasting moeten betalen. Dus het kan voor hun nog negatiever uitpakken.

Als het bv voor een familielid is die een onderneming gaat starten had je het wellicht als risicovolle schenking kunnen aftrekken maar dan had je vooraf van alles officieël moeten regelen. Dus ik denk niet dat dit een rooskleurig einde gaat krijgen.

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:55:
[...]

Wat is dat nou voor pure bullshit :?

Als ik een auto van €30.000,- koop, betaal ik :
- BPM
- Wegenbelasting
- Accijns via brandstof

Als ik een auto van mijn baas mag leasen twv 30.000,- betaald de leasemaatschappij:
- BPM
- Wegenbeslasting
- Accijns via brandstof
- Extra belasting omdat ik een auto van de zaak rijd

Leg mij het verschil eens uit ?

[...]

^^^met cowgirl

Je betaald belasting over loon in natura, en dat hoef je niet te doen als je niet wilt. Gewoon een kwestie van de lease auto niet privé gebruiken.

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:33:
Nogmaals, deze vergelijking is krom. In alle gevallen wordt er evenveel belasting betaald, maar omdat de auto door iemand anders betaald is moet je nog een keer belasting betalen.

Jovak : gewetensvraag voor jou :
Als jij een PC koopt a 1000,- zit daar al btw overheen. Laten we nu eens zeggen dat je voor die PC 100,- per jaar aan stroom kwijt bent.
Totaal ben jij nu kwijt : 1100,-
Stel nou, dat je baas deze PC geeft zodat je thuis kunt werken. De PC kost nog steeds 1000,- en daar is wederom BTWover betaald. Omdat jij thuis werkt betaald je baas ook nog eens je stroom van 100,-
In totaal is dat dus 1100,- , correct ?

Goed, we hebben dus 2 maal dezelfde PC en 2 maal dezelfde stroom afname, en 2 maal hetzelfde bedrag.
Echter, het bedrag wordt door 2 verschillende personen betaald, en jij vindt het redelijk dat jij EXTRA belasting zou moeten betalen puur vanwege het feit dat jij niet zelf die 1100,- hebt opgeboest :?
Als mijn baas mij een PC geeft is dat loon in natura. De belasting die ik daarover betaal is gewoon loonbelasting.

De PC kost mij dus netto 400 EUR. Mijn werkgever betaald de BTW maar krijgt die net zo hard terug. dus is de PC nog maar 800 EUR. voor mijn baas. Er is dus helemaal niet 2 keer belasting over betaald. De honderd euro voor stroom die ik van mijn baas betaal zijn vallen onder de catergorie onkosten vergoeding en daar betaal je geen (loon)belasting over.

Overigens als de Baas de PC voor je betaald omdat en je gebruikt hem puur alleen om thuis te werken. Er worden dus geen games of andere onzin op geinstalleerd. Kan de PC voor ( ik geloof) 90% worden afgetrokken van de omzet belasting. De PC blijft dan wat mij betreft ook eigendom van de baas. Als ik de PC krijg (in eigendom) als onderdeel van een beloning en naast thuiswerken ook games op mag spelen en internet op mag voor prive doeleinden is het dus gewoon een vorm van LOON. Als ik een pc krijg die slechter is dan mijn prive computer / laptop mag hij hem lekker houden en gebruik ik de betreffende PC puur zakelijk. Geen loonbelasting. Ik heb aantoonbaar dan een betere PC in huis.
Pagina: 1