Finetuning frequenties op PVR-350

Pagina: 1
Acties:

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een Mythtv systeem en bijna eigenlijk helemaal klaar, ik kan echter de kanalen niet finetunen (wel het aantal Mhz van de kabel maatschappij, dus heb gewoon beeld met ernstige ruis). Nou ben ik druk aan het proberen en zoeken geweest met xawtv, maar krijg hier geen beeld (zwart). Op wat verschillende fora en mailing list stond dat xawtv niet werkt met een kaart die een mpeg-encoder heeft. Xawtv dus maar opgegeven.

Nu heb ik vlc geinstalleerd en deze geeft de melding dat m’n /dev/dsp niet te vinden is terwijl deze gewoon beschikbaar is en werkt onder mythtv. Na 1x openen van een stream van mn pvr350 met bovenstaande fout tot gevolg heb ik ook geen beeld meer onder mythtv en moet ik rebooten om dit weer in order te krijgen. Iemand een idee hoe ik op een simpele methode de finetuning van de kanalen opzoek voor mn pvr350?

Debian stable (sarge)
P3 500
PVR-350 Hauppage

No Signature

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 21:22
installeer als het mogelijk is mythweb, dan kun je via de mythweb interface de kanalen instellen
met finetuning

voor meer info kun je denk ik beter in het centrale mythtv topic posten btw.

cd /pub && more beer

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 15:57

No13

/me was here

MIT schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:52:
Ik ben bezig met het opzetten van een Mythtv systeem en bijna eigenlijk helemaal klaar, ik kan echter de kanalen niet finetunen (wel het aantal Mhz van de kabel maatschappij, dus heb gewoon beeld met ernstige ruis).
[..]
Let erop dat je in MythTV gewoon frequenties kan invullen in plaats van kanaalnummers!

in plaats van E21 oid kan je dan gewoon 216000 invullen (frequentie in kHz)

Met kanaalnummers moet je finetunen, met frequenties niet.

Mocht je met de frequenties nog ruis houden denk dan eens aan verbetering van je signaal (betere splitters, betere kabels, eventueel versterker)

Ik heb zelf de PVR 250 in MythTV

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
ny-hardcore schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:50:
installeer als het mogelijk is mythweb, dan kun je via de mythweb interface de kanalen instellen
met finetuning

voor meer info kun je denk ik beter in het centrale mythtv topic posten btw.
Ik heb mythweb erop staan, maar ik zal moeten weten hoeveel ik een kanaal moet finetunen voordat ik waardes kan opgeven. Ik heb dit juist buiten het mythtv topic geplaatst omdat er vast wel mensen zijn met een pvr-350 die hem niet alleen gebruiken voor mythtv maar het geheel toch afgesteld zullen hebben.
No13 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:04:
[...]

Let erop dat je in MythTV gewoon frequenties kan invullen in plaats van kanaalnummers!

in plaats van E21 oid kan je dan gewoon 216000 invullen (frequentie in kHz)

Met kanaalnummers moet je finetunen, met frequenties niet.

Mocht je met de frequenties nog ruis houden denk dan eens aan verbetering van je signaal (betere splitters, betere kabels, eventueel versterker)

Ik heb zelf de PVR 250 in MythTV
Ik heb ipv kanaalnummers gebruik gemaakt van frequenties en heb echt slecht beeld (niet kijkbaar), ik ging er eigenlijk vanuit dat ik daarom moet finetunen. Als ik deze kabel in m;n tv stop ziet het er prima uit, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Weet je zeker dat je een frequentie in kHz niet hoeft te finetunen?

No Signature

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Kick...

No Signature