Ik ben bezig met het opzetten van een Mythtv systeem en bijna eigenlijk helemaal klaar, ik kan echter de kanalen niet finetunen (wel het aantal Mhz van de kabel maatschappij, dus heb gewoon beeld met ernstige ruis). Nou ben ik druk aan het proberen en zoeken geweest met xawtv, maar krijg hier geen beeld (zwart). Op wat verschillende fora en mailing list stond dat xawtv niet werkt met een kaart die een mpeg-encoder heeft. Xawtv dus maar opgegeven.
Nu heb ik vlc geinstalleerd en deze geeft de melding dat m’n /dev/dsp niet te vinden is terwijl deze gewoon beschikbaar is en werkt onder mythtv. Na 1x openen van een stream van mn pvr350 met bovenstaande fout tot gevolg heb ik ook geen beeld meer onder mythtv en moet ik rebooten om dit weer in order te krijgen. Iemand een idee hoe ik op een simpele methode de finetuning van de kanalen opzoek voor mn pvr350?
Debian stable (sarge)
P3 500
PVR-350 Hauppage
Nu heb ik vlc geinstalleerd en deze geeft de melding dat m’n /dev/dsp niet te vinden is terwijl deze gewoon beschikbaar is en werkt onder mythtv. Na 1x openen van een stream van mn pvr350 met bovenstaande fout tot gevolg heb ik ook geen beeld meer onder mythtv en moet ik rebooten om dit weer in order te krijgen. Iemand een idee hoe ik op een simpele methode de finetuning van de kanalen opzoek voor mn pvr350?
Debian stable (sarge)
P3 500
PVR-350 Hauppage
No Signature