[Adobe Indesign CS] Rasterstand steunkleur vasthouden

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 21:12

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Ik heb hier een bestand dat ik via indesign direct naar pdf wil printen. Het word een separated pdf en dan kan je bij je print menu ook de rasterhoek aangeven.

Deze staat voor steunkleuren standaard op 45, maar omdat er een pms en zwart in een gekoppelde duotone eps word gebruikt, wil ik de steunkleur in 15 graden zetten.

Nu werkt dit, alleen als ik hem print is deze in de pdf weer 45 ipv 15, ook als ik terug ga naar me printmenu is deze weer veranderd naar 45.

Nu wil ik dus graag weten of iemand even kan testen of dit een bug is, of dat ik gewoon iets verkeerd zit te doen.

Ik werk met OSX, dus heb uiteraard de mac versie.

*edit

Net even gekeken als ik zwart op 15 graden zet, word deze info wel vastgehouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Freddy_Fish op 28-10-2005 15:49 ]

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 21:12

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Nog maar even een kickje, weet iemand mischien hoe je uberhaubt rasterstanden in indesign kan toewijzen aan een kleur als je naar een composit PDF print.

In xpress kan je via je kleurenstalen een halftoon toewijzen, bv cyaan, de steunkleur word dan in de cyaan stand geprint.

In indesign kan ik helemaal niks vinden wat hier op lijkt, plus ik zit nog steeds met het eerste probleem dus ik hoop dat iemand daar inmiddels ook een antwoord voor heeft.