Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Mijn neef heeft een probleem dat nadat zijn Livebox vreemd zat te doen, de telefoonlijn blijft openstaan en niet meer sluit.

Als je erheen belt krijg je de melding dat de lijn is bezet en dat je kostenloos dmv de 5 teruggebeld wordt. Als hij de telefoon direct op de hoofdaansluiting aansluit en de hoor opneemt, hoort hij niets... het lukt niet om de telefoon de verbinding te laten resetten.

KPN storingsdienst beweert dat zij op afstand niets kunnen doen :? en dat er maandag een monteur naar de centrale gaat, echter is dit volgens mij bullshit want nergens verder in de straat is er een storing.

Ik heb zelf vroeger ook wel eens gehad met inbelmodems dat na gebruik de telefoonlijn open bleef staan...

Bellen gaat dus via KPN
Iemand nog een tip? kan je door sluiting te maken de verbinding alsnog dichtzetten?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:12

lier

MikroTik nerd

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:27:
Iemand nog een tip? kan je door sluiting te maken de verbinding alsnog dichtzetten?
Hahaha, ja dat helpt...!

Misschien de Livebox een keer resetten ?

Livebox == Wanadoo ??? Contact opnemen met Wanadoo ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:32:
[...]

Hahaha, ja dat helpt...!

Misschien de Livebox een keer resetten ?

Livebox == Wanadoo ??? Contact opnemen met Wanadoo ?
Al gebeurt en lees wat ik schrijf!!!
Hoe denk jij dan dat normaal je lijn dicht en open gezet wordt |:(

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 28-10-2005 15:36 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:12

lier

MikroTik nerd

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:35:
[...]

Al gebeurt en lees wat ik schrijf!!!
Hoe denk jij dan dat normaal je lijn dicht en open gezet wordt |:(
Gelezen en ik bied twee opties. Beide staan niet genoemd in je openeingspost...
Bellen gaat toch via de Livebox ?

[ Voor 6% gewijzigd door lier op 28-10-2005 15:39 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 08:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

jah dat begrijp ik nu ook niet, bel je via je oude kpn lijn of bel je via de livebox?

bel je via KPN is het verhaal aannemelijk
bel je via de live box, is het onzin en heeft je livebox vermoedelijk kuren

HT & NAS & Inventaris

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:39:
[...]

Gelezen en ik bied twee opties. Beide staan niet genoemd in je openeingspost...
Bellen gaat toch via de Livebox ?
Zoals te lezen valt uit de openingspost gaat dus het bellen via de reguliere weg en dat is dus altijd bij iedereen in heel NL via KPN.

En zoals ik ook al zei had ik vroeger een gelijksoortig probleem met een inbelmodem...
Daarnaast gaf ik ook al aan dat de telefoon op het hoofdpunt aangesloten

Iemand nog een oplossing om de lijn te resetten?

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 28-10-2005 17:55 ]

Verwijderd

Misschien deed je Livebox juist raar omdat er iets met de lijn gebeurde?

Misschien was er wel ergens kortsluiting, dan sluit de KPN geloof ik automatisch die lijn tijdelijk buiten om ervoor te zorgen dat de apparatuur niet beschadigt. Ik denk niet dat je op afstand iets kan doen om dit te fixen, behalve de bedrading binnenshuis nakijken. Een tijdje geleden was hier ook een topic over een telefoonlijn die blijkbaar al redelijk beschadigd was (in de grond), maar kapot was gegaan nadat er gewerkt werd in de buurt oid. Werkt ADSL wel?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
ADSL werkt wel ja ;)
Ik denk dus dat de Livebox dit probleem heeft veroorzaakt en de lijn nu open blijft staan.

• JvS
  • Laatst online: 15:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

KPN storingsdienst beweert dat zij op afstand niets kunnen doen :? en dat er maandag een monteur naar de centrale gaat, echter is dit volgens mij bullshit want nergens verder in de straat is er een storing.
Bellen gaat dus via KPN
Jij bent ook een typische klant he? Er is dus een probleem met jouw aansluiting, kpn heeft de storing in behandeling en gaat het proberen op te lossen en jij gelooft het niet omdat niemand in de straat een storing heeft... Als jouw telefoontoestellen op de ISRA niet werken, dan is daar dus een probleem en moet je kpn bellen (wat je al gedaan hebt) en niet een topic openen (en ook niet zo aggresief reageren op mensen die je proberen te helpen!).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:13:
[...]

Jij bent ook een typische klant he? Er is dus een probleem met jouw aansluiting, kpn heeft de storing in behandeling en gaat het proberen op te lossen en jij gelooft het niet omdat niemand in de straat een storing heeft... Als jouw telefoontoestellen op de ISRA niet werken, dan is daar dus een probleem en moet je kpn bellen (wat je al gedaan hebt) en niet een topic openen (en ook niet zo aggresief reageren op mensen die je proberen te helpen!).
NR1: is het niet MIJN verbinding... zoals te lezen valt in de startpost, daarnaast wil ik alleen de zaak bespoedigen.

Overigens is het een feit dat KPN op dit moment zoveel mogelijk Wanadoo ook tegenwerkt met de overstap van ADSL provider. Verder wil ik de zaak gewoon zo veel mogelijk bespoedigen.
En zoals ik al zei heb ik een dergelijk probleem vroeger ook gehad met een analoge modem, waarom zou mijn neef het hele weekend moeten wachten (en dan zeg ik je nu al dat wanneer KPN het probleem "oplost" zij gewoon de verbinding weer helemaal terugzetten inc ADSL) als ik mogelijk het probleem voor hem kan verhelpen :?

Alle tweakers doen dit... zeg je toch ook niet sluit dit topic maar, want je kan de garantie raadplegen...

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:48:
[...]

Zoals te lezen valt uit de openingspost gaat dus het bellen via de reguliere weg en dat is dus altijd bij iedereen in heel NL via KPN.
<- jij moet vaker buitenkomen =)
En zoals ik ook al zei had ik vroeger een gelijksoortig probleem met een inbelmodem...
Daarnaast gaf ik ook al aan dat de telefoon op het hoofdpunt aangesloten

Iemand nog een oplossing om de lijn te resetten?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Overigens is het een feit dat KPN op dit moment zoveel mogelijk Wanadoo ook tegenwerkt met de overstap van ADSL provider.
Je kan niet bellen op je ISRA punt. Het product dat kpn levert werkt dus niet. Je belt naar kpn om de storing op hun netwerk en hun product te melden en dan denk je dat ze het niet willen oplossen omdat je een niet kpn-adsl verbinding hebt?

Right, kpn en wanadoo concurreren met elkaar, maar het is niet een feit dat KPN op dit moment Wanadoo zoveel mogelijk tegenwerkt hoor... En al helemaal niet door hun eigen telefoonverbindingen te frustreren...
(en dan zeg ik je nu al dat wanneer KPN het probleem "oplost" zij gewoon de verbinding weer helemaal terugzetten inc ADSL)
Je denkt dat storingsdienst van kpn de wanadoo verbinding afkoppelt en een eigen internetverbinding op je lijn zet? Haha

Als het een dsl verbinding is via het netwerk van wanadoo, zou het overigens wel zo kunnen zijn dat de storing in het ISP-domein van de centrale ligt. KPN kan dan die verbinding loskoppelen en je telefonie rechtstreeks op de telefooncentrale aansluiten om het probleem op te lossen en het daarna aan wanadoo doorspelen. kpn mag daar namelijk niet bij.

Hoe denk je dat dit topic je probleemoplossing zou bespoedigen?

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 28-10-2005 20:32 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Er is een probleem met het KPN telefonie gedeelte niet met het ADSL, ADSL werkt :z

Het is wel een feit... maar goed blijft het ontkennen fijn allemaal, ik vraag om hulp en jij begint hier met een persoonlijke aanval?! beetje triest voor een modje.

Sluit dit topic maar heb geen zin in dit gezeik van jullie... ik help ook altijd anderen, hulp terugvragen is zeker teveel van het goede

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:30:

[...]
Je denkt dat storingsdienst van kpn de wanadoo verbinding afkoppelt en een eigen internetverbinding op je lijn zet? Haha

Als het een dsl verbinding is via het netwerk van wanadoo, zou het overigens wel zo kunnen zijn dat de storing in het ISP-domein van de centrale ligt. KPN kan dan die verbinding loskoppelen en je telefonie rechtstreeks op de telefooncentrale aansluiten om het probleem op te lossen en het daarna aan wanadoo doorspelen. kpn mag daar namelijk niet bij.

Hoe denk je dat dit topic je probleemoplossing zou bespoedigen?
Ja dit is dus al paar keer eerder voorgekomen, zelfs met tweakers hier. Wanadoo mag uberhaupt niet bij die patchkasten van KPN komen. Ik kan je uit ervaring zeggen dat dit werkelikj gebeurt.

Ik weet niet waarom je zo heilig over KPN doet :? (heb er zelf tijd gewerkt en weet hoe het er soms aan toe gaat)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:34:
Er is een probleem met het KPN telefonie gedeelte niet met het ADSL, ADSL werkt :z
Ik heb het met geen woord over een storing op de dsl lijn gehad, daarom vind ik het ook verwonderlijk dat je het frustreren van kpn van wanadoo verbindingen erbij haalt. Ik zeg je letterlijk dat je een probleem hebt met een product van kpn (bellen :P), dat je dat gemeld hebt en dat ze er zelf mee bezig zijn. Lees en denk en vind alles wat je vindt, maar probeer het wel goed te lezen (gevalletje de pot verwijt de ketel!).

Ik snap niet zo goed wat wanadoo en die livebox ermee te maken hebben als je met een telefoon direct op je ISRA niet kan bellen en dat bij kpn gemeld hebt...

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 28-10-2005 20:38 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Als je nou eens álles van je telefoonlijn afhaalt, dus je splitter, je livebox-toestanden, alles. Vervolgens sluit je een gewoon, analoog huis-tuin-en-keukentoestel aan op het ISRA-punt. Kun je dan bellen / gebeld worden, of niet? Van startpost (en die daarna ook, eigenlijk) kan ik geen chocolade maken. Wanneer is het probleem nou precies ontstaan? Wat heeft je livebox met het hele verhaal te maken?
Wanadoo mag uberhaupt niet bij die patchkasten van KPN komen
Daar heeft wanadoo ook vrij weinig te zoeken, dus da's niet zo gek. Het is niet voor niets Wanadoo ADSL, powered bij KPN.

[ Voor 21% gewijzigd door ralpje op 28-10-2005 20:40 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Zij kunnen de lijn inmeten, de zgn lijntest, afhankelijk van de meting kunnen zij heel goed inschatten wat het probleem is. In dit geval een monteur sturen op maandag, dit is ook correct.

Je geeft aan dat de lijn bezet geeft, dit duidt meestal op een sluiting van de A en B ader, met een meting kunnen ze bepalen waar die sluiting zich bevind.
Pagina: 1