[WC] Zelf reservoir maken, draad tappen G1/4.

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 22:05
Goedemiddag,

Nu ik nog een PC van mij wil waterkoelen, ben ik begonnen met het verzamelen van de onderdelen.

Ik heb alles al alleen nog geen reservoir.

Ik wil graag een reservoir voor het ontluchten en het makkelijker bijvullen.
Nu wil ik zelf een reservoir gaan maken en ben ik op zoek gegaan.

Een Stuk PVC buis met eind doppen moet prima volstaan (het reservoir komt niet inzicht).

MIjn andere PC heeft een Tank-O-Matic, alleen om nog zo'n res te kopen vind ik teveel geld.

Nu wil ik graag draad tappen in die buis G1/4 om verschillende koppelingen te kunnen gebruiken.
Alleen nu moest die machine tap €32,00 excl. BTW gaan kosten! Dat is me toch teveel geld, kan ik net zo goed nog een tank-o-matic gaan halen.

Kan iemand mij helpen aan een Draadtap van dat formaat? Of iemand die in de buurt van Hoogeveen woont?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Een standaard koppeling met de juiste maat erop lijmen (met de juiste lijm) is ook een optie. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

probeer anders eens in een school waar m'n metaalbewerking heeft/doet. Maar wel belangrijk om te weten is hoeveel gangen per duim je moet hebben.

Verwijderd

Je kan ook gewoon een iets te kleine gat er in boren en dan draard er zelf in de tappen met een g¼ kopeling.. Aangezien de pvc buis toch niet in het zicht komt kan je net zo goed een waterdicht bakje gebruiken van de blokker.

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 22:05
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:23:
Je kan ook gewoon een iets te kleine gat er in boren en dan draard er zelf in de tappen met een g¼ kopeling.. Aangezien de pvc buis toch niet in het zicht komt kan je net zo goed een waterdicht bakje gebruiken van de blokker.
Zo'n waterdichtbakje heeft te dunne wanden!

Misschien kan dat wel en er een moer opschroeven met 2 rubberen ringen?

Anders zelf draad er in tappen met de koppeling is ook wel ene goed idee, hoe groot moet ik dan boren? Was het niet zoiets als 11,8?

Verwijderd

Daarvoor heb je een schuifmaat ;-). Gewoon een slangpilaar gebruiken waar standaard een rubber ring op zit en het is meteen goed waterdicht waneer je hem goed er in draait.

De wanden zijn inderdaad te dun voor teflon Gewone moeren of slangpilaren zonder rubberingen zijn niet te grebruiken door eeen rubber ring toe te voegen omdat ze 9 van de 10 keer de rubbering naar buiten duwenen in de plaats naar binne.
Pagina: 1