Gek worden van spelling in openoffice

Pagina: 1
Acties:

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb net een werkstuk getypt en wil de spelling doen. Nu heb ik een amerikaanse versie van openoffice 2 maar heb net de nederlandse spelling ge installeert. Het werkt goed als ik een nieuw document typ dan geeft hij nederlandse spelling maar als ik mijn werkstuk door de spelling heen gooi krijg ik telkens weer de amerikaanse spelling. Hoe kan ik dit veranderen? Ik heb de hele help al door gezocht en niks.
wil kan mij helpen met dit irritante problem?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Extra > taal > taal instellen > dutch > standaard.
Heb je dat al geprobeert?

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 28-10-2005 14:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
ik had een soortgelijk probleem met Ms office , wat ik toen gewoon heb gedaan is tijdelijk het taalpaket gedeïnstalleerd , misschien kan je hetzelfde doen bij openoffice ?

Nog niet meegekregen dat naamtrollen op microsoft sinds pak hem beet 1980 niet meer leuk zijn? :Z

[ Voor 32% gewijzigd door Lustucru op 28-10-2005 15:06 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• WarthogSmurf
probleem is dat ik het wel wil houden omdat ik ook engelse brieven schrijf. Opzicht lijkt het inderdaad logisch om de taal aan te klikken maar hij pakt het gewoon niet. Zelfs al geprobeerd het document te kopieren en te plakken en in een nieuw document neer te zetten maar geen werking hi blijft op amerikaans staan. het is alleen bij dit document ik snap er echt niks van

• WarthogSmurf
opgelost. Je kan via character en dan font the taal in stellen zo word engels nederlands. ook handig als je meerdere talen hebt natuurlijk.

Het probleem was dat mijn documenten op een n9500 waren gemaakt en daardoor standaard engels waren