Bug IE als emelent over een select-menu valt

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik ben een javascript-calendertje aan het maken en loop tegen het probleem aan dat als ik de calender op een willekeurige plek binnen de pagina wil tonen, dat dit mis gaat in Internet Explorer als hij over een select-menu heen valt.

In IE als er nog nergens op geklikt is:
Afbeeldingslocatie: http://www.korse.nl/got/calenderClosed.png
In IE als er op de kalender geklikt is:
Afbeeldingslocatie: http://www.korse.nl/got/calenderOpen.png

In Mozilla gaat het wel goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.korse.nl/got/calenderOpenMoz.png

Dit is de stylesheet van de calender:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#calenderTable {
    border-style: outset;
    border-width: 2px;
    border-color: black;
    background-color: #EEE;
    display: none;
    position: absolute;
    top: 0px;
    left: 0px;
(die display en top & left krijgen via een javascript-functie de juiste waarde)

Weet iemand of dit gewoon een bug is waar je niets tegen kan doen, of valt dit op te lossen?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

Cyphax

Moderator LNX
Mozilla en IE tonen wel vaker afwijkend gedrag ten opzichte van elkaar als het op dit soort zaken aankomt (geloof ik tenminste). Listboxes zijn daar ook zo'n voorbeeld van.
Voor zover ik weet is er weinig aan te doen. Ik zou de calender er onder laten vallen ipv er overheen.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Is dit niet dezelfde bug die het verhinderd dat je zo'n layer niet over een flash animatie kan leggen en een textfield? Zo ja dan is het wel op te lossen met Javascripting. Ben nu niet in staat om het voor je op te zoeken.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04 16:24
komt ompdat een selectbox altijd de hoogste z-index heeft en deze kan je niet veranderen, maw je ziet je selectbox altijd door je andere componenten. Enigste oplossingen die wij gebruiken zijn:

*je zoek via javascript naar alle select tags die onder je calender vallen en deze zet je op hidden
*je plaatst een IFRAME met dezelfde afmetingen onder je calendar

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• marty
Cyphax schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:52:
Mozilla en IE tonen wel vaker afwijkend gedrag ten opzichte van elkaar als het op dit soort zaken aankomt (geloof ik tenminste). Listboxes zijn daar ook zo'n voorbeeld van.
Voor zover ik weet is er weinig aan te doen. Ik zou de calender er onder laten vallen ipv er overheen.
Ik snap je reply niet zo goed. Dat Mozilla en IE afwijkend gedrag vertonen lijkt me duidelijk. Daar gaat het me alleen niet om in dit topic. Ik lijk gestuit te zijn op een bug in IE en zoek naar een workaround.
Waarom je suggereert dat ik de calender er onder moet laten vallen snap ik helemáál niet :?

• marty
Cuball schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:02:
komt ompdat een selectbox altijd de hoogste z-index heeft en deze kan je niet veranderen, maw je ziet je selectbox altijd door je andere componenten. Enigste oplossingen die wij gebruiken zijn:

*je zoek via javascript naar alle select tags die onder je calender vallen en deze zet je op hidden
*je plaatst een IFRAME met dezelfde afmetingen onder je calendar
Die eerste optie lijkt me echt een enorm karwei ... ik denk dat ik het eens met een iframe ga proberen :-)
Thnx voor de uitleg

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

Cyphax

Moderator LNX
marty schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:02:
[...]

Ik snap je reply niet zo goed. Dat Mozilla en IE afwijkend gedrag vertonen lijkt me duidelijk. Daar gaat het me alleen niet om in dit topic. Ik lijk gestuit te zijn op een bug in IE en zoek naar een workaround.
Waarom je suggereert dat ik de calender er onder moet laten vallen snap ik helemáál niet :?
Zet 'm 10 tot 20 pixels naar beneden, dat bedoel ik. :)
Volgens mij is er namelijk geen workaround voor (die niet behoorlijk wat werk vergt, of wat minder netjes is zoals die iframe oplossing)
Zo moeilijk is dat toch niet?

Hoewel het al met al best een goed idee is dat elementje dat in de weg staat te hiden. Net als hier op t.net gebeurt bij Flash banners en het menu. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 28-10-2005 15:07 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Je kan een htc-event (IE-only, en ook alleen daar nodig) koppelen aan je calendar die even snel alle selects wegpoetst als je calendar actief is. Of je calender gewoon onder die balk zetten waar de knop in staat, is de makkelijkste manier, maar het risico dat er in de toekomst misschien nog een selectbox onder komt is natuurlijk aanwezig ;)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De makkelijkste manier is om de selects even op visibility: hidden; te zetten als de kalender zichtbaar is.

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 19:39
Ik ben dit probleem ook al meerdere malen tegengekomen in eigen projecten, en had ook altijd het idee dat dit niet anders kon worden opgelost omzijld door alle listboxes tijdelijk te verbergen zodra er een layer overlap ontstond. In dit artikel wordt duidelijk waar het probleem precies onstaat, ook is er te lezen dat dit niets met z-index te maken zou hebben en dat er inderdaad geen oplossing is, enkel work arounds.

Maar wat schetst dan mijn verbazing? GoT! Bekijkt hierboven de Quicksearch listbox, en roep dan de SEARCH dropdown layer op door de muis erop te zetten. Hoe hebben Crisp & co dit gedaan?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

crisp

Devver

Pixelated

In IE verbergen wij gewoon de hele quicksearch hoor, als daar een menu overheen valt...

Intentionally left blank

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 19:39
Doh 8)7 slim natuurlijk, een switch op gebruikte browser. Ik ging er als FF-user vanuit dat de listbox in IE ook zichtbaar bleef. |:(

Is dit probleem overigens opgelost in IE7? Ik kreeg de indruk dat met die nieuwe release de meeste Microsoft specifieke CSS- en DOM-bugs de wereld uit geholpen zouden worden...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

crisp

Devver

Pixelated

Ik meen gelezen te hebben dat dit in IE7 inderdaad opgelost zou moeten zijn.

Intentionally left blank

Pagina: 1