Toon posts:

Wlan Ssid scripten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om op het werk de configuratie van het draadloos netwerk te scripten en zo unattended te laten lopen. We werken met ssid's en hier horen natuurlijk enkele vinkjes en comboboxen bij die aangeklikt moeten worden.

Deze waarden worden weggeschreven in het register en het was mijn bedoeling om een snapshot te nemen voor de wijziging en eentje na de wijziging, dit te vergelijken en op basis hiervan een script te schrijven.

Bestaat hier nog een andere manier voor of weet iemand waar precies dat dit in het register wordt weggeschreven?
Ik heb reeds een compare gedaan maar hier zitten natuurlijk ook enkele nutteloze sleutels bij zoals 'recent gebruike bestanden', ...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Welke keys gebruikt worden, is natuurlijk geheel afhankelijk van de software voor je WLAN kaart die je gebruikt. Ken zelfs een WLAN prut proggy dat het wegschrijft in een .ini file in de Systemroot folder (leuk als je geen admin rechten hebt)

Snapshot zou gewoon goed moeten werken; als je een goed snapshot programma hebt (Wise of InstallShield) dan zal ie overbodige crap er zelf uitfilteren (je moet zelf natuurlijk wel nog wat filteren, want alle crap haalt ie er niet voor je uit)

:edit
Als je trouwens de XP client gebruikt is het een ander verhaal.. (weet niet of het goed te capturen is), maar Microsoft schrijft toe dat het verstandig is om het via GPO's in te stellen. Daarvoor is wel een Windows 2003 SP1 server voor nodig (daar zit de juiste AD schema en Adm templates in)

[ Voor 24% gewijzigd door Krypt op 28-10-2005 14:51 ]

Pvouput live

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie hebben we het hier over? Ik zou die graag nog even in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

als ik het zo hoor is het beste om "regmon" (gratis) te gebruiken ..
tip: aanzetten voordat je je ssid "submit" en daarna snel weer uit zetten (minste troep)

tja betreft de registry enzv is het veel zoek en bagger werk .. helaas het is niet anders ..

de snapshot zoals krypt voorsteld is de meest makkelijke manier van het maken van zo'n dergelijk pakkertje ..

via de unattended install topic's (en het gratis programma NLite) daar vertellen ze je wel hoe je een MSI file of regkey meeneemt tijdens installatie

Tja vanalles

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:05
vso schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:44:
als ik het zo hoor is het beste om "regmon" (gratis) te gebruiken ..
Regmon van SysInternals is inderdaad uitstekend geschikt om te kijken wat er allemaal met je registry wordt gedaan :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, regmon is een uitstekende tool maar ik weet niet goed waar ik moet zoeken.
En geen filter instellen is nagenoeg onmogelijk daar er enkele honderden operaties per seconde in het register regegistreerd worden

Op HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002bE10318}\0002 staan de eigenschappen van de draadloze kaart maar het aanmaken van een SSID veranderd deze eigenschappen niet. Het moet dus een andere key zijn.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik heb het hier even getest (zonder SSID, heb nu geen WLAN in de buurt :P) maar verreweg de meeste acties die op de registry gedaan worden lijken zich te herhalen.

Capture uitzetten, clear, capture weer aanzetten, SSID instellen (laatste stap), capture uitzetten en dan filteren :)
Ik heb hier op de pc, met tig programma's open en zo, iets van 35 items per seconde, verreweg de meesten gaan over DHCP :? Die kunnen er dus al uit :) En dan zo je lijst beperken tot je wat nuttigs overhoud :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1