Pentium-M of Turion64 laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen voor m'n studie.
Nu kan ik via de universiteit een (renteloze) lening aangaan van max. 1362 euri.
Omdat ik de laptop niet in 1x kan betalen ga ik dus voor de lening, wat inhoud dat de laptop max 1362 euri mag kosten.

Mijn eisen voor de laptop zijn:
- Ik wil erop kunnen gamen (CSS, BF2, UT2k4)
- Hij moet redelijk lang meegaan op de accu (minstens 2 tot 3 uur)
- Niet al te grote laptop (dus geen 17")

Na het lezen van een aantal reviews leek mij de Acer Aspire 1692 de beste keus: Pentium-M 1.7 ghz, 1024 MB DDR II, X700 128MB. Ik hoorde echter bij 'Stichting IAPC' (computerwinkeltje bij de UT) dat Acer een gare garantie heeft en dat ze daarom geen Acer laptops verkochten.

Een andere mogelijke keus zou de MSI Megabook M635 kunnen zijn welke een AMD Turion64 heeft. Ik kon de prijs ervan zo snel niet vinden, maar ik dacht dat ook deze laptop wel onder de 1362 euro te krijgen valt.

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de Pentium-M niet echt geschikt is om op te gamen, en dat de Turion64 dus de betere keus zou zijn. Zelf heb ik qua processor denk ook liever de Turion64 (64-bit en een snellere geheugen bus). Maar de Intel Centrino is volgens mij een betere chipset vergeleken met de ATi RS400 (?? [volgens MSI: ATi RX480 + ATi SB400]).

Welke laptop kan ik het beste kiezen als ik er (ook) op wil gamen?
Heeft iemand ervaring met Turion64 laptops?

BVD, Jos

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat er op een Pentium M niet te gamen valt is sowieso al onzin. Imo zijn de Turion64 en de Pentium M erg aan elkaar gewaagd, zowel op het prestatie vlak en het batterij vlak (mits het een Turion64 MT-model is).

De MSI MegaBook M635 is niet echt duur, maar mist wel 1 GB geheugen en heeft een relatief slome harde schijf dacht ik.

Verwijderd

Een Pentium M kan je prima op gamen, ik heb zelf een asus M6v met een pentium m en daar kan ik tot nu toe nog alle nieuwe games prima op spelen

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Absoluut Pentium-M. De Turion heeft nog de nodige problemen. Echt niet aan beginnen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Matel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:30:
Absoluut Pentium-M. De Turion heeft nog de nodige problemen. Echt niet aan beginnen.
leg uit :p

Verwijderd

Matel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:30:
Ja Matel. Leg uit.
(Gebruik alweer een maand dagelijks een Turion Notebook.
HP NX6125 Turion ML34 SXGA+ :9~
Geen game-notebook vanwege geintegreerde video (ATI Xpress 200M chipset))

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 21:58 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Oke. Ik was vandaag op de Hardwareinfo channeldag aanwezig. Daar had ik een gesprek met iemand van BCC. Ze had alle HP laptops met Turion processor moeten terugsturen simpelweg omdat ze niet eens wilde opstarten. Ook andere laptops hadden nog problemen en deden vooral qua features behoorlijk onder voor Penium-M modellen. Daar komt het in het kort op neer. Ik heb er zelf geen ervaring mee verder...ik heb gekozen voor een Pentium-M.

Verwijderd

Matel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:57:
Oke. Ik was vandaag op de Hardwareinfo channeldag aanwezig. Daar had ik een gesprek met iemand van BCC. Ze had alle HP laptops met Turion processor moeten terugsturen simpelweg omdat ze niet eens wilde opstarten. Ook andere laptops hadden nog problemen en deden vooral qua features behoorlijk onder voor Penium-M modellen. Daar komt het in het kort op neer. Ik heb er zelf geen ervaring mee verder...ik heb gekozen voor een Pentium-M.
Een bullshit verhaal dus. :r
Zeker omdat HP ook genoemd wordt.
Voordat ik een HP NX6125 Turion notebook kocht, heb ik ruim de tijd genomen( een maand!) voor vooronderzoek. Zo'n beetje alle forums/notebookforums afgestruint en nergens ben ik ook maar iets tegengekomen wat op je verhaal lijkt.

Zelfs Ome Tom is over de Turion notebook HP NX6125 lovend.
En tsja op HP's forum komt de P-M equivalent NX6120 komt slechter uit bus als de Turion notebook NX6125.
http://forums1.itrc.hp.co...oryhome.do?categoryId=274

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:14 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Persoonlijk zou ik geen laptop bij iapc kopen. het klopt dat ze geen winstoogmerk hebben, maar omdat ze niet groot kunnen inkopen heb je daar niet veel aan. voor componenten en kabeltjes (al heb ik daar weer EL studievereniging voor) kan je wel goed bij iapc zijn.

ontopic
met de centrino valt prima te gamen, sterker nog hij is het beste voor gamen. ga niet proberen 5 filmpjes tegelijk te unrarren want dan ben je wel ff bezig, maar voor gamen zijn ze prachtig.

lijkt mij dat de 1692 aan al je eisen voldoet (al ben je net te laat aangezien ze nu bijna allemaal 4800 RPM HDD hebben). met een beetje undervolten kom je ook nog eens uit op 4 uur accuduur tijdens internetten/tekstverwerken

en volgens mij zijn de verschillen verder tussen turion en centrino te verwaarlozen (niet zeiken dat centrino een chipset is), als je je best doet merk je vast een verschil, maar normaal gesproken echt niet. (notebook hardware control werkt nog niet voor turion, das pas goede reden voor centrino te gaan)

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 28-10-2005 22:15 ]

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Bekende van me heeft een Turion64 laptop en zelf heb ik een pentium-M het nadeel van de Turion64 vindt ik dat de driver ondersteuning niet goed is (Bijvoorbeeld bij wifi). Tevens loopt het spel Battlefield 2 niet goed bij hem omdat ze laptop dan in langzame modus draait en hij een apart programma moet activeren om zijn CPU tot de 100% te boosten (Dit is dus geen Acer programma, misschien dat andere merken wel zo'n programma standaard hebben).

Voordeel van de turion vindt ik dan weer wel dat ze meestal goedkoper zijn ;)

Verwijderd

facer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:20:
Bekende van me heeft een Turion64 laptop en zelf heb ik een pentium-M het nadeel van de Turion64 vindt ik dat de driver ondersteuning niet goed is (Bijvoorbeeld bij wifi). Tevens loopt het spel Battlefield 2 niet goed bij hem omdat ze laptop dan in langzame modus draait en hij een apart programma moet activeren om zijn CPU tot de 100% te boosten (Dit is dus geen Acer programma, misschien dat andere merken wel zo'n programma standaard hebben).

OMFG, nog meer kul..

driver ondersteuning vanuit turion voor wifi.. OMFG

'en hij een apart programma moet activeren om zijn CPU tot de 100% te boosten '

OMFG, erg leuk verzonnen allemaal maar je verhaal raakt kant nog wal.

-edit: centrino is echt een platform, bij turion ligt dit anders.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:28 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:55
Het grootste nadeel van de Turion is ihmo de batterijduur. Een pentium M is nog net ff wat energiezuiniger... Maar je hebt volgens mij niet zoveel keuze bij 17 inch laptops, dus om hier nou je keuze op te baseren.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:12:
(notebook hardware control werkt nog niet voor turion, das pas goede reden voor centrino te gaan)
Welke tool dan niet?
Alle notebookhardwaretools die ik zocht werken super.
SpeedswitchXP, Mobilemeter, CrystalCPUID, RightMarkClock.
Helemaal goed. Aangezien m'n NX6125 standaard lekker stil en snel is gebruik ik alleen SpeedswitchXP voor iets langere accuduur.
Mobilemeter is een erg leuk programma om te zien wat een notebook echt neemt aan stroom wanneer op accu.

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:25:
Het grootste nadeel van de Turion is ihmo de batterijduur. Een pentium M is nog net ff wat energiezuiniger... Maar je hebt volgens mij niet zoveel keuze bij 17 inch laptops, dus om hier nou je keuze op te baseren.
Lees die review in die link die ik gaf nou eerst eens.
Bij intensief systeemgebruik op accu gaat een P-M notebook langer mee. Bij dagelijks gebruik zoals 90% van de notebook gebruikers doet (internetten/tekstverwerken) gaat een Turion Notebook langer mee. Dus in de praktijk voor 90% van de gebruikers gaat een Turion ML/MT notebook langer mee op de accu bij verder gelijke hardware.

• Sissors
  • Niet online
euh ik heb het niet over notebook tools, maar notebook hardware control.
progje om je centrino te undervolten zodat je flink langer op je accu kan werken met zelfde performance. in OC gedeelte is er een topic over.

@sake, hoveel langer precies, 3 minuen? maakt niet veel uit en met undervolten wint de centrino het toch altijd _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 28-10-2005 22:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

Welke tool dan niet?
Alle notebookhardwaretools die ik zocht werken super.
SpeedswitchXP, Mobilemeter, CrystalCPUID, RightMarkClock.
Helemaal goed. Aangezien m'n NX6125 standaard lekker stil en snel is gebruik ik alleen SpeedswitchXP voor iets langere accuduur.
Mobilemeter is een erg leuk programma om te zien wat een notebook echt neemt aan stroom wanneer op accu.
Ntebook hardware control.. moet echt niet gekker gaan worden..

Lat ik het op het op deze manier zeggen: Er is ECHT TOTAAL niets mis met de AMD drivers.

-edit: rofl.. het is centrino hardware control -> Rightmark kan je met je turion gebruiken..

moet echt niet gekker worden hier..

@sake: handig dingetje he dat speedswitch xp in je systray.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:34 ]

• Sissors
  • Niet online
de naam is verandert in notebook hardware control omdat ze binnenkort ook ondersteuning gaan bieden aan turion. dus het is NIET centrino hardware control ROFL :P

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Je hebt natuurlijk ook nog het verschil tussen de MT en de ML Turion. Ik heb de S270 gekozen omdat volgens mij de chipset met daarop de grafische kaart een stuk beter is dan de geïntegreerde grafische kaarten van centrino laptops.

Verwijderd

facer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:20:

Turion heeft per definitie geen ingebouwde WiFi, dus :?
Enne broadcom WiFi is per definitie beter als de Intel Wifi.
Al menigmaal gelezen dat bij keuze de gebruiker voor Braadcom Wifi koos.
Driver ondersteuning broadcom WiFi. M'n Turion NX6125 met Broadcom WiFi ondersteund zelfs WPA2.

• Sissors
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:33:
Je hebt natuurlijk ook nog het verschil tussen de MT en de ML Turion. Ik heb de S270 gekozen omdat volgens mij de chipset met daarop de grafische kaart een stuk beter is dan de geïntegreerde grafische kaarten van centrino laptops.
gefeliciteerd, je het is een hele prestatie maar je hebt de idiootste post tot nu toe gehaald. sinds wanneer hebben alle centrino laptops geintegreerde graphische kaarten, dan ben ik tevreden met mijn 'geintegreerde' x700

• m_a_rnix
furby-killer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:35:
[...]

gefeliciteerd, je het is een hele prestatie maar je hebt de idiootste post tot nu toe gehaald. sinds wanneer hebben alle centrino laptops geintegreerde graphische kaarten, dan ben ik tevreden met mijn 'geintegreerde' x700
Waar zeg ik dat alle centrino's geïntegreerde kaarten hebben? Ik zeg alleen dat het centrinoplatform laptopmakers dwingt naar een intel chipset. Wanneer je de 3d prestaties van de S260 en de S270 met elkaar vergelijkt wint de S270 (turion) het dik. De vrijheid om zelf een chipset te kiezen kan dus voordeel hebben.

Edit: ik denk bovendien dat je vast nog wel een idiotere post kan vinden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door m_a_rnix op 28-10-2005 22:42 ]

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:35:
[...]

Zal ik maar :)
Centrino=P-M + Intel VGA + Intel WLAN.
Je x700 notebook voldoet dus niet aan het "Centrino" label.
ROFL

Maareh om voor KLEI_j0s on topic te blijven:
Het maakt dus voor jou voor games niet zoveel uit wat hardware betreft m.u.v. video.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:43 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Sake je lult, een Centrino platform bestaat ALLEEN uit een Pentium M processor, WiFi LAN van Intel en een Intel M chipset, dus ook een i915PM die GEEN integrated graphics heeft. Niks Intel VGA dus. :Z

Mijn X700 notebook is wel degelijk een Centrino, voordat je blaat, check je resources.

[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 28-10-2005 22:48 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:41:
[...]

Zal ik maar :)
Centrino=P-M + Intel VGA + Intel WLAN.
Je x700 notebook voldoet dus niet aan het "Centrino" label.
ROFL

Maareh om voor KLEI_j0s on topic te blijven:
Het maakt dus voor jou voor games niet zoveel uit wat hardware betreft m.u.v. video.
Is idd niet geheel correct :X

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet helemaal, Centrino = Wifi + NB + CPU en nu zijn er van de NB's altijd 2 versies: met en zonder GPU ingebouwd. Want waarom zou je een NB met VGA kopen als er toch een x700 aan hangt.

Verder heeft Centrino een behoorlijk goede naam, iets wat ik van Turion nog slechts van heb horen zeggen.

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:30:
euh ik heb het niet over notebook tools, maar notebook hardware control.
progje om je centrino te undervolten zodat je flink langer op je accu kan werken met zelfde performance. in OC gedeelte is er een topic over.

@sake, hoveel langer precies, 3 minuen? maakt niet veel uit en met undervolten wint de centrino het toch altijd _/-\o_
Een trage P-M Banias wel, een P-M Dothan echter niet neer. Sorry.
Met RMClock gaat ie laag. Met mobilemeter(stroomkabel eruit) zie je dat je scherm dan verreweg de grootste gebruiker wordt. De processor maakt dan, zeker bij idle , nagenoeg niets meer uit.

Wedstrijdje laagste stroomverbruik met mobilemeter (ga ik toch winnen vanwege je x700) 8)

• Frietsaus
  • Niet online
Dan is het dus geen eerlijke vergelijking, vind je niet Sake? We weten nu wel dat je Turion-geil bent.

Verwijderd

Dit topic wordt duidelijk gelezen >:) I stand corrected.

Verwijderd

Nokko schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:52:
Dan is het dus geen eerlijke vergelijking, vind je niet Sake? We weten nu wel dat je Turion-geil bent.
Hoezo niet eerlijk. Een Turion moet je vergelijken met een gelijkwaardige P-M.
En nee afgezien van die Centrino label definitie noem ik alleen feiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:55 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Je zegt zelf dat hij verliest vanwege zijn X700, aangezien jij het had over een Xpress 200 is het imo geen eerlijke vergelijking. Vergelijk dan met een Centrino notebook die beschikt over een GMA900.

Maar het topic begint misschien een beetje uit de hand te lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 28-10-2005 22:56 ]

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 20:33

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

KLEI_j0s schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:05:
Ik ben van plan om binnenkort een laptop aan te schaffen voor m'n studie.
Nu kan ik via de universiteit een (renteloze) lening aangaan van max. 1362 euri.
Omdat ik de laptop niet in 1x kan betalen ga ik dus voor de lening, wat inhoud dat de laptop max 1362 euri mag kosten.

Mijn eisen voor de laptop zijn:
- Ik wil erop kunnen gamen (CSS, BF2, UT2k4)
- Hij moet redelijk lang meegaan op de accu (minstens 2 tot 3 uur)
- Niet al te grote laptop (dus geen 17")

Na het lezen van een aantal reviews leek mij de Acer Aspire 1692 de beste keus: Pentium-M 1.7 ghz, 1024 MB DDR II, X700 128MB. Ik hoorde echter bij 'Stichting IAPC' (computerwinkeltje bij de UT) dat Acer een gare garantie heeft en dat ze daarom geen Acer laptops verkochten.

Een andere mogelijke keus zou de MSI Megabook M635 kunnen zijn welke een AMD Turion64 heeft. Ik kon de prijs ervan zo snel niet vinden, maar ik dacht dat ook deze laptop wel onder de 1362 euro te krijgen valt.

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de Pentium-M niet echt geschikt is om op te gamen, en dat de Turion64 dus de betere keus zou zijn. Zelf heb ik qua processor denk ook liever de Turion64 (64-bit en een snellere geheugen bus). Maar de Intel Centrino is volgens mij een betere chipset vergeleken met de ATi RS400 (?? [volgens MSI: ATi RX480 + ATi SB400]).

Welke laptop kan ik het beste kiezen als ik er (ook) op wil gamen?
Heeft iemand ervaring met Turion64 laptops?

BVD, Jos
Mijn ma nam vandaag een krantje uit de ALD meeI. Komt weer een mooi notebook, vanaf 2 november.

Intel® Pentium M 740-processor
(1,73GHz, 2MB L2-cache, FSB 533)
met Intel® 915PM-chipset
• ANALOGE TV
• FM-radio Tuner
• 15,4" hoogglans TFT W-XGA
breedbeeldscherm
(resolutie 1280x800 pixel)
• draadloze verbinding met uw
mobiele telefoon, PDA, etc.
• 8x multistandaard CD-/DVD-brander
met DVD RAM en ondersteuning voor
Dual Layer
• High End grafische kaart ATI®
MobilityTM RadeonTM X700 XL
PCI-Express technology met
128MB DDR RAM
• 100GB harde schijf met 5400 RPM
• 1024MB DDR II RAM beide geheugen-
banken bezet
• 8-kanaals High Definition audio-uitgang
(analoog + S/P-DIF) Voor de digitale
thuisbioscoopervaring met optimaal geluid.
(Alleen bij een - niet inbegrepen - passend
luidsprekersysteem.)
• Intel® Pro/Wireless 2200
• IEEE 802.11b/g WLAN 54 Mbit/s
• 2 geïntegreerde luidsprekers
• 8 in 2 multikaartlezer
• 56K/V.90 modem incl. aansluitkabel
• LED-toetsverlichting
• netwerkcontroller 10/100 MBit/s
• Inclusief: afstandsbediening,
headset met microfoon,
draagtas,
TV antenne,
DVI adapter,
USB scroll muis,
externe adapter,
Li-ionen accu
• software meegeleverd

3 garantie oooo ja de prijs 1399,- Euro

Je krijg steeds meer voor je geld. linkje ALDI

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• m_a_rnix
Ecteinascidin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:49:

Verder heeft Centrino een behoorlijk goede naam, iets wat ik van Turion nog slechts van heb horen zeggen.
Is een goede naam niet per definitie van horen zeggen? :? Daarnaast is de Turion niet een helemaal nieuwe processor he, dus minder 'spannend' dan bij een totaal nieuw ontwerp.

Verwijderd

http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1/

AMD PWNT ASS (OWNED)

'Conclusion
After 21 benchmarks, 2 comparisons, and a detailed architecture analysis, the conclusion is clear. Unless battery life while performing CPU-intensive tasks is paramount, choosing a Turion-based laptop over a Dothan-based laptop is recommended.'

duidelijke taal >:) voor een tweaker.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 23:01 ]

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Jos, als ik jou was zou ik voor Pentium-M gaan, zijn snel genoeg hoor :)
Turion zou ik nu nog niet aan beginnen, zoals veel zeggen, net nieuw enzo. Daarnaast, waar heb je 64bit voor nodig, als het zover is dat 64bit echt mainstream wordt, zijn er al weer veel nieuwere en snellere cpu's op de markt :)

offtopic:
lame ass biatch, moest je weer paintballen ipv lannen :p tssk :+

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Nokko schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:55:
Je zegt zelf dat hij verliest vanwege zijn X700, aangezien jij het had over een Xpress 200 is het imo geen eerlijke vergelijking. Vergelijk dan met een Centrino notebook die beschikt over een GMA900.
Idd. Maar deze winst is wel erg snel genomen. Ik denk die hapt anders >:)

Maar ontopic heren. Hier heeft de topic poster zo niets aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 22:59 ]

• m_a_rnix
BoyGenius schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:56:
Jos, als ik jou was zou ik voor Pentium-M gaan, zijn snel genoeg hoor :)
Turion zou ik nu nog niet aan beginnen, zoals veel zeggen, net nieuw enzo. Daarnaast, waar heb je 64bit voor nodig, als het zover is dat 64bit echt mainstream wordt, zijn er al weer veel nieuwere en snellere cpu's op de markt :)
Ik hoop dat mijn laptop minimaal 3 jaar meegaat. Tegen die tijd hoop ik toch al een tijdje 64 bits te draaien.

• Frietsaus
  • Niet online
Nou dat kan ook wel wat subtielier en minder kinderachtig hoor. :/

Verwijderd

Nokko schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:59:
[...]

Nou dat kan ook wel wat subtielier en minder kinderachtig hoor. :/
Je hebt gelijk, heb m'n post even voor je aangepast :+

zodat je niet door de 16pagina's tellende review heen hoeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 23:04 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Zodat ik er niet doorheen hoef om te zien dat de Turion "PWNT"? Dude, wat wil je bereiken, dat iedereen met een Centrino notebook nu ineens Intel dumpt en direct AMD neemt ofzo?

Ik ben tevreden met mijn Centrino en ik zie niet in wat de GROTE meerwaarde is van een Turion notebook. En kom niet met 64bit, dat is gewoon een slecht argument imo.

Verwijderd

ik heb hier een centrino en een turion staan, mja.. kweet dat me turion pwnt..
aangezien er hier mensen zijn die centrino de hemel in prijzen.. mag ik toch best laten weten dat ik tevreden ben me me turion?

'en ik zie niet in wat de GROTE meerwaarde is van een Turion notebook. En kom niet met 64bit, dat is gewoon een slecht argument imo.'

lees anders ff de review :/

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 20:33

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:22:
ik heb hier een centrino en een turion staan, mja.. kweet dat me turion pwnt..
aangezien er hier mensen zijn die centrino de hemel in prijzen.. mag ik toch best laten weten dat ik tevreden ben me me turion?

'en ik zie niet in wat de GROTE meerwaarde is van een Turion notebook. En kom niet met 64bit, dat is gewoon een slecht argument imo.'

lees anders ff de review :/
Dat mag zeker maar niet zo. Dat vraagt weer om een WAR :( I vs A. A vs I

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iedereen zoekt een laptop in z'n niche. Ik denk dat een AMD FX het snelste is, maar of je laptop dan nog portable is.... sommige mensen willen een bakje van 2 kilo hebben en dan kom je niet veel Turion meer tegen... S270 misschien maar die heeft dan weer geen GPU.

En uiteindelijk maakt die CPU geen bal uit, beide zijn even snel. Ik zou alleen een laptop nemen die een minder warme CPU heeft zodat je fan je niet steeds wakkerblaast..... en dan is de P-M zeker de betere keus.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb de review gelezen, en ik ga niet ineens van AMD houden ofzo. Heb een Intel waar ik alles mee kan dus ben tevreden.

Je kan best je Turion de hemel in prijzen, maar de centrino gebruikers zijn hier duidelijk meer volwassen in dan jij als je het mij vraagt. Alleen al "AMD PWNT ASS" :r . Ik had hier niet eens op gereageerd als het bijv. was "Ik vind mijn Turion beter omdat.. dat.. en dat..". Ik ga er verder ook niet op in, we gaan te ver offtopic.

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
weinig feiten veel emotie hier. Hoop dat de topicstarter er neit op let anders maakt hij strax toch echt een slechte keus!

• m_a_rnix
Ecteinascidin schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:27:
Iedereen zoekt een laptop in z'n niche. Ik denk dat een AMD FX het snelste is, maar of je laptop dan nog portable is.... sommige mensen willen een bakje van 2 kilo hebben en dan kom je niet veel Turion meer tegen... S270 misschien maar die heeft dan weer geen GPU.
Veel succes met het vinden van een centrino met GPU van 2 kilo. De GPU van de S270 is iig nog afgeleid van de X300. Doet het dus nog vrij aardig in behoorlijk wat spellen (ligt een beetje aan de architectuur of het gebrek aan eigen geheugen naar voren komt).

Verwijderd

Jammer dat mensen idd hun laptop moeten verdedigen.
Veel P-M'ers dus ja veel verdedigende reacties zijn te verwachten.

De P-M/Centrino hegemonie is voorbij nu de Turion met, met name de Dothan, P-M erg goed concurreerd.

KLEI_j0s kan uit de review in m'n geposte link z'n conclusie trekken.
Die review is zelfs aangepast naar aanleiding van feedback.
IMO een erg goede review op een site met erg vele kritische notebookgebruikers.

Per saldo maakt het platform voor KLEI_j0s dus niet uit.
Iedere P-M of Turion notebook doet 2 tot 3 uur onder gemiddeld gebruik met een accu.
Beide zijn goed om mee te gamen.

Wat belangrijker is de video en overige onderdelen.
Denk aan merk/garantie, gewicht, accu (hoeveel cells), behuizing(stevigheid/krasvast), SCHERM, geluid, snelheid en grootte harde schijf, geheugen, beveiligingsopties (in onwillekeurige volgorde).
Nog genoeg keuzes te maken. Beide initiele keuzes vervullen in basis z'n behoefte.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 00:18 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verbal_Kint schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:47:
[...]
Veel succes met het vinden van een centrino met GPU van 2 kilo. De GPU van de S270 is iig nog afgeleid van de X300. Doet het dus nog vrij aardig in behoorlijk wat spellen (ligt een beetje aan de architectuur of het gebrek aan eigen geheugen naar voren komt).
Geen probleem: Asus W3V. X600 dus

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Jullie moeten gewoon je smoel houden tegen manus :)

• m_a_rnix
Ecteinascidin schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:25:
[...]

Geen probleem: Asus W3V. X600 dus
My bad. Heb em idd wel gezien, maar was budgettechnisch niet verantwoord voor mij (2,2 ghz, 60 GB 7200 en 1024 MB en 8 cells accu voor 1400 euro was dat wel). Anyhoo, echt veelvoorkomend zijn ze niet.

• Dnc1n
ik denk dat de topicstarter moet kijken naar zijn eisen, wil je alvast 64bit neem de turion, vormt het geen belemmering dan moet je afwegen wat het meeste waar voor zijn geld geeft. Ik kan er mee meegaan dat een centrino platform nu wel zo uitgekient is dat het misschien de minste problemen kan geven omdat, het al erg breed support wordt (de combinatie van hardware, denk aan linux).
het is misschien de makkelijke route dus.

Maar aan de andere kant, je ben tweaker of je bent het niet :p dus "mocht" je tegen een probleem aanlopen dan valt er altijd wel wat op te lossen.

Het is een beetje een persoonlijke afweging altijd, ik zoek er zelf 1tje en ik ga (hoogstwaarschijnlijk) voor een turion, puur omdat ik zelf over een 32bit intel beschik, en 64bit windows al bij mensen als een speer heb zijn draaien, wil het dus gewoon uit nieuwsgierigheid ook is op een laptop aan de praat krijgen. (lukt het niet dan wacht ik nog even :) )
Bovendien ben ik wel overtuigt van de Athlon 64 prestaties, dat de desktop versies op een relatief lagere kloksnelheid tov een p4 goed kunnen presteren (zoals we van AMD gewend zijn), deze kloksnelheden bezitten de mobile cpu's dus ook.
Pentium-m doet dat ook wel, en zijn op het mobile segment daar al een hele tijd mee bezig de nodige ervaring hebben ze er dus wel mee. beide platformen hebben hun voordelen dus hier wel mee.

Ik ga (hoogstwaarschijnlijk) voor de turion dan voor de prijs/kwaliteit verhouding die mij wel goed lijkt te zitten, ik wil niet meer dan 1000 euro uitgeven dus dan zit je met een turion net iets beter (met een beetje grafische power erbij). Met een pentium-m redt ik dat net niet.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:39

mr_petit

opperprutser

Ik heb zelf een MSI m635.
In het geval van de TS (met zijn budget dus) zou ik echter absoluut gaan voor of de acer 1692 of die aldi aanbieding. Niet vanwege de processor, maar vanwege de hdd en het geheugen. Nu ben ik niet echt een gamer, maar voor bijvoorbeeld far cry (64bit) vind ik niet echt lekker draaien vanwege de hdd.
Keb zelf voor de msi gekozen omdat ie kleiner is dan bijv de acers (minder diep en een stuk platter), en dat de behuizing een stuk steviger aanvoelt (de tijd zal leren of dat ook waar is).

Voor de rest is de turion een prima processor die absoluut niet onder doet voor een P-M. Gek genoeg heb ik reviews gezien waarbij turions sneller waren in mulitmedia applicaties en P-M weer sneller in bijv rar encodering (terwijl dat tussen intel en amd juist vaker andersom is...)
Mensen die beweren dat de turion nog de "nodige problemen" heeft zijn òf slecht geïnformeerd, of computernoob...

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 29-10-2005 01:18 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Mr.C4
  • Niet online
tip, kijk ook naar fujitsu-siemens laptops. Ze hebben turions met een ati x700, centrino's met x700 een ook nog centrino's met 6800 go. Dus keus genoeg.

Pas bij mediamarkt gehaald: Amilo 1437G P-M 1,7 Ghz, 1 gig ddr2, 80 gb sata 5400 rpm, x700 128 mb, 15,4" wxga+ voor €1200 met 2 jaar garantie. Wel vergelijkbaar met die acer 1692.
Asus en msi zijn ook wel goed maar net iets duurder of minder goede specs dan deze 2.

Muis, tas, wlan router misschien nog wat kabels erbij en dan kom je ong. op €1350.

Nieuwste games kun je er prima mee spelen, zelfs fear. HL2 en CSS kun je alles op max of bijna alles op max zetten.

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01 12:11

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Topicstarter
Gek.. maar nog steeds twijvel ik :p

Als ik jullie meningen en de review goed gelezen heb presteert een pentium-m (centrino) laptop ongeveer hetzelfde als een turion laptop. Ze hebben beide hun voordelen en nadelen.

Mijn voorkeur gaat op het moment uit naar de turion. Het me wel leuk lijkt om wat om te zooien met de 64-bit extensie van de turion, aangezien hij toch hetzelfde presteert als een pm voor een meestal lagere prijs :) Maar m'n keuze zal het meest afhangen van de kwaliteit van de rest van de laptop: scherm, stevigheid, etc.

Anyway, bedankt voor jullie snelle reacties :D

[ Voor 3% gewijzigd door c0deaddict op 29-10-2005 02:06 ]

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Bedenk goed wat voor scherm je wilt (spiegelend of mat), en per sé 16:9 of 4:3.
Bij een turion zou ik echt de MT nemen; die is bijna 30% zuiniger

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
In een laptop is het meestal 16:10 (1280.800). Ik ben iig nooit een 16:9 laptop tegengekomen. Dit is ook 1 vd redenen waarom ik geen breedbeeld laptop heb gekocht. Bovendien vind ik de standaard resolutie van 1280.800 veel te mager. In de lengte past er niets op en in de breedte is het ook niet super ruim als je het vergelijkt met een 4:3 scherm met een resolutie van 1400.1050 (wat wel ECHT 4:3 is)

En ja, het is weliswaar wel leuk om er een dvdtje op te kijken, maar waarom zou je dat op zon luttel schermpje doen als je ook een tv out/vga out hebt die het op een meter scherm kan projecteren?....

glans heeft zo z'n voordelen (grotere kijkhoek, diepere kleuren etc) maar ook z'n grote nadeel namelijk die vreselijke weerspiegeling. OF je moet een sony laptop kopen maar ja, die zijn zo prijzig voor wat je ervoor terugkrijgt voor specs. Want kwa design of robuustheid/schermkwaliteit zijn ze nummer 1.

centrinootje of turion. Er kan een eeuwigheid over gediscussieerd worden maar de verschillende platforms zijn gewoon aan elkaar gewaagd. Hoewel ik wel lichtelijk de voorkeur heb voor centrino. Waarom? Omdat alles op elkaar is afgestemd, brede ondersteuning (denk aan centrino qualified etc) en de stabiliteit.

En jongens, laptops blijven laptops.... die 3 fps meer vanwege een turion of pentium m boeit echt niet. Overclocken doe je neit op een laptop dus wees nou gewoon tevreden met wat je hebt. Een doorsnee consument vraagt naar de accuduur, hoeveel Ghz en hoeveel RAM, en niet naar geheugenbandbreedte, CAS to RAS latency of het aantal stages id pipeline.... (get it?)

Owja, 64 bit.... Als je daarop je keuze baseert, ben je echt een pipo. Dat hoef ik niet toe te lichten

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

een turion met ATI chipset is niet/minder stabiel?!?
Licht eens toe?

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 30-10-2005 01:35 ]

Verwijderd

Voor 1250,-- mag je mijn MSI S270 kopen.

Hij is zo goed als nieuw ( geen krasje ) 4 maanden oud, misschien uur per week aangestaan, gaat weg omdat ik een laptop van mijn werk krijg.

Indien interesse kun je me mailen.

• Dnc1n
jozy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:24:
Owja, 64 bit.... Als je daarop je keuze baseert, ben je echt een pipo. Dat hoef ik niet toe te lichten
ligt dat is toe? zijn genoeg mensen die dit absoluut niet als overbodig beschouwen, Vista staat alweer voor de deur, en laat 64bit daar nou heel het uitgangspunt zijn van heel dat OS.... je kunt ook nog is gaan denken aan 64bit linux,
en het mooiste van alles is nog dat het de performance dramatisch beinvloed.
begin niet zomaar wat onzin te blaten....

ook die kreten zoals stabiliteit moet ook eerst maar goed bewezen worden voordat men maar wat eruit flapt, vaak meer zo van, ach centrino is altijd het notebook platform geweest, het zal allemaal wel beter zijn.....

[ Voor 17% gewijzigd door Dnc1n op 30-10-2005 14:05 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dnc1n schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:03:
[...]
ligt licht dat is toe? zijn genoeg mensen die dit absoluut niet als overbodig beschouwen, Vista staat alweer voor de deur, en laat 64bit daar nou heel het uitgangspunt zijn van heel dat OS.... je kunt ook nog is gaan denken aan 64bit linux,
en het mooiste van alles is nog dat het de performance dramatisch beinvloed.
begin niet zomaar wat onzin te blaten....

ook die kreten zoals stabiliteit moet ook eerst maar goed bewezen worden voordat men maar wat eruit flapt, vaak meer zo van, ach centrino is altijd het notebook platform geweest, het zal allemaal wel beter zijn.....
Wel, 64 bit is vooral handig om meer dan 4 Gb te adresseren. Ooit een laptop gezien die dat had? Einde verhaal. Verder is het alleen handig voor de stabiliteit dat allang geen issue meer is en qua snelheid pakt de Turion z'n winst door de geintegreerde geheugencontroller, wederom geen voordeel aan de 64-bit. En ja, Vista zal dus ook 32 bit ondersteunen en aangezien momenteel bijna alles 32 bit is, zal je exotische hardware ook waarschijnlijk een 32 bit driver hebben.

Stabiliteit is ook zoiets: Intel is vaak het meest stabiel. Vaak zie je exotische outsiders als Sis iets leuks doen maar daar kan je geen patroon in herkennen. nVidia heeft wel een goede chipsetnaam opgebouwd maar bij Ati..... laten we zeggen dat niet alle Ati's tot nu toe vlekkeloos werken en qua vage klachten heeft Ati nogal een naam, net als VIA BTW. Dus indien je op safe speelt neem je altijd een Intel of een nVidia, voor deze laptops dus een non-issue.

Echter, het verschil tussen Turion en P-M is marginaal, ik zou hier alleen de CPU-fan als overweging aan vastplakken, de rest van het notebook zou ik uitzoeken op criteria als GPU, gewicht en batterijduur en dat heeft niets met Intel of AMD te maken. Maar idd, een laptop kopen voor de 64 bits, dat noem ik ook onzin.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ecteinascidin schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:25:
[...]

Stabiliteit is ook zoiets: Intel is vaak het meest stabiel. Vaak zie je exotische outsiders als Sis iets leuks doen maar daar kan je geen patroon in herkennen. nVidia heeft wel een goede chipsetnaam opgebouwd maar bij Ati..... laten we zeggen dat niet alle Ati's tot nu toe vlekkeloos werken en qua vage klachten heeft Ati nogal een naam, net als VIA BTW. Dus indien je op safe speelt neem je altijd een Intel of een nVidia, voor deze laptops dus een non-issue.
En alle Athlons zijn zeker ook heethoofden O-)
Ik vind dat je dat soort vooroordelen puur per ontwerp / typenummer moet bekijken.

En over het hele 64bit gebeuren....vroeger hadden we ook 16 bits windows :+ (m.a.w. tijd zal het leren)

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:25:
[...]
Einde verhaal. Verder is het alleen handig voor de stabiliteit dat allang geen issue meer is en qua snelheid pakt de Turion z'n winst door de geintegreerde geheugencontroller, wederom geen voordeel aan de 64-bit.
'Verder is het alleen handig voor de stabiliteit dat allang geen issue meer is'

Een powermod die denkt dat 64-bit ooit stabieler is geweest.

Als je niet weer waar je het over hebt moet je gewoon niet gaan lopen blaten ;(
echt uit den treure dit.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:46:
[...]

'Verder is het alleen handig voor de stabiliteit dat allang geen issue meer is'

Een powermod die denkt dat 64-bit ooit stabieler is geweest.

Als je niet weer waar je het over hebt moet je gewoon niet gaan lopen blaten ;(
echt uit den treure dit.
Gelukkig kom ik nog dommere users tegen. Goed, welk deel van deze zin begrijp je niet:"indien 32-bit al geheel geen problemen heeft met stabiliteit, hoe kan 64-bit stabieler (overtreffende trap) zijn?"

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ik heb al een maandje geleden een Turion 1,6 GHz met een X700 videokaart gekocht voor iemand, draait heel goed hoor.. een Asus dacht ik. Kan je lekker op gamen en is ook nog eens zuinig, niet zo zwaar en niet steeds een blazende fan. mooi scherm ook.

Uit benchmarks bleek volgens mij dat de Turion bij de meeste dingen sneller (en zuiniger) was dan de P-M.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:54:
Voor 1250,-- mag je mijn MSI S270 kopen.

Hij is zo goed als nieuw ( geen krasje ) 4 maanden oud, misschien uur per week aangestaan, gaat weg omdat ik een laptop van mijn werk krijg.

Indien interesse kun je me mailen.
offtopic:
Wat zit daar dan allemaal aan extra's in? Als je niet veel dingen hebt verbeterd, lijkt me dat nogal duur voor een tweedehands model dat je nieuw voor ~?940 in huis hebt...

• R!K?
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-02 23:07
haha de aloude vraag pentium of amd. als je het kan krijgen een turion MT-30 (25watt 1mb cache)
is zuinig en niet te duur heb je het geld? koop een pentium M de 1692 is een goede keus.

i am the toast king whom rules over the moon!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:00:
[...]

Gelukkig kom ik nog dommere users tegen. Goed, welk deel van deze zin begrijp je niet:"indien 32-bit al geheel geen problemen heeft met stabiliteit, hoe kan 64-bit stabieler (overtreffende trap) zijn?"
Je suggereert eerst dat 64-bit ooit stabieler is geweest, en nu ga je het verhaal om zitten draaien whahahah whahahahahhahaha (de overtreffende trap, juist : )

wat een pannenkoekenactie dit zeg hahahah, lees nou is na wat je zelf schrijft ahahah

-edit: 'Wel, 64 bit is vooral handig om meer dan 4 Gb te adresseren. Ooit een laptop gezien die dat had? Einde verhaal.'

Alsof adressering van werkgeheugen het enigste is waar die 64-bit goed voor is..
te triest gewoon. >> waarom ben je uberhaubt een powermod?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 11:19 ]

• Dnc1n
Ecteinascidin schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:00:
[...]

kalm down een beetje zeg :p, over dat 64-bit bellangrijk is denk ik dat dat ook te maken heeft met de gebruiker van het systeem, ben je een normale gebruiker en wil je gewoon dat hij altijd goed werkt, dan is 32bit geen belemmering, ben je een onderzoeker die graag met het nieuwste wil experimenteren, dus 64bit os'en en applicaties dan kan 64bit een meerwaarde zijn.
kijk maar is rond op die applicatieforums er zijn al heel wat 64bit applicaties beschikbaar.
en voor zover ik heb kunnen lezen komt de starters editie alleen maar 32-bit uit wat vista betreft. (kan het fout hebben natuurlijk)

Verwijderd

*kuch die heb je NIET nieuw voor 950, het gaat om de S270 he, niet om de S250..

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:29:
*kuch die heb je NIET nieuw voor 950, het gaat om de S270 he, niet om de S250..
kuch, ook eens over de grens kijken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 31-10-2005 13:35 ]

• Freek666
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
begintmeta schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:34:
[...]

kuch, ook eens over de grens kijken ;)
kuch, ook over de grens kost het duurste model veel geld :)

• Sissors
  • Niet online
gezondheid 8)7

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Freek666 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

kuch, ook over de grens kost het duurste model veel geld :)
tja, H5N1 kuch, ik heb het over de S270 met Turion 64 MT30, 512MB en 60GB, DVD±RW, 802.11b/g, is met enig zoeken toch ruim onder de €1000, kuchkuch, onder de €1250 is natuurlijk wel een dikkere uitvoering mogelijk, kuch

• Dnc1n
sars :+

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

ralpje

Deugpopje

Dat dit soort topics op desktop-niveau altijd uitmondden op een AMD vs. Intel flamewar, was ik wel gewend, maar als dit nu ook voor laptops gaat geldden......
Ik denk dat de TS genoeg geholpen is bij zijn vraag, zullen we deze discussie verder gewoon laten rusten? Met flames over en weer schieten we niets op. Mocht er echt een dringende behoefte zijn om verder te discussieren, doe dat dan in een ander topic. Alleen denk ik dat dat weinig zin heeft, want het wordt gewoon weer AMD danwel Intel-bashen. As usual.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 12:57
Mr.C4 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:33:
tip, kijk ook naar fujitsu-siemens laptops. Ze hebben turions met een ati x700, centrino's met x700 een ook nog centrino's met 6800 go. Dus keus genoeg.

Pas bij mediamarkt gehaald: Amilo 1437G P-M 1,7 Ghz, 1 gig ddr2, 80 gb sata 5400 rpm, x700 128 mb, 15,4" wxga+ voor €1200 met 2 jaar garantie. Wel vergelijkbaar met die acer 1692.
Asus en msi zijn ook wel goed maar net iets duurder of minder goede specs dan deze 2.

Muis, tas, wlan router misschien nog wat kabels erbij en dan kom je ong. op €1350.

Nieuwste games kun je er prima mee spelen, zelfs fear. HL2 en CSS kun je alles op max of bijna alles op max zetten.
Hoe lang gaat die Amilo 1437G mee kwam batterij duur onder full load? En de batterijduur op ze zuinigste stand?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1