Speedtouch 510 en router op Versatel

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Speedtouch 510, een Linksys WRT54G (v5) en een Zonnet abbo, dus Versatel. De modem staat nu in RFC 1483 bridged modus en geeft mijn PC een publiek adres (81.x.x.x). Echter, als ik de router op mijn modem aansluit, en mijn PC op de router, dan krijgt mijn router geen instellingen door. Op het statustabblad van de router staat dus een hele rij 0.0.0.0 adresjes waar 'default gateway' etc. hoort te staan.
De modem heb ik via een .ini script op de huidige instellingen moeten zetten, omdat ik nergens een .tpl template kon vinden met Zonnet/Versatel instellingen(.tpl kan je nl. via de modem webinterface uploaden). Na het draaien van het script is mijn modem niet meer benaderbaar (logisch, hij geeft mij een publiek adres), dus ik kan verdere instellingen niet controleren.
De router deed het op een XS4All verbinding als een zonnetje en heeft de nieuwste firmware)
Heeft iemand hier ervaring met hoe ik met mijn huidige configuratie via Versatel zorgeloos kan internetten? Suggesties voor een andere provider zijn weliswaar welkom, maar het liefste heb ik het gewoon draaien. Bvd

Geen Ping, wel Pong

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je Speedtouch, mits het een enigzins recente is, is ook een router. Kan het zijn dat een-en-ander met elkaar botst?

@ leuk_he : thx 4 da info! :)

offtopic:
Dat ga ik nog uitproberen; heb er zelf niet zo'n last van dat het niet scherp is, maar er klagen meer mensen. Thx again! :)

[ Voor 47% gewijzigd door pven op 28-10-2005 14:19 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#versatel
Het Versatel ADSL-netwerk in Nederland ondersteunt niet de "routed RFC1483" configuratie van SpeedTouch router modems.
Bij aansluiting op het Versatel netwerk wordt wel de "bridged RFC1483" configuratie ondersteund. Hierbij wordt slechts de modem functie van de SpeedTouch router benut en kunnen uiteraard de specifieke router "security" functies zoals NAT en Firewall niet worden gebruikt.
dat je het maar weet. .....

offtopic:
pven, als je je usericon als png of gif saved is het misschien wel scherp.....

zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/4601/orange9lv.png

/Edit: als je een 169.* adres "krijgt"dan kun je je modem wel weer benaderen. (dus gewoon zonder kabel opstarten van je pc als het adres verkrijgen op automatisch staat)

[ Voor 46% gewijzigd door leuk_he op 28-10-2005 15:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Pong
@pven:
De modem is een jaar oud en geladen met de meeste recente firmware (4.2.7).

Geen Ping, wel Pong

• Pong
@ leuk he:

Dit was mij ook al bekend, maar voor firewall en routerfuncties heb ik nu juist die linksys aangeschaft. Config 'modem' --> 'PC' geeft een prima verbinding. Maar hoe stuur ik het nou via de router?

Geen Ping, wel Pong

• Pong
pven schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:02
Je Speedtouch, mits het een enigzins recente is, is ook een router. Kan het zijn dat een-en-ander met elkaar botst?

Omdat het ding bridged staat, zijn firewall en routerfunctie automatisch uitgeschakeld. Versatel is mijn DHCP.

[ Voor 19% gewijzigd door Pong op 28-10-2005 14:40 ]

Geen Ping, wel Pong

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ pong : gebruik aub de edit-knop, dat houdt het wat overzichteljker. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Pong
@pven
Sorry, niet zo'n poster O-)

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1