Toon posts:

Nero-probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik download een aantal video-bestanden, zijnde een film, brandt dit met Nero op een Rewritable-dvd, doe hem in de dvd-speler, prima, niks aan de hand.
Ik brandt hem dus eerst op een Dvd+RW, om te kijken of alles goed is.
Daarna kopieer ik 1 op 1 de inhoud van de RW op een Dvd+R, doe hem in de dvd-speler, begint af te spelen, maar zodra hij bij het menu komt, stopt ie, geeft het blauwe Jvc-scherm en kan ik dus de film niet afspelen.
Ook heb ik geprobeerd, de videobestanden gewoon te branden vanaf de Rw, precies hetzelfde.
Ook heb ik geprobeerd, de video-bestanden via dvd-shrink 3.2 te branden, precies hetzelfde resultaat.
Ook heb ik geprobeerd, de videobestanden gewoon te branden vanaf het mapje op de harde schijf, precies hetzelfde resultaat.
Dus, alles wat ik probeer, op RW gaat het goed en op R niet.
Het ligt niet aan de dvd-speler, omdat de R-schijf ook op de computer blijft hangen bij het afdraaien.
De versie van Nero is 6.0.0.17.
Ik heb tevens de inhoud van de Rw en de R gekontroleerd op Bytes, er staan exact dezelfde aantal bytes op.
Wat kan hier aan de hand zijn.
Overigens werk ik met Xp-HomeEdition.
Ik wordt er een beetje flauw van omdat ik nu steeds de R-schijfjes kan weggooien.
Bedankt alvast voor suggesties en oplossingen.

Aanvulling: Er schiet me zojuist iets te binnen, de Rw-dvd's zijn 4 speed en de R-dvd's zijn 8 speed, kan dat misschien nog de oorzaak zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 13:57 ]

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-08 08:08
Zou niet aan Nero hoeven liggen, kan ook door de Firmware van je brander komen. Of de snelheid waarmee je brand. Als je nu op 8 keer fikt zou ik het eens op 4 proberen.

Je kan ook effe bij Nero kijken voor een update van het programma maar als ik moet gokken zou ik zeggen de firmware van de brander.

There is no knowledge, that is not Power!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Het kan natuurlijk ook aan je DVD+R's liggen. Probeer anders eens een ander merk? Of probeer ze inderdaad eens langzamer te branden.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-08 08:08
Daar heeft El Psycho wel een punt, heb ooit eens +R bij de Lidl gehaald die kon ik wel branden maar nooit meer uitlezen. Ik heb zelf een NEC 3520 overigens. firmware 3.05

There is no knowledge, that is not Power!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze al op 2 verschillende merken dvd's gebrand met hetzelfde resultaat.
Langzamer branden heb ik niet geprobeerd en zal ik eens uitproberen.
Ik ben nu de Nero-software nu aan het updaten, maar dat zal niet helpen, omdat ik ook via dvd-shrink heb gebrand en dat is natuurlijk andere brandsoftware maar wel dezelfde brander.
Dus firmware zal ik ook eens naar kijken.

Bedankt tot zover voor de reakties, meer suggesties en mogelijke oplossingen altijd welkom.