Firewall van modem of pc, of beide gebruiken ???

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155983

Topicstarter
Ik heb een draadloos WIFI netwerk + laptop. Kan ik het beste de firewall van mijn modem of de standaard firewall van mijn PC (XP sp2) inschakelen. Of is het beter om ze beide actief te maken. Moet ik nog bepaalde instellingen maken/controleren?

:? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Als alle programma's ermee werken gewoon allebei aan, sowieso stelt de windows firewall weinig voor.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Bedoel je modem of bedoel je de router?
Aangezien je het over draadloos internet hebt neem ik aan dat je het over je router hebt, want in een modem zit over het algemeen geen firewall (toch?).

Het verschilt volgens mij wel per merk en type router, maar over het algemeen kun je volgens mij wel volstaan met de firewall die in je router ingebouwd zit (als dat zo is). Dat doe ik zelf ook bij mijn Draytek Vigor. Nou ja; technisch gezien is het geen firewall maar een NAT router, wat (als ik het het goed begrepen heb) wil zeggen dat ie standaard allerlei poorten blokkeert, behalve degenen die jij in de router openzet, bijv. voor IRC of P2p-software.

Als je het zeker voor het onzekere wilt nemen kun je ook je WinXP firewall nog aanzetten; dat kan geen kwaad; maar zelf vind ik dat maar irritant en het is volgens mij niet echt héél erg noodzakelijk als je al een router met firewall hebt.

Let er met draadloos internet trouwens wel op dat je het draadloze gedeelte goed afschermt. Gebruik als het enigzins kan MAC-adres beveiliging (zodat alleen jouw draadloze netwerkkaart erop kan)én een toegangscode voor de verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door RagingR2 op 28-10-2005 13:28 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155983

Topicstarter
Het is een gecombineerd draadloos modem/router in een : zyxel 2602HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Alles aan tot je poorten moet forwarden (zie, ...films downloaden....en dat snapt), dan deze vraag voor jezelf herhalen. Dan eens goed zoeken, dan aanvullingen platsen in de topic start, dan heeft deze discussie veel meer zin. >:)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.