Denon DRA-335R valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 15:21
Vorige week heb ik een Denon DRA-335R versterker/tuner ("precision audio component / AM-FM stereo receiver") gekregen.
Meteen aangesloten: stekker erin, apparatuur aangesloten via tulpstekkers, 4 speakers erop (kanaal A left/right, kanaal B left/right). Alleen om hem even te testen, of er uberhaupt geluid uit komt. Geluid kwam eruit, voor mijn maatstaven ruim voldoende.

Maar, als hij een paar minuten aan staat, valt de hele unit uit: display uit, je hoort het klikje van de versterker, en hij doet niets meer. Na een paar minuten klikt hij weer aan, waarna hij weer in no-time uitvalt.
Ik dacht dat het aan de speakers kon liggen, of aan het ingaande signaal, maar nadat ik die alle heb los geplugd, met dus alleen de voeding erin, valt hij nog steeds binnen 2 minuten uit.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, in welke richting ik moet denken? Is dit iets eenvoudigs (voeding ofzo...?), een instelling / kwestie van iets schoonmaken, of kan ik hem beter weer weggeven?

Have no fear, the engineer is here

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik zou zeggen dat er een relais niet helemaal lekker meer werkt... Dat zou die klik ook kunnen verklaren...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Of de thermische beveiliging..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• WTBram
Die klik lijkt me normaal, die hoor je ook als je hem inschakelt.
Dat is toch bij de meeste versterkers zo? Bij de andere sets die ik heb gehad wel: je schakelt hem in, wacht enkele seconden, hoort een klik, en de muziek begint... Die klik hoor je ook bij het uitschakelen.

En wat dat thermische betreft: daar was ik ook bang voor. Maar hij voelt niet eens een beetje warm, hij levert nauwelijks vermogen, want er zitten niet eens speakers op aangesloten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MasterBeer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:26:
Die klik lijkt me normaal, die hoor je ook als je hem inschakelt.
Dat is toch bij de meeste versterkers zo? Bij de andere sets die ik heb gehad wel: je schakelt hem in, wacht enkele seconden, hoort een klik, en de muziek begint... Die klik hoor je ook bij het uitschakelen.

En wat dat thermische betreft: daar was ik ook bang voor. Maar hij voelt niet eens een beetje warm, hij levert nauwelijks vermogen, want er zitten niet eens speakers op aangesloten.
Jah, dat hoort ook wel... Maar dus alleen als je het zelf wilt... Als er een relais rot is, wat nog weleens wil gebeuren, hoor je die klik dus op momenten dat het niet uitkomt ;)

• WTBram
Thanx, hij ligt nu open voor me, ik heb het relais gevonden. Even mee "gerotzooid" en hij speelt nu al een kwartier zonder problemen... Afkloppen! ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vervang het ding gan gewoon, voordat er iets anders kapot gaat... Lijkt mij het handigst...
Pagina: 1