Excel ---->> afvinkboxje

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McBernie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo hallo,

Ik heb eens in excel gezien dat je afvinkboxjes er in kunt zetten, waar je dus op kan klikken en dat er en dat dat boxje dan wordt afgevinkt. Nu heb ik dus echt geen idee hoe dat moet. Is er iemand die dat wel weet :)??

alvast bedankt

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31

lier

MikroTik nerd

Miscshien bedoel je chkbox (check boxen), moet met F1 vast wel te vinden zijn...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• M.I.G.
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Eigenschappen van menubalk -> toevoegen werkbalk -> werkset besturingselementen

Daar heb je je vinkje erop klikken en teken het in je excel werkblad

• McBernie
oke, ik ga ff zoeken.

Om het makkelijker te maken werk ik op een mac :S hoop dat het verschil niet te groot is :S

• M.I.G.
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Nahja, als je Visual Basic kan dan moet het geen probleem zijn.

Want daarna is het de vraag wat je ermee wil. En dat moet je programmeren.

• McBernie
Hebbes! Thanks alot,

Ben bezig voor mn werk met een sjabloon voor een totaalofferte, moet dus gecopyed worden in word. En de boxjes die niet zijn aangevinkt moeten dan automatisch overblijven waardoor de aangevinkte overblijven.

Is dat mogelijk eeigenlijk ?? :)

• lier
  • Laatst online: 10:31

lier

MikroTik nerd

TR is genoeg. Policy mbt replies in 'slechte' topics

[ Voor 160% gewijzigd door Lustucru op 28-10-2005 14:05 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• McBernie
lier schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:14:
Hallo, we zijn geen hepdesk !
Koop een boek, volg een cursus of druk eens op F1 (binnen Excel).

offtopic:
bak een taart en eet hem op !
Niet??? mmm Bosschenaar zeker? :)
Kheb een boek (3 zelfs, maar daar staat het niet in)

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 28-10-2005 13:56 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15
Wat wil je precies bereiken? Leg eens uit welke input een eindgebruiker geeft en welke output je wilt hebben.
McBernie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:05:
Hebbes! Thanks alot,

Ben bezig voor mn werk met een sjabloon voor een totaalofferte, moet dus gecopyed worden in word. En de boxjes die niet zijn aangevinkt moeten dan automatisch overblijven waardoor de aangevinkte overblijven.

Is dat mogelijk eeigenlijk ?? :)
Er is vrij veel mogelijk in excel maar er -door middel van het laten overblijven van niet-aangevinkte checks- voor zorgen dat wel aangevinkte overblijven lijkt me (in managmentjargon) een uitdaging. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door onkl op 28-10-2005 13:59 ]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kunnen we ajb on topic blijven?
MCBernie, wat we van op zijn minst verwachten is dat iemand zichtbaar moeite doet om zijn vragen te tackelen. Dat is voor niets: als je wilt dat anderen moeite doen om je verder te helpen is het eerste wat ze verwachten dat jij zelf moeite doet.

Dus nee, compleet voorkauwen is niet de bedoeling. Verzin zelf een aanpak, post waar je vastloopt of niet uitkomt en vleeswaren hoor ik genoeg in de Bartjes.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• McBernie
onkl schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:58:
Wat wil je precies bereiken? Leg eens uit welke input een eindgebruiker geeft en welke output je wilt hebben.

[...]

Er is vrij veel mogelijk in excel maar er -door middel van het laten overblijven van niet-aangevinkte checks- voor zorgen dat wel aangevinkte overblijven lijkt me (in managmentjargon) een uitdaging. ;)
Bedoelde eigenlijk: niet afgevinkte moeten verdwijnen en de afgevinkte overblijven :)

Wat ik wil bereiken is het volgende.

We hebben Foodbook van 25 pagina's, daarin staan alle dingen die we aanbieden. Die wil ik kunnen aanvinken. Zodat degene die ik heb aangevinkt in een word document wordne geplaatst. Met de zalen die we verhuren willen we dat op dezelfde manier doen

[ Voor 4% gewijzigd door McBernie op 28-10-2005 14:03 ]

• McBernie
Niesje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:02:
Kunnen we ajb on topic blijven?
MCBernie, wat we van op zijn minst verwachten is dat iemand zichtbaar moeite doet om zijn vragen te tackelen. Dat is voor niets: als je wilt dat anderen moeite doen om je verder te helpen is het eerste wat ze verwachten dat jij zelf moeite doet.

Dus nee, compleet voorkauwen is niet de bedoeling. Verzin zelf een aanpak, post waar je vastloopt of niet uitkomt en vleeswaren hoor ik genoeg in de Bartjes.
Je hebt gelijk, wat ik eigenlijk bedoelde is of het mogelijk is met excel om zoiets te doen. Als dat mogelijk is ga ik uiteraard zelf aan de slag om het voormekaar te krijgen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ja. Zoals ik het lees is het prima mogelijk door o.a. VBA te gebruiken. Is wel wat (leer)werk natuurlijk maar dat lijkt me geen probleem (koop een goed boek en/of oefen eerst een paar avondjes voor je aan het "echte" werk begint maar dat zal je zelf moeten doen :Y) ). Word aansturen vanuit VBA is ook prima te doen.

Ik vraag me wel hardop af of je wel Excel wilt gebruiken. Access oid. zou wel eens geschikter kunnen zijn voor jouw doeleinden.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 28-10-2005 14:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15
Mijn favoriete oplossing zou iets zijn als:
-Je hebt een Exceldocument met een kolom/rij per tekst.
-Start daarin een macro (VBA) met een Userform. In die userform kan de eindgebruiker aanklikken wat'ie wilt. De teksten om de userform te vullen haal je uit de sheet. Eventueel met aantallen en simpele sommetjes en zo. Ook tekststrings (adres van klant etc.) kan je in een userform laten invoeren.
-Laat je macro een nieuw Word document maken en plak alles wat aangevinkt is erin.
-Save nieuwe document en klaar ben je.
-Optioneel kan je alle variabelen nog naar het excelbestand laten schrijven. (offertenummer, bestelling, NAW etc.)

Op zich zal je richting zo'n oplossing moeten denken, maar daarvoor moet je wel wat afweten van Excel en vooral VBA. Helaas heeft Excel geen ingebakken "aangevinkt = kopieren naar word" functionaliteit of iets wat maar in de buurt komt.
edit: met F_J_K: als je Access ter beschikking hebt moet je aan mijn verhaal niet eens beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door onkl op 28-10-2005 14:18 ]

• McBernie
Het is dus mogelijk!

Dan ga ik nu maar proberen, proberen, proberen en proberen!
Bedankt!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En dan doe ik er nog een derde mogelijkheid bij:
Als je gebruik maakt van de samenvoegmogelijkheden van Word kun je daarin aangeven dat alleen de rijen met een vinkje meegenomen moeten worden.

met fjk en onkl: databasetoepassingen maak je -als je office gebruikt- in Access en dit is typisch iets wat je met een database doet. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• McBernie
Niesje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:22:
En dan doe ik er nog een derde mogelijkheid bij:
Als je gebruik maakt van de samenvoegmogelijkheden van Word kun je daarin aangeven dat alleen de rijen met een vinkje meegenomen moeten worden.

met fjk en onkl: databasetoepassingen maak je -als je office gebruikt- in Access en dit is typisch iets wat je met een database doet. :)
Dat zou dan de makkelijkste zijn denk ik!
Ik denk maar dat ik maar met deze optie ga beginnen !! :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

McBernie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:01:
oke, ik ga ff zoeken.

Om het makkelijker te maken werk ik op een mac :S hoop dat het verschil niet te groot is :S
En als je in de 'productie omgeving' ook een Mac gebruikt, wordt het erg tricky allemaal. Voor zover ik weet is de VBA in Office voor de Mac veel minder uitgebreid dan onder Windows. Access is al helemaal niet aanwezig, dus daar kan je ook geen koppeling mee maken. Een prima laternatief hiervoor is FileMaker. Mocht je dan ooit weer overgaan naar PC gebruik, dan kan je hetzelfde FileMaker programma blijven gebruiken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1