[asus a8v-deluxe]: hangt na detecteren Samsung schijf

Pagina: 1
Acties:

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 08:47
owk, ik heb toch gloof ik echt wel een probleem waar ik de oplossing niet van kan vinden. Ik heb de vraag ook al in een OC onderwerp gesteld die alleen over dit mobo gaat, maar daar zitten volgens mij vooral overklokkers, dus dr komt eigenlijk nix uit.

systemsetup:
  • a8v deluxe
  • 4 * 512 mb kingston
  • 3200+ ADM 64
  • Asus ati 9600 pro
  • BIOS vesie 1014
probleem:
  • SATA schijf >> windows installeren >> draait prima
  • Een of andere ouwe IDE schijf >> windows installeren >> draait prima
  • Samsung schijf (160GB - PATA) >> systeem hangt na het detecteren van de schijf "IDE drive Samsung UltraDMA 5 SMART capable and enabled" (zal ik zo thuis nog ff precies na kijken)
De volgende opties geprobeerd:
  • Schijf als slave en master op ide 1 en ide 2.. (dus alle vier de mogelijkheden)
  • Die oude schijf naast gehangen, als master, en dan wordt die oude IDE schijf prima gedetecteerd, en dan de Samsung en dan weer krak.
  • Cdromspeler geprobeert >> gaat wel goed
  • De samsung in een andere pc gestopt (ook asus moederbord >> amd 2100+ 512 M) en rammen. Gewoon doen dus. Inclusief een windows install.
Ik heb in de BIOS alles uitgezet mbt SATA..

Ik wil graag deze PATA schijf proberen omdat ik Vista wil testen en deze toevallig nog had liggen.

Alle onderdelen zijn nieuw, incl die Samsungschijf
Ben ik iets vergeten? Setting in het BIOS?

[ Voor 9% gewijzigd door sQuarecoW op 28-10-2005 12:48 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Andere IDE kabels al geprobeerd?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• sQuarecoW
Prutz0r schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:08:
Andere IDE kabels al geprobeerd?
nu wel ;)

maar dat helpt ook niet dus..

ik heb nog wel wat anders raars ontdekt: ik had gewoon de voeding uit mn PATA schijf getrokken, en daarna het SATA spul weer aangesloten, maar vervolgens hangt mn BIOS dus al vóór het detecteren van mn IDE... Ik moest ook eerst de IDE kabel van mn moederbord plukken, voor ie weer verder ging..

Verwijderd

jwoskam schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:32:
[...]

nu wel ;)

maar dat helpt ook niet dus..

ik heb nog wel wat anders raars ontdekt: ik had gewoon de voeding uit mn PATA schijf getrokken, en daarna het SATA spul weer aangesloten, maar vervolgens hangt mn BIOS dus al vóór het detecteren van mn IDE... Ik moest ook eerst de IDE kabel van mn moederbord plukken, voor ie weer verder ging..
Wat voor voeding heb je?
Klinkt misschien raar, maar ik heb het ook al meegemaakt dat een pc een 2e HD gewoon niet trok.
Ook al eens een andere hd geprobeerd misschien dat het aan de nieuwe hd ligt?

• sQuarecoW
ik sluit m steeds aan als enige schijf.. en een andere IDE schijf (zoals in de erste post al te lezen) doet t wel gewoon.

De voeding is degene die bijgeleverd wordt bij de kast, een Aopen met 300W

Verwijderd

Doet die schijf het wel in een ander systeem?

• sQuarecoW
jwoskam schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:45:
De volgende opties geprobeerd:
  • Schijf als slave en master op ide 1 en ide 2.. (dus alle vier de mogelijkheden)
  • Die oude schijf naast gehangen, als master, en dan wordt die oude IDE schijf prima gedetecteerd, en dan de Samsung en dan weer krak.
  • Cdromspeler geprobeert >> gaat wel goed
    • De samsung in een andere pc gestopt (ook asus moederbord >> amd 2100+ 512 M) en rammen. Gewoon doen dus. Inclusief een windows install.
jups :)

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:14
Offtopic: Ik heb ook een A8V moederbord en heb nu 2x512mb kingston (pc400) erin. Ik wil dit eigenlijk uitbreiden naar 4x512. Nu hoor ik op verschillende forum's verhalen rondgaan dat dit moederbord dat niet goed ondersteund. Het moederbord zou dan de geheugen snelheid een stapje terug doen(pc333) (om compatabiliteit te garanderen ofzo stond er ergens). Hoe zit dat bij jouw?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

Bart1983 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:16:
Offtopic: Ik heb ook een A8V moederbord en heb nu 2x512mb kingston (pc400) erin. Ik wil dit eigenlijk uitbreiden naar 4x512. Nu hoor ik op verschillende forum's verhalen rondgaan dat dit moederbord dat niet goed ondersteund. Het moederbord zou dan de geheugen snelheid een stapje terug doen(pc333) (om compatabiliteit te garanderen ofzo stond er ergens). Hoe zit dat bij jouw?
het bord schakelt terug naar DDR333 en naar T2 CMD timings met een Newcastle / Clawhammer gebaseerde Athlon64 processor.. ik weet niet hoe het zit met de Venices / San Diegos / Winchesters.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:14
nIghtorius schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:25:
[...]

het bord schakelt terug naar DDR333 en naar T2 CMD timings met een Newcastle / Clawhammer gebaseerde Athlon64 processor.. ik weet niet hoe het zit met de Venices / San Diegos / Winchesters.
tja das wel vervelend. Ik heb ook een 3500+ newcastle dus dan heb ik dus hetzelfde. En dit is niet te forceren met een bios update ofzo.? En is de performance in spellen veel minder op drr333?

• sQuarecoW
Allen:

ik heb t maar opgelost met een andere IDE schijf..

Kortom, een echte oplossing heb ik niet gevonden.
Pagina: 1