Dat is dus het probleem waar ik mee zit. Het is weinig geld, maar weet je ook wat je koopt. Vage type aanduiding. Het schijnt een HP te zijn, al kan ik geen enkele 8x HP vinden met maar 2 mb aan b(p)uffer geheugen?! verder goeie aanbieding, als het wat is natuurlijk.
Ik zelf heb alleen maar negatieve ervaringen gehad met HP branders. Dus als ik het zou zeggen; niet nemen
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
De ervaringen die ik heb met HP's zijn niet bijster goed, dus ikzelf zou 'em niet snel kopen.
Verwijderd
HP is bagger. ik heb 2 HP branders gehad die het beiden tot ongeveer 1 of 2 weken na de garantieperiode volhielden.
Gelukkig waren branders toen nog maar 2400,- en wilde HP wel even kijken als ik 200 piek zou dokken voordat ze er ook maar iets aan gedaan hadden....
heb die boel toen maar weggesmeten en een FATSOENLIJKE brander gekocht.. --> geen HP dus!
Gelukkig waren branders toen nog maar 2400,- en wilde HP wel even kijken als ik 200 piek zou dokken voordat ze er ook maar iets aan gedaan hadden....
heb die boel toen maar weggesmeten en een FATSOENLIJKE brander gekocht.. --> geen HP dus!
Heb ook 1 keer een HP brander gehad, 1 en al problemen.
Heb nu een Yamaha en dat is stukken beter!!
HP
HP
Heb nu een Yamaha en dat is stukken beter!!
HP
ik heb 1.5 jaar een hp 7200 gehad. Deed het goed, nooit problemen mee gehad. Ik kon hem voor een mooi prijsje doorverkopen, dus dat heb ik wel gelijk gedaan (was een 2 speedje..)
nu heb ik een yamaha 6416 scsi, werkt perfect. Alleen geen cd-text en geen raw-writing
maar misschien kan je toch beter ietsje meer geld uitgeven en een merkfikker halen. Yamaha's zijn helemaal niet zo duur..
nu heb ik een yamaha 6416 scsi, werkt perfect. Alleen geen cd-text en geen raw-writing
maar misschien kan je toch beter ietsje meer geld uitgeven en een merkfikker halen. Yamaha's zijn helemaal niet zo duur..
Heb nu een HP9110i, bevalt me zeer goed.
Owja, HP is toch Sony vanbinnen? Dat zei iemand laatst tenminste op mIRC.
Owja, HP is toch Sony vanbinnen? Dat zei iemand laatst tenminste op mIRC.
Verwijderd
SJR
IDD vanaf cd 8xxx gebruikt HP Sony loopwerken... De oudere modellen veelal Philips dingetjes... Vandaar die problemen waarschijnlijk.
Anywayz... Ik heb nog nooit mensen horen klagen over Sony CDRWs dus dat zal op zich wel goed zijn...
IDD vanaf cd 8xxx gebruikt HP Sony loopwerken... De oudere modellen veelal Philips dingetjes... Vandaar die problemen waarschijnlijk.
Anywayz... Ik heb nog nooit mensen horen klagen over Sony CDRWs dus dat zal op zich wel goed zijn...
de hp 8xxx serie gebruikt een sony loopwerk, de hp 91xx serie gebruikt een plextor (dus samsung) loopwerk. de hp 93xx serie (10x) gebruikt weer sony. daarvoor alleen philips loopwerken.
over het algemeen minste problemen met plextor/samsung. gevolgt door sony. philips is een ramp.
writer is goedkoop, maar kijk eerst ff welk type etc enzo het is... etc etc
over het algemeen minste problemen met plextor/samsung. gevolgt door sony. philips is een ramp.
writer is goedkoop, maar kijk eerst ff welk type etc enzo het is... etc etc
-I am Jack's wasted life.
Ik wacht wel ff en koop wel iets met 4mb "puffer", gister boete binnen gehad... 410 piek armer
:(:
Het loopwerk van dit geval is van Philips. Het is dezelfde als de PCRW804K (800 Serie IDE 8x4x32). Die heeft ook maar 2 Mb buffer.
Dan heb ik toch liever m'n Torretje
Dan heb ik toch liever m'n Torretje
Willen jullie HP brakers effe een type nummer vermelden dat weten we waar het overgaat...
Ik heb al twee jaar een 8100i en zelfs nog nooit een onderzetter gemaakt. en zeker al 1000 CD's gefikt.
Moet wel zeggen dat ie in een HP Vectra zit.
Ik heb al twee jaar een 8100i en zelfs nog nooit een onderzetter gemaakt. en zeker al 1000 CD's gefikt.
Moet wel zeggen dat ie in een HP Vectra zit.
Ja ja ja Nee !!
Verwijderd
2 X 4020i SCSI (van mijzelf, de eerste heeft me 2400,- gekost en was precies net na de garantieperiode van een jaar verrot. de tweede kostte me iets in de 1000 geloof ik en hier idem)
1 X 7020i, was van een maat van me, was na 2 maanden verrot, kreeg ie een andere 7020, die was na een maand of wat WEER verrot, toen hebben ze hem maar omgeruild voor een fatsoenlijke brander.
hp 8100i van een oom van me, ding is maandje of 8 oud en begint nu ook te bokken.. sommige merken cds leest ie NIET meer in.
HP = diepe geldput
1 X 7020i, was van een maat van me, was na 2 maanden verrot, kreeg ie een andere 7020, die was na een maand of wat WEER verrot, toen hebben ze hem maar omgeruild voor een fatsoenlijke brander.
hp 8100i van een oom van me, ding is maandje of 8 oud en begint nu ook te bokken.. sommige merken cds leest ie NIET meer in.
HP = diepe geldput
Verwijderd
[img]http://www2.hku.nl/~twan/tweakers/aldicdr.jpg><P[/img]Kan iemand mij vertellen wat een datapuffer is?
waarmee aldi adverteerd is GEEN HP apparaat, lees het volgende stukje tekst even:
Er wordt een CD-ReWriter 8x4x32 aangeboden voor 449,-. Op de foto staat een HP afgebeeld. Veel mensen denken daarom dat het een HP Surestore 9110 is waar een Sony CRX140 als mechaniek inzit. Maar de Aldi heeft weer een vreemde partij opgescharrelt. In de winkel (per winkel zo'n 20 stuks beschikbaar) liggen dozen van het fantasiemerk Lifetec. De spelers die in de doos zitten hebben weliswaar een frontje van HP, maar zonder verdere type-aanduiding. Als je op het apparaat zelf kijkt dan staat er
een typenummer op van LG (Goldstar dus). Dit is dus niet de HP/Sony die mensen denken te kennen.
go aldi... PRUTSERS!!!!
Er wordt een CD-ReWriter 8x4x32 aangeboden voor 449,-. Op de foto staat een HP afgebeeld. Veel mensen denken daarom dat het een HP Surestore 9110 is waar een Sony CRX140 als mechaniek inzit. Maar de Aldi heeft weer een vreemde partij opgescharrelt. In de winkel (per winkel zo'n 20 stuks beschikbaar) liggen dozen van het fantasiemerk Lifetec. De spelers die in de doos zitten hebben weliswaar een frontje van HP, maar zonder verdere type-aanduiding. Als je op het apparaat zelf kijkt dan staat er
een typenummer op van LG (Goldstar dus). Dit is dus niet de HP/Sony die mensen denken te kennen.
go aldi... PRUTSERS!!!!
Hoe weet je dat? Zeker al één gekocht??
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Waarom 1 kopen bij de ALDI??
Kijk eens op www.rodo.nl
Daar kun je ook een philips 8/4/32 IDE kopen voor f 449,-, ok, wel OEM, maar wie heeft die software nou niet!!!
Kijk eens op www.rodo.nl
Daar kun je ook een philips 8/4/32 IDE kopen voor f 449,-, ok, wel OEM, maar wie heeft die software nou niet!!!
En die Piellips bij Rodo is precies hetzelfde als dat misleidende Aldi koopje.
Verwijderd
Ik heb dus wel eentje gekocht bij Aldi (nieuwsgierig als ik ben) Als je hem uit het doosje haalt staat er ook HP op de speler, echter hij wordt herkend door windows 98 als een LG8080 nog wat.
Cd tje branden en kopieren gaat best, wat wil je nou nog meer?? OH ja je krijgt er ook nog zo n handig sticker apparaatje bij en de HP cd label kit software, dus 449 is niet echt te veel betaald.
Eerst kopen, als het dan echt troep is kun je het altijd nog afkraken, maar voor de doorsnee sukkel (als ik) die alleen maar beetje audio en andere cd;s wil kopieren, is het een best apparaat
Martin
Cd tje branden en kopieren gaat best, wat wil je nou nog meer?? OH ja je krijgt er ook nog zo n handig sticker apparaatje bij en de HP cd label kit software, dus 449 is niet echt te veel betaald.
Eerst kopen, als het dan echt troep is kun je het altijd nog afkraken, maar voor de doorsnee sukkel (als ik) die alleen maar beetje audio en andere cd;s wil kopieren, is het een best apparaat
Martin
maf:
dat was een onderdeel van het mailtje dat ik van afdeling inkoop kreeg... van het bedrijf waar ik voor werk...
dat was een onderdeel van het mailtje dat ik van afdeling inkoop kreeg... van het bedrijf waar ik voor werk...
Verwijderd
Het is wel degelijk een HP brander, ik denk alleen niet dat'ie voor de europese markt was bedoeld.
Hm, ik vind dat ding (het frontje) echt verdacht veel op een LG cdrewriter lijken. (als je die hp opdruk ff wegdenkt). En volgens mij is het ook een LG... Martin geeft nl aan dat win98 m herkend als een LG8080, en dat is dus een 32x8x4 rewriter van LG ( check <a target="new" href="http://www.lgeus.com/ced_8080b.asp">dit</a> ) Het plaatje op die link klopt uiteraard niet, dat plaatje is van een 48x LG cdrom.
Ik ben er iig 100% van overtuigt dat het een LG rewriter is. Nou heb ik geen ervaring met die dingen, maar het kunnen beswel goeie rewriters zijn natuurlijk.
Alleen niet zo mooi van de Aldi (of waar zij die zut ook vandaan halen) om er een HP logootje op te pleuren. Anyweej, aldi zet er iig nergens bij dat het een HP is.
Ik ben er iig 100% van overtuigt dat het een LG rewriter is. Nou heb ik geen ervaring met die dingen, maar het kunnen beswel goeie rewriters zijn natuurlijk.
Alleen niet zo mooi van de Aldi (of waar zij die zut ook vandaan halen) om er een HP logootje op te pleuren. Anyweej, aldi zet er iig nergens bij dat het een HP is.
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Verwijderd
Lone Gunman heeft gelijk, get is een LG 8080, er zit ook ergens een sticker op het apparaat dat het van LG is, type CED8080B. Nu was iemand anders daar ook al achter gekomen, zie de zeer lange thread bij de nieuwsposting van vandeweek.
Hij doet het verder best, audiocdtje maken op 8speed zonder problemen, nu 10 weg zonder 1 mislukte
Ik denk dat het in iig geen rotzooi is, het is geen plextor, so?? hij doet wat er op staat, writen en rewriten
mzzls
Martin
Hij doet het verder best, audiocdtje maken op 8speed zonder problemen, nu 10 weg zonder 1 mislukte
Ik denk dat het in iig geen rotzooi is, het is geen plextor, so?? hij doet wat er op staat, writen en rewriten
mzzls
Martin
Ik heb er ook een gekocht. (Moest er gewoon een voor weinig geld hebben, en HP is goed naar mijn idee)
Hmmm...inderdaad, bij boot LG-brander....
HEEL fout als dit bewust door aldi gedaan is.
Aan de andere kant, al een kwakkie data
gefikt op 8speed, PERFECT.
Audio op 4speed 'on the fly', PERFECT.
8speed on the fly ging fout tijdens test, maar heb 'em als slave van cdromspeler, dus logisch (denk ik)
ofwel: tot nu toe een perfecte brander! (En nero 5 werkt ook perfect!)
(Nu maar hopen dat cloneCD werkt met het ding)
Hmmm...inderdaad, bij boot LG-brander....
HEEL fout als dit bewust door aldi gedaan is.
Aan de andere kant, al een kwakkie data
Audio op 4speed 'on the fly', PERFECT.
8speed on the fly ging fout tijdens test, maar heb 'em als slave van cdromspeler, dus logisch (denk ik)
ofwel: tot nu toe een perfecte brander! (En nero 5 werkt ook perfect!)
(Nu maar hopen dat cloneCD werkt met het ding)
Verwijderd
Laat ik het even opnemen voor de Aldi. Alhoewel ik niet kan ontkennen dat het een kutwinkel is die geen reet uitstraalt en waar je je een wijf in een nichtenbar voelt als je er binnenstapt, die non-food-sjit wat ze verkopen is geen troep. Mijn pa heeft er ene heggenschaar gekocht en die loopt nog steeds als een tiet. Dat is zo het enige voorbeeld wat ik concreet weet, maar dat spul is geen rommel. Allicht hebben ze ergens iets van een vrachtwagen zien vallen en bieden dat nu te koop aan.
Als je naar andere ketens kijkt waar non-standard-sjit wordt verkocht (Etos had laatst Levi's broeken voor f59,-) dan is het een ander verhaal. Bij het thuis passen van een Levi broek in mijn maat (op papier dan), moest ik de pijpen 2x omslaan en kon ik het ding 3x om mijn middel wikkelen. Ik terug, maar de tweede, die mij wel zou moeten passen, was het meest aftandse model uit het jaar nul wat ik ooit gezien heb. Een derde poging besloot ik maar niet te wagen...
Aldi verkoopt geen drek, ze zijn immers Duits, en die hebben Puenklichkeit en Grundlichkeit enzo, kijk maar naar Porsche.
Als je naar andere ketens kijkt waar non-standard-sjit wordt verkocht (Etos had laatst Levi's broeken voor f59,-) dan is het een ander verhaal. Bij het thuis passen van een Levi broek in mijn maat (op papier dan), moest ik de pijpen 2x omslaan en kon ik het ding 3x om mijn middel wikkelen. Ik terug, maar de tweede, die mij wel zou moeten passen, was het meest aftandse model uit het jaar nul wat ik ooit gezien heb. Een derde poging besloot ik maar niet te wagen...
Aldi verkoopt geen drek, ze zijn immers Duits, en die hebben Puenklichkeit en Grundlichkeit enzo, kijk maar naar Porsche.
JAFORCE & M4SS4CR3:
hehe yupz.. TD Deventer
collega's! haha...
hehe yupz.. TD Deventer
collega's! haha...
Verwijderd
Weet iemand al of CloneCD werkt op deze schroeier? of op die LG waaar deze zoveel op schijnt te lijken?
Verwijderd
Het lijkt bij mij niet te werken met clonecd, voordat ik heb kocht zei iemand op tweakers dat het wel werkte. Dus ik ben benieuwd hoe !!
Ik ben ook tevreden over het spul bij de Aldi hoor.
Pagina: 1