[PHP/JavaScript] - Automatisch JS scripts compressen

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo,

Op http://www.creativyst.com/Prod/3/ heb ik een handige "utility" gevonden voor het comprimeren van JavaScript. Het haalt alle commentaren en overbodige rotzooi weg, waardoor je al snel minimaal 50% comprimeert. Bovendien wordt je code daardoor enigszins onleesbaar.

Nu zou ik dat product zo kopen (zeker voor die "lousy" $7), maar het probleem is dat het altijd handwerk blijft, je moet ieder javascript via je browser opnieuw comprimeren bij elke wijziging. Ik zou graag een geautomatiseerd script schrijven, dat in een bepaalde map alle scripts in één keer omzet. Daarvoor zou ik dezelfde functionaliteit in PHP moeten hebben, als deze code heeft (die in JavaScript zelf werkt).

Is iemand ooit een dergelijk script tegengekomen? Zoeken middels google op termen als "PHP compress JavaScript" leverde niets op.

Dank voor alle suggesties!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

[google=javascript obfuscate]
[search=javascript obfuscate]

En het weghalen van comments scheelt vaak al 50%? Dat ligt dan aan het script, want dat is wel heel erg overdreven lijkt me.

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ja ... guilty as charged!

Ik houd de PEAR aanbevelingen voor code-commentaren ook aan in m'n JavaScripts ... en daardoor is het ongeveer 50-50 voor wat betreft code/commentaar. Bovendien ben ik erg scheutig met spaties en newlines ... programmeer ook alles dubbel-spaced. Dus dat de "compressie" op mijn scripts specifiek goed werkt is ook inderdaad "te danken" aan mijn manier van programmeren.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

P&W FAQ - Scriptrequests

Zelf zoeken dus. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.