Verzekering laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 07:34
Ik ben van plan om mijn laptop te gaan verzekeren. Nou heb ik al een beetje zitten rondkijken naar verzekeringen die ook laptops dekken. Ik vind alles nog steeds een beetje onduidelijk. Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen 2 verzekeringen: 1) een verzekering van laptops4u via Mahe(link) en 2) via de ABN-AMRO(link) .

Nou ben ik wel heel benieuwd naar de ervaringen over deze 2 verzekeringen. En heeft het wel nut om je laptop te verzekeren? Ik heb hem nodig voor mijn studie dus als ik zonder kom te zitten heb ik een probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
abn dekt in principe alles, heb em zelf ook, en als student kost t geen drol

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:14
ja, 'in principe'.

Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Bij de ABN moet je ook een inboedelverzekering hebben bij de ABN. 2,50 p maand geloof ik, maar ik ga maar eens bellen met de verzekering waar mijn inboedel ook verzekerd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het grote verschil tussen ABN en Mahe is volgens mij de uitkeringsbedragen, ABN keert de dagwaarde uit vertelde ze mij toen ik het daar ben gaan vragen, Mahe keert gewoon een gelijkwaardige laptop uit (natura).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 07:34
Dan heb ik liever dat laatste...dat ze mijn laptop gewoon repareren (natura) ipv dat ik de dagwaarde krijg. Dat is veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

marteltor schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:53:
ja, 'in principe'.

Uitgesloten is schade door diefstal en/of vermissing van de laptop/handheld, die onbeheerd achtergelaten wordt in een onbewoond gebouw, in een voertuig en/of in een vaartuig.
Onbewoond gebouw..fijn, dus alles wat geen woonhuis is is uitgesloten...
Kortom, het hele nut van verzekeren is weg aangezien bedrijfsgebouwen,scholen, etc. ook tot de onbewoonde gebouwen behoren.

Die van Mahe heeft het volgende:
p.als gevolg van diefstal uit scholen, clubgebouwen, sportcomplexen e.d.;
Conclusie: zolang je de laptop binnenshuis houdt heb je wat aan die verzekeringen. Doe je dat niet en gaat er iets mis dan kun je fluiten naar je centen omdat die zaken onder de uitsluitingen vallen.
Voor zover ik weet zijn er dan ook geen enkel andere verzekeringen die bovenstaande wel weten te denken. Je laptop verzekeren is dus pure geldverspilling. Netzoals je gewone pc verzekeren omdat die ook veelal gewoon onder de inboedelverzekering valt (en je laptop dus ook eigenlijk).

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 28-10-2005 13:21 ]

Pagina: 1