Onwaarschijnlijke Temps?

Pagina: 1
Acties:

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een Asus EAX600XT/HDTV ( X600 XT ATI )

en heb er sinds dat ik hem heb meer last van dan gemak eigenlijk, ik heb de bijgeleverde software van asus geinstalleerd waaronder smartdoctor. nu zit hier een optie in om de fan terug te regelen aangezien deze echt een lawaai ding is van hier tot tokio :( Maar als smartdoctor is ingeladen geeft smartdoctor en alle andere programma's een gemiddelde temp van 40c en regeld die de fan's dus behoorlijk terug. Echter als ik smartdoctor verwijder en weer bij everest kijken wordt het verhaal dat de idle temps 55c zijn. ( als de fan is terug geregeld. ) en zodra ik BF2 ga spelen krijg ik na een poosje artifacts en Boem "Monitor is entering Power Safe Mode in Few Seconds" :(

Ligt dat nou aan de temp dat smartdoctor niet spoort of heeft iemand een andere oplossing? :? dit is de 2e kaart al, de 1e had ook al kuren :/ ( is de X600 serie bagger of ATI of heb ik gewoon pech ? heb namelijk echt nooit problemen gehad met mn MX440SE van Nvidia )

en als ik een nieuwe videokaart wil kopen, graag advies welke? :)

Systeem specs : http://tweakers.net/gallery/97802/sys

het is een PCI-Express Systeem

Alvast bedankt voor de reacties :*)

Edit: Heb al netjes driver updates gedaan van chipset / vga drivers en gebruik momenteel Catalyst 5.9 kaart is nooit overclocked ( geweest )

[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 28-10-2005 14:02 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

hmm met die kaart kan ik je niet helpen, heb zelf de asus EAX-800 2dtv

en t kopen van een nieuwe kaart, euhh hoeveel kan je er aan uitgeven ??

Verwijderd

Ik heb zelf al een jaar een kaart van MSI RX600XT, dus die chipset moet dan gewoon goed zijn. Hij loopt op geheugen en core 10% overclocked met originele koeler en niks aan de hand. Ook niet bij BF2. Dus misschien heb je net een slechte/kapotte(?) kaart.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zou goed kunnen heb hiervoor een EAX600XT/TD gehad, een net iets andere versie dus... maar deze liet het beeld vastlopen en gaf dan vervolgens hier en daar strepen weer in alle mogelijke kleuren.
Die is dus vervangen door deze kaart die ik nu heb.

ik heb eerst zitten te denken aan de voeding ( een Tagan 480Watt ) maar hier lag het niet aan, ook het moederbord werkt naar behoren... maar ik moet toch heel eerlijk zeggen dat als de kaart er even zin in heeft Battlefield 2 wel heel erg lekker loopt, maar ik vermoed dat dit gewoon een zwakke serie is van Asus of het niet goed past bij mn moederbord, maar goed nieuwe videokaart kopen dan maar :) Advies Advies! ;)

Ik moet dan ook weer overigens zeggen dat de kaart het soms wel met gemak 4 uur volhoudt en soms maar 15 minuten ( ongeacht hoe lang de computer ervoor aan heeft gestaan )

Ze waren overigens allebei van Asus, maar kan het iets te maken hebben met het feit dat ik een SLI moederbord heb? ( ookal is SLI disabled ? )

en mijn max. budget voor een videokaart ligt voorlopig rond de 300 euro.

Bedankt iig voor de reacties zover :)

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 28-10-2005 17:29 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)