Excel - Automatisch doortrekken van formules

Pagina: 1
Acties:
  • 1.184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Voor mijn werk heb ik een bestand gemaakt waarin "inkopen" worden gemonitord.
Iets van :
omschrijving inkoop - datum invoer - data - data - datum afgerond.

Nou heb ik hier een formule instaan die het aantal dagen uitrekent tussen de invoer en de afronding.
Het probleem is (of de gemakzucht is) dat ik wil dat excel elke keer als er een regel toegevoegd wordt Ecxel deze formule weer mee neemt. Ik ben al bezig geweest met voorwaardelijke opmaak, celeigenschappen en validatie, maar ik krijg hem niet zo ver dat ie zelf de formule er in zet.

There is no difference between extreme oppositions.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Excel is een spreadsheet en geen database, m.a.w. er bestaat niet zoiets als een kolomdefinitie. De meest eenvoudige manier is natuurlijk de formules gewoon alvast doorkopieren. Dat kan geen kwaad.

Als je graag moeilijk doet ;) kun je gebruik maken van het onchange_event, waarin je dan controleert of het een 'nieuwe' regel betreft en zo ja, de formules in de juiste cellen plakt met cells(x,y).formula='=bla'.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan natuurlijk je formule al doorvoeren op alle regels, maar met toevoeging in de formule een IF (als) check als 1 bepaalde cell nog leeg is, hij de output leegout (""). Zo werken wij hier met die grote inkoop excel sheets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• GuuZ1982
Doorvoeren is niet echt een optie bij het toevoegen van een rij aangezien er dan weer een leeg veld staat. En onderaan de laatste input werken is ook conflict gevoelig met een gedeeld bestand. Aangezien moeilijk doen me wel bevalt ga ik uitzoeken hoe dat "onchange" verhaal werkt.
En anders wordt het gewoon elke dag even de formules door trekken kan ook maar ik zou graag willen dat het helemaal automatisch gaat. Access had een beter idee geweest denk ik.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik merk dat Excel dit onder bepaalde omstandigheden zelf doet. Ik heb een spreadsheet waar ik verschillende kosten bijhoud, met in kolom E of zo een formule. Ik merk dat vaak als ik op een nieuwe regel iets invoer, de formule in kolom E automatisch ook ingevuld wordt.
Ik ben er nog niet uit wanneer dit wel en niet gebeurd. Het lijkt er wel op dat je consequent de voorgaande regels gevuld moet hebben (als er een onderbreking in zit doet Excel het niet zo gauw).

Signatures zijn voor boomers.

• GuuZ1982
Mijn bestand is te variabel denk ik om dat voor elkaar te krijgen...
Zou heel mooi wezen als hij dat steevast zou doen.

Pagina: 1