Toon posts:

nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
ik heb een nieuw systeem op het oog,kunnen jullie je ervaring er eens op los laten.
thermaltake kandalf+window
Be -Quiet 520 watt
AMD Athlon 64 X2 Manchester 4200+
Zalman 9500 LED proccesrkoeler
Asus A8N-SLI Deluxe
Corsair twin2X 1024-5400C4 1GB 2 Maal
Asus EN7800GTX
Hitachi 160GB
Asus DVD Player
Logitech G15 Gaming keyboard
Logitech G5 Laser mouse
Steelpad Qck+
Gehele investeering + minus 2000,00 euro
Systeem wordt meest gebruikt voor spellen en online gaming (counterstrike source)

MVg Ronald 8)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zou die asus dvd speler eruit halen en er een Nec voor in de plaats zetten.
Dan heb je meteen een brander. :)
Voor de rest ziet het er goed uit.
Heb je gekeken op de site van Asus dat het geheugen compatible is met het moederbord?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
Ik mis een dvd brandertje. Of is die dvd speler ook in staat te branden. Ik zou het anders zonde vinden van zo'n systeem als je niet iets op dvd kan zetten, dat kan altijd makkelijk zijn.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Djensen35
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Die gaming mouse en toetsenbord van Logitech, is dat nu het beste op gaming gebied?! Ikzelf heb de Logitech MX510 en die bevalt me erg goed, als ik een nieuwe wil ben ik aan het kijken voor de nieuwere versies hiervan, of moet ik ook naar anderen kijken?!

Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.

• ShellGhost
Djensen35 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:45:
Die gaming mouse en toetsenbord van Logitech, is dat nu het beste op gaming gebied?! Ikzelf heb de Logitech MX510 en die bevalt me erg goed, als ik een nieuwe wil ben ik aan het kijken voor de nieuwere versies hiervan, of moet ik ook naar anderen kijken?!
De G5 schijnt heel goed te zijn, maar dat zeggen ze ook van de nieuwe Razor. :)
Gewoon "voelen" in de winkel als dat kan en daar je keuze op baseren.

Verwijderd

Topicstarter
FF sjekkuh wbt geheugen
goeie tip thanks
Mvg Ronald 8)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien een tip om dit eens door te nemen?;

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

welkom op GoT trouwens :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
Staat dus niet in de lijst,betekent dit dat ik ander geheugen moet kiezen???
Mvg Ronald

Verwijderd

Topicstarter
En wat betekenen de geel gearceerde modellen.
En houd ff in de gaten dat dit mijn eerste posting is,ik ben een leek wbt pcees dus alle hulp is welkom.
Mvg Ronald 8)

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:00:
Mvg Ronald
Denk het wel he? 8)7

Je hoeft niet overal "Mvg Ronald" onder te zetten trouwens hoor

Verwijderd

Topicstarter
okey Wook
weet jij waarom de geel gearceerde velden zijn op de asus geheugenlijst?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

nee maar vraag de leverancier waar je de hardware wil bestellen anders of zoek eerst zelf ff verder. GoT is bedoeld als discussieforum en om mensen te helpen maar enige beginnerskennis is toch echt wel vereist. Daarnaast is er genoeg te vinden middels de FAQ's en de search.

Kijk anders ook direct ff op deze site

Verwijderd

Topicstarter
Leul heel Leuk _/-\o_ _/-\o_
Beetje kenis is toch wel aanwezig 8)

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Dat DDR2 geheugen gaat hier echt niet in werken.

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik kijk nooit naar een lijst met officieel ondersteund geheugen en het werkt altijd. Het enige wat telt is het type en de snelheid. Is het DDR, is het DDR2? Moet het op 400 Mhz lopen of op 533 MHz? Je verwacht toch niet echt dat elke moederbordfabrikant op elk moederbord elk merk geheugen gaat testen? Op een gegeven moment hebben ze heel wat getest en blijkt dat allemaal te werken. Nou, dan werkt de rest waarschijnlijk ook wel. Je gaat toch niet opzoeken of je usb-slot je usb-stick wel ondersteunt?

edit: Nogmaals, het verschil DDR en DDR2 maakt natuurlijk wel erg veel uit. Het type moet wel goed zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door jvo op 28-10-2005 12:39 ]

• ShellGhost
Mvg Ronald
Alles wat in de lijst staat is compatible met het bord.
Dus daar zal je je keuze op moeten maken.

• ShellGhost
jvo schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:38:
[...]

Ik kijk nooit naar een lijst met officieel ondersteund geheugen en het werkt altijd. Het enige wat telt is het type en de snelheid. Is het DDR, is het DDR2? Moet het op 400 Mhz lopen of op 533 MHz? Je verwacht toch niet echt dat elke moederbordfabrikant op elk moederbord elk merk geheugen gaat testen? Op een gegeven moment hebben ze heel wat getest en blijkt dat allemaal te werken. Nou, dan werkt de rest waarschijnlijk ook wel. Je gaat toch niet opzoeken of je usb-slot je usb-stick wel ondersteunt?

edit: Nogmaals, het verschil DDR en DDR2 maakt natuurlijk wel erg veel uit. Het type moet wel goed zijn.
Geheugen luisterd toch wel iets nauwer dan een usb stickie. ;)
Het is altijd wel aan te raden om de lijst aan te houden zeker wanneer je niet veel ervaring hebt met het samenstellen van pc's.

DDR2 wordt nog niet ondersteund door AMD cpu's.
Dat gebeurd pas wanneer de nieuwe socket er is met bijbehorende cpu.

[ Voor 13% gewijzigd door ShellGhost op 28-10-2005 12:41 ]

• jvo

jvo

geen commentaar

ShellGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:40:
[...]
Geheugen luisterd toch wel iets nauwer dan een usb stickie. ;)
Het is altijd wel aan te raden om de lijst aan te houden zeker wanneer je niet veel ervaring hebt met het samenstellen van pc's.
Vast wel. Maar heb je ooit gehad dat het niet werkte? Ik in elk geval niet. Zelfde met dual channel. Ik heb twee merken door elkaar die beide niet op de lijst van de fabrikant stonden in dual channel gehad. Nu heb ik gewoon twee losse reepjes van hetzelfde merk in dual channel. (Staan ook niet op lijst.)

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb anders al wel de nodige probleempjes meegemaakt tussen single en double sided SDRAM.

• ShellGhost
jvo schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:08:
[...]

Vast wel. Maar heb je ooit gehad dat het niet werkte? Ik in elk geval niet. Zelfde met dual channel. Ik heb twee merken door elkaar die beide niet op de lijst van de fabrikant stonden in dual channel gehad. Nu heb ik gewoon twee losse reepjes van hetzelfde merk in dual channel. (Staan ook niet op lijst.)
Ik wel. :)
Of moet dat :( zijn.

Wanneer je nieuw bent qua pc's samenstellen en bouwen kan je beter de lijst volgen, dan weet je zeker dat het werkt.
Diegene die ervaring hebben kiezen hun fav geheugen en zien wel of het werkt of niet, maar dan hebben we het over duurder geheugen dan normaal. ;)

• jvo

jvo

geen commentaar

ShellGhost schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:13:
[...]
Ik wel. :)
Of moet dat :( zijn.

Wanneer je nieuw bent qua pc's samenstellen en bouwen kan je beter de lijst volgen, dan weet je zeker dat het werkt.
Diegene die ervaring hebben kiezen hun fav geheugen en zien wel of het werkt of niet, maar dan hebben we het over duurder geheugen dan normaal. ;)
Dit is niet de plaats voor een discussie als deze denk ik, maar ik heb laatst geheugen van het merk PQI gekocht. Duurder dan normaal zou ik het niet noemen (212,- voor 2 GB). Maar goed, blijkbaar kunnen er problemen ontstaan. Ik heb er nog nooit last van gehad en ik let er nooit op en ik koop altijd het goedkoopste geheugen dat ik kan vinden.

• ShellGhost
Hey TS... :)

Ben je er al over uit wat je gaat halen als complete systeem??
Ben wel benieuwd :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:05:
En houd ff in de gaten dat dit mijn eerste posting is,ik ben een leek wbt pcees dus alle hulp is welkom.
Mvg Ronald 8)
1. De ultieme leek-fout: een rommelvoeding (ik heb nog nooit van Be Quiet gehoord) - neem Zalman, Tagan, Enermax, Antec, al wat je hartje begeert. 500W is trouwens zwaar overkill voor wat jij zoekt.
2. Je wil gamen, maar toch maar een dikke dual core? * Borromini krijgt de indruk dat de TS liever een dikke PC heeft dan een die aan zijn wensen is aangepast

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

tandwieltje, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Lees Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? eens door, om te weten hoe je een boodschappenlijstjstopic in het vervolg moet starten.

Bij gebrek aan een goede topicstart en inzet in de rest van het topic gaat deze op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.