Colin McRae 2005 deels gespiegeld

Pagina: 1
Acties:

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Ik heb al een tijdje het spel Colin McRae 2005 en heb dit probleem (wat hieornder staat) eigenlijk al de hele tijd gehad maar omdat ik ook een hele tijd dit spel niet speelde heb ik geen oplossing ervoor gezocht.

Het probleem:
http://home.hetnet.nl/~ronald_korthagen/CMR5%20.jpg
Zoals je op de afbeelding kunt zien zijn een paar dingen letterlijk gespiegeld (Tekst op de bumper, nummerbord en parcours pijltje, etc.).

Ik heb dit spel getest op een:
Moederbord: Asus P4P800-E Deluxe
CPU: Pentium 4 3,2Ghz
RAM: 2048MB (Dual Chanel)
HDD: 2x Hitachi 160GB SATA
Video: Saphire Ati Radeon 9800pro die geflasht is naar xt.

Ik speel het spel op de hoogst mogelijke resoluties wat de pc aankan maar als ik hem op lagere resoluties zet heb ik er nog last van. AA maakt ook niks uit.

Ik heb dit spel ook op een andere pc getest hier weet ik de specificaties niet geheel van (merken) maar dit weet ik er wel van:
Moederbord: ??
CPU: Pentium 4 3,4Ghz
RAM: 1024 (Dual chanel)
HDD: 2x 200GB SATA
Videokaart: Ati x700

Op deze bovenstaande gespecificeerde pc had ik ditzelfde resultaat. Weet iemand misschien een oplossing? Ik heb de update van Codemasters er al overheen gezet ook al stond bij de wijzigingen niet een verbetering voor dit probleem. Maar deze update hielp dus niet.

PS. voor degenen die snel willen antwoorden met dan zet je er een spiegeltje voor je scherm dan krijg je dit effect te zien via de spiegel:
http://home.hetnet.nl/~ronald_korthagen/CMR5spiegel.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door Crash op 28-10-2005 23:21 ]

• Cave_Boy
...klein schopje....

Weet niemand een oplossing? ;(

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Wat ik denk is dat die engine / data niet goed is. Heb je het spele legaal gekocht? Wat zegt de frabikant? Zijn er updates voor? Heb je het met andere spelen?

Het is sowieso geen hardware probleem anders had je wel een ander effect gehad.

if broken it is, fix it you should

• Cave_Boy
Het spel is legaal gekocht en de fabrikant Codemasters werkt niet echt mee. Heb ze ongeveer een paar weken na de aankoop gemaild hierover maar ik kreeg maar geen reactie terug hiervan. Een 2 tal weken ernaweer gemail en vervolgens was het voor mij een drukke periode en ben ik het min of meer vergeten een tijdje (ben er gewoon niet mee bezig geweest). Maar heb een paar weken terug weer lopen mailen met Codemasters en ik zit nu denk ik inmiddels op mailtje nummer 6 maar krijg geen antwoord van ze. Bellen heeft weinig zin. Dit is nog &@#! duur ook :( . Je moet helemaal naar Engeland bellen en dan heb je ze eindelijk aan de lijn dan gaan ze zeggen dat het aan mijn hardware ligt en dat het bij Nvidia producten niet het geval is. Ik was hier best #$@%@ over omdat op de verpakking letterlijk staat:

Support graphics cards: Ati Radeon 8xxx, 9000, 9100, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800, X800 en dan een aantal Nvidia kaartsoorten.

Codemasters had hier blijkbaar niet echt een goed antwoord op aangezien ze dus als antwoord gaven dat het aan mijn videokaart moet liggen en dat ik nu alleen maar tijd was aan het rekken om niks. En ze hingen op. :( En daar bel ik helemaal hun helpdesk voor op? Helemaal naar Engeland? :(

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Cave_Boy schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:25:
...
Video: Saphire Ati Radeon 9800pro die geflasht is naar xt.

Ik heb dit spel ook op een andere pc getest hier weet ik de specificaties niet geheel van (merken) maar dit weet ik er wel van:
...
Videokaart: Ati x700

Op deze bovenstaande gespecificeerde pc had ik ditzelfde resultaat...
en (op een later moment)
Support graphics cards: Ati Radeon 8xxx, 9000, 9100, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800, X800 en dan een aantal Nvidia kaartsoorten.
Ik geef toe, die 9800 zie ik er tussen staan, de x700 echter niet. Maar..., zou het misschien mogelijkerwijs zo kunnen zijn dat er bij het flashen van je kaart iets niet helemaal lekker is gegaan en dat het heel misschien wél aan jouw videokaart ligt dus, en niet aan het spel? Ik doe maar een voorzichtige suggestie.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Cave_Boy
Voordat ik deze kaart geflasht had had ik het spel ook al gespeeld (heb hem nog niet zo heel lang geleden geflasht) en toen had ik ditzelfde voorval ook al. Daar had ik ook al aan lopen denken. Heb inmiddels nog met een ongemodde videokaart kaart gisteravond getest (Ati Radeon 9700 pro) en dit gaf hetzelfde resultaat. Heb het ook op desbetreffende systeem getest waar hij eventjes vandaan werd geplukt (AMD 2400+ 1024MB 200GB PATA ATi Radeon 9700 pro) en dit had weer hetzelfde resultaat.

Ben nu iemand aan het zoeken die een Nvidia kaartje heeft. Zou wel leuk wezen als die dan goed werkt want dan is de support nietzogoed als dat op de verpakking staat denk ik.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Nakebod

Nope.

Ik heb heel misschien een oplossing. Een heel vreemde oplossing zelfs.
Een soortgelijk iets is namelijk wel eens voorgekomen op mijn werk, alleen dan uiteraard niet met games, maar met een applicatie. Nu weet ik even niet meer of het een lokale applicatie was of een applicatie die via Citrix draaide.

De knoppen in het programma (Ik meen dat het Exact was) waren allemaal in spiegelbeeld.
Na het aanpassen van de landinstellingen, ja je leest het goed :P, werkte alles zoals het hoorde te werken.
Don't ask :+ but give it a try :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Cave_Boy
Klinkt als een leuke oplossing :) Als welk land zou ik het moeten instellen? Amerika?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Nakebod

Nope.

In ons geval was het van Nederland naar United States.
Maar proberen kan altijd, en wie weet helpt het.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Cave_Boy
Jammer maar dit hielp ook niet ;( Iemand verder nog een idee?

• Cave_Boy
Inmiddels ook op een Nvidia kaart getest en om de een of andere mannier lijkt dit goed te gaan heb de instellingen nagecheckt met mijn eigen instellingen maar die staan hetzelfde 8)7.

Zet dan gewoon op de doos NIET geschikt voor Ati Radeon kaarten!

Als hij bij iemand met een Ati Radeon kaart wel goed werkt wil ik graag zijn instellingen weten. Tot die tijd ga ik maar gewoon zonder bijrijder en parcours pijl rijden (zoals een echte rallygast het behoort te doen :P )

Edit: Het ging om een Nvidia Geforce 5900

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 31-10-2005 07:03 ]

Pagina: 1