Oude monitor werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb nu eindelijk een nieuwe pc. De videokaart die erin zit is een ATI X850 pro. Alles is goed aangesloten en alles werkt, behalve dan dat ik geen beeld krijg. Ik DENK tenminste dat alles werkt: dvd-brander en lezer openen, alle koelers doen het gewoon, voeding werkt.

Ik heb nu dus een "nieuwe/moderne" voeding, waar ik mijn oude monitor niet meer in kan stoppen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Bestaat er misschien een kabeltje om zo'n oude monitor direct in het stopcontact te krijgen, of kan ik beter een nieuwe monitor kopen?

Of zou het misschien aan mijn videokaart kunnen liggen? Die zit er goed in, maar dat is dus het enige alternatief voor het probleem.

Alvast bedankt!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:59

Sebje

Makelaartje

stroomkabel van monitor naar stopcontact is gewoon te koop.

zoeen dus
Afbeeldingslocatie: http://www.premiumcomputers.nl/images/Buttons/Stroomkabel-extern-button.jpg

Als dat het niet is . Kijk eens naar de pinnetjes op je monitorkabel. Is er niet toevallig eentje scheef of kapot?

[ Voor 75% gewijzigd door Sebje op 28-10-2005 11:20 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het helpt wanneer je verteld wat voor monitor het is, dus merk + type.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

WingsOfFury schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:15:
Ik heb nu eindelijk een nieuwe pc. De videokaart die erin zit is een ATI X850 pro. Alles is goed aangesloten en alles werkt, behalve dan dat ik geen beeld krijg. Ik DENK tenminste dat alles werkt: dvd-brander en lezer openen, alle koelers doen het gewoon, voeding werkt.

Ik heb nu dus een "nieuwe/moderne" voeding, waar ik mijn oude monitor niet meer in kan stoppen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Bestaat er misschien een kabeltje om zo'n oude monitor direct in het stopcontact te krijgen, of kan ik beter een nieuwe monitor kopen?

Of zou het misschien aan mijn videokaart kunnen liggen? Die zit er goed in, maar dat is dus het enige alternatief voor het probleem.

Alvast bedankt!
Je krijgt dus geen beeld omdat je monitor niet op het stroomnet is aangesloten :? Dat is tenminste wat ik uit je bericht opmaak.
Gewoon zo'n standaard stroomkabel in je monitor steken en in het stopcontact lijkt me? =>zo'n ding als Sebje laat zien dus.

[ Voor 4% gewijzigd door .daan op 28-10-2005 11:21 ]

public void ik()

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Bedoel je nu dat je de powercable van je monitor niet aangesloten hebt? Dan is het niet zo gek dat je geen beeld hebt natuurlijk ;)

/Edit: Kan me nog enig probleem voorstellen als je een aangegoten snoer hebt met een contrastekker, maar zelfs dan kun je nog een gewone powercalble gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Marck21 op 28-10-2005 11:32 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan er niks aan doen. maar ik vraag me echt af of ik dit topic serieus moet nemen :?
Dit is het niveau "of je stop de stekker d'r in". Basisprincipe 1 in de computerwereld....

* The Eagle kan niet begrijpen dat iemand die wel precies weet wat er in zijn PC zit, niet snapt dat er ook een stroomkabel nodig is |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WingsOfFury
Oops, vergeten te zeggen:

Ik heb mijn monitor via mijn oude voeding nu op de stroom aangesloten.

Toen ik nog mijn vorige pc had, had ik ook een keer mijn monitor via een andere voeding aangezet en dat werkte. Maar omdat ik nu dus een nieuwe (pc-)voeding heb en een nieuwe videokaart weet ik niet of dat nog kan.

Als die kabel niet werkt, dan moet ik een nieuwe monitor kopen? Of KAN het ook nog aan mijn videokaart liggen?

• ShellGhost
Dus je had de monitor doorgelust qua stroom?
Dan zal je nu gewoon een normale stroomkabel moeten gebruiken.
Dus eentje zoals er in de voeding gaat...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar over wat voor monitor hebben we het nu?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• .daan

.daan

WingsOfFury schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:33:
Oops, vergeten te zeggen:

Ik heb mijn monitor via mijn oude voeding nu op de stroom aangesloten.

Toen ik nog mijn vorige pc had, had ik ook een keer mijn monitor via een andere voeding aangezet en dat werkte. Maar omdat ik nu dus een nieuwe (pc-)voeding heb en een nieuwe videokaart weet ik niet of dat nog kan.

Als die kabel niet werkt, dan moet ik een nieuwe monitor kopen? Of KAN het ook nog aan mijn videokaart liggen?
Je start dus een andere pc op met die voeding erin om zo je monitor stroom te geven? Of ligt de voeding los? Dat laatste werkt namelijk bij de meeste voedingen niet.

Nu weten we overigens nóg niet over wat voor monitor het hier gaat. Kun je dat nog even melden misschien?

public void ik()

• WingsOfFury
De voeding ligt inderdaad los. Als je je voeding openhaalt zie je dat de draadjes van de "monitor-in" direct naar de "stroom-in" lopen.

Het merk van de monitor weet ik niet. Het is een 17" CRT, die ik een jaartje of 5-6 (misschien 7) geleden heb gekocht bij de Aldi. Ik zit nu op school dus het merk kan ik ook niet ff opzoeken, maar het is iig geen "bekend" merk, geen philips ofzo.

• .daan

.daan

WingsOfFury schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:40:
De voeding ligt inderdaad los. Als je je voeding openhaalt zie je dat de draadjes van de "monitor-in" direct naar de "stroom-in" lopen.

Het merk van de monitor weet ik niet. Het is een 17" CRT, die ik een jaartje of 5-6 (misschien 7) geleden heb gekocht bij de Aldi. Ik zit nu op school dus het merk kan ik ook niet ff opzoeken, maar het is iig geen "bekend" merk, geen philips ofzo.
In dat geval kun je dus ook de monitor direct aan het stroomnet hangen :)

Gaat de monitor wel aan uberhaupt? Want dat heb je eigelijk nog niet vermeld. Als hij wel gewoon aan gaat maar geen beeld geeft, is er iets mis met de monitor óf met de pc. Test in dat geval de monitor eens op een andere pc, of de pc op een andere monitor.

[ Voor 34% gewijzigd door .daan op 28-10-2005 11:44 ]

public void ik()

• WingsOfFury
Daantjuh schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:42:
[...]
In dat geval kun je dus ook de monitor direct aan het stroomnet hangen :)
Via zon verleng kabeltje dus..? Maar dat zou toch hetzelfde effect moeten geen, of krijgt hij dan meer stroom?

Nog iets vergeten te zeggen: het lampje van de monitor brand wel, dus hij krijgt iig een beetje stroom :P Zou dat te weinig zijn als de voeding niet aan staat?

• WingsOfFury
Het is niet mijn monitor, maar mijn videokaart, DENK ik, ik zal even foto's posten, want het ziet er niet goed uit:

De kaart
Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/1397/dsc009048to.jpg

Kapotte connector 1
Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/8445/dsc009050pa.jpg

Kapotte connector 2
Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/630/dsc009064jt.jpg

Kan iemand bevestigen dat het kapot is? Ik weet het eigenlijk wel zeker, maar als je in de PCI geluf kijkt, lijken daar de gouden connectors hoog genoeg te zitten om die kapotte te raken...

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
volgens mij hoort dat gewoon zo....

• ShellGhost
:)
Dat hoort zo.
Dat is niet kapot. :)

Verwijderd

Hoi Ts,

Offtopic: Dit is nou echt zo een topic dat het te hilarisch is om niet te reageren :D Laat ik meedoen aan dit rommelige topic...

Ontopic:
Tip: Heb je de stroomconnector van je gpu aangesloten?
Doen: ros het snoer van je monitor in het uiteinde van het snoer van je oude pc, hoef je ook geen kabel te kopen (Je hebt neem ik aan ook een nieuwe kabel gekregen??)
Wat voor een monitor maakt niet uit ook je video kaart is oke, die connectoren zijn prima maar wat wel uitmaakt: boekjes lezen......(Staat in je boekje van je graka een plaatje en de connectoren zijn daarin hetzelfde...anders ff op de bijgeleverde cd kijken )

• WingsOfFury
Omg, nu weet ik het niet meer, kapotte moederbord dan? Ik hoor hem wel opstarten en hij laad ook de hdd of geheugen, zon prrrrr geluid :P

Ik heb mijn IDE hdd gehouden, kan dat ook nog het probleem zijn?

Monitor ligt het niet aan en videokaart dus ook niet. Dan zijn er nog het geheugen, de hdd, proc en mobo over.

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:19:
Hoi Ts,

Offtopic: Dit is nou echt zo een topic dat het te hilarisch is om niet te reageren :D Laat ik meedoen aan dit rommelige topic...

Ontopic:
Tip: Heb je de stroomconnector van je gpu aangesloten?
Doen: ros het snoer van je monitor in het uiteinde van het snoer van je oude pc, hoef je ook geen kabel te kopen (Je hebt neem ik aan ook een nieuwe kabel gekregen??)
Wat voor een monitor maakt niet uit ook je video kaart is oke, die connectoren zijn prima maar wat wel uitmaakt: boekjes lezen......(Staat in je boekje van je graka een plaatje en de connectoren zijn daarin hetzelfde...anders ff op de bijgeleverde cd kijken )
Ik heb ook de monitor van mijn pa geprobeerd, die dus wel direct het stopcontact in gaat. En ja tuurlijk heb ik de stroom aangesloten op de gpu. Alles zit gewoon goed hoor, maar hij doet het niet... Dus ik denk zelf het moederbord ofzo?

Heeft hij de hdd nodig om in de bios te komen? Anders zou het mss de hdd nog zijn.

• ShellGhost
Nee, zonder hdd moet je de bios in kunnen komen.
Check de harddisk is met het juiste tooltje:
OM FAQ / Beleid

• WingsOfFury
Op foto 1 van die 3 hierboven zie je rechts boven in een zwart en een geel blokje. De kabels die ik heb gekregen zijn allemaal voor naar tv enzo, maar 1'tje is er om de kaart stroom te geven en die kan in die zwarte.

Moet er in die gele ook nog een kabel? Zo ja, welke dan? Van uit de voeding dan? Dit is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken TENZIJ er eits kapot is.

Als iemand weet welke kabel erin moet, kan die dan ook een plaatje posten of duidelijk uitleggen welke erin moet.

Alvast bedankt allemaal!

• ShellGhost
WingsOfFury schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:05:
Op foto 1 van die 3 hierboven zie je rechts boven in een zwart en een geel blokje. De kabels die ik heb gekregen zijn allemaal voor naar tv enzo, maar 1'tje is er om de kaart stroom te geven en die kan in die zwarte.

Moet er in die gele ook nog een kabel? Zo ja, welke dan? Van uit de voeding dan? Dit is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken TENZIJ er eits kapot is.

Als iemand weet welke kabel erin moet, kan die dan ook een plaatje posten of duidelijk uitleggen welke erin moet.

Alvast bedankt allemaal!
Die is voor de pci-express stroomvoorziening die aan je voeding behoort te zitten.
Mocht die er niet aan zitten, als het goed is heb je bij je kaart een los kabeltje bij gehad waar twee molex aansluitingen zitten en aan de andere kant die aansluiting.
De twee molexen aansluiten en de pci-e connector ook.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Je hebt een monitor waar twee kabels uitkomen, eentje voor signaal en eentje voor stroom. En dan sluit je de stroom niet aan (want andere soort stekker...) en dan verbaas je je dat het niet werkt :? |:(

Als je een monitor kent die geen stroomtoevoer nodig heeft, zul je allicht een nobelprijs winnen, het broeikaseffect helpen terugdringen en steenrijk worden. Maar tot die tijd: vervang de stroomkabel van de monitor met eentje waar een gewone stekker aan zit. En gebruik voortaan vooral je gezonde verstand...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.