Toon posts:

[Word 2003] Volgnummer per uitgeprint document

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een uitdaging. Ik heb overigens al op tweakers en via google gezocht maar kan het niet vinden, Ik heb een document waar ik een uniek volgnummer aan wil toekennen als dat wordt uitgeprint. Dit kan natuurlijk via een mailmerge maar dan blijf je dat doen elke keer als de documenten (het is een soort soort invulformulier) op zijn. Ik hoop dat iemand van jullie een goede tip heeft.

bvd

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

kan wel mits je een centrale "database" hebt waar je dat nummer opslaat.

als je in een DB of bestandje het volgnummer bijhoudt, en dan bij het printen dat nummer in je doc zet en de db/bestand 1 ophoogt, dan zou dat kunnen.

moet je uiteraard wel macro/scripting aan hebben staan en de gebruikers moeten wel het volgnummer op kunnen halen.

1 + 1 = 3

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je een macro maken waarbij je printopdracht de versie telkens een ophoogt. Je moet ten slotte ergens opslaan met welke versie je werkt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Lijkt me slim om dit via een CostumDocumentProperty te doen, deze moet je dus eerst in je template aanmaken en een start nummer invoeren.
Vervolgens gebruik je deze macro:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
volgnr = Templates("jouwtemplate.dot").CustomDocumentProperties("Volgnummer") 'uitlezen van property
volgnr = volgnr + 1 'de property ophogen
Templates("jouwtemplate.dot").CustomDocumentProperties("Volgnummer") = volgnr ' het opgehoogde volgnummer weer in de property plaatsen
Templates("jouwtemplate.dot").Save 'je template opslaan
Selection.TypeText volgnr 'en tenslotte de volgnummer invoegen in je doc.

Volgens mij moet het hiermee lukken, daarbij kun je opdeze manier ook met verschillende mensen met hetzelfde template werken zonder dat je dezelfde volgnummers krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot _/-\o_
Ik ga hier mee aan de slag

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik snap niet goed waarom je dat volgnummer in het template zou zetten en niet in het document zelf. In plaats van selection.type tekst kun je imho beter het veld 'DocPorperty "documentnummer"' gebruiken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:10:
Mijn dank is groot _/-\o_
Ik ga hier mee aan de slag
Je kunt hem trouwens beter zou opnemen in je template:
Visual Basic:
1
2
3
4
volgnr = ActiveDocument.AttachedTemplate.CustomDocumentProperties("Volgnummer") 'uitlezen van property
volgnr = volgnr + 1 'de property ophogen
ActiveDocument.AttachedTemplate.CustomDocumentProperties("Volgnummer") = volgnr ' het opgehoogde volgnummer weer in de property plaatsen
ActiveDocument.AttachedTemplate.Save 'je template opslaan

En in je template dan een veld invoegen met {DOCPROPERTY Volgnummer}

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Niesje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:28:
Ik snap niet goed waarom je dat volgnummer in het template zou zetten en niet in het document zelf.
Je zet het volgnummer toch ook in het document? de macro wordt uitgevoerd in het document, dmv bijv. een Document_New event. Alleen je slaat het opgehoogde nummer weer op in je template.
In plaats van selection.type tekst kun je imho beter het veld 'DocPorperty "documentnummer"' gebruiken.
Mee eens, dat zat ik ook net aan te denken, is een nettere oplossing.
Pagina: 1