[2003 SBS] Sharepoint + exchange web access op 1 website

Pagina: 1
Acties:

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 22:03
Ik probeer exchange zowel als een sharepoint op 1 website op te zetten, maar dit wil niet echt lukken.
Dit omdat sharepoint niet op de standard webservice kan worden gezet omdat hij dat niet toestaat en daar exhcange staat. exchange wil hij blijkbaar niet verhuizen, ook niet als ik dit zelf aangeef en dus krijg ik die 2 niet op 1 website.

Heeft iemand een oplossing ?

Systeem gegevens:
w2k3 SBS
Echange 2003 sp2
sharepoint 2.0 + updates
IIS 6.0

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
2e ip adres aanmaken en daar de sharepoint site aan koppelen :)

A wise man's life is based around fuck you

• PeeCee
Laat ik het mischien even verduidelijken, er is maar 1 extern ip beschikbaar en ik wil op poort 80 deze services aanbieden tot de werknemers.

• Zwelgje
PeeCee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:39:
Laat ik het mischien even verduidelijken, er is maar 1 extern ip beschikbaar en ik wil op poort 80 deze services aanbieden tot de werknemers.
exchange web access over poort 80? plaintext :X laat ik dat even verduidelijken: dat is onveilig

gebruik dan iig ssl (forms based authentication)

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 28-10-2005 09:44 ]

• PeeCee
Ik vroeg of iemand een oplossing had, meer vraag ik je toch niet of wel soms ?

[ Voor 125% gewijzigd door F_J_K op 28-10-2005 12:18 . Reden: F_J_K: modbreak weg, zie onder ]

• Zwelgje
PeeCee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:51:
ah ok op die tour, ik geef je een vrijwillige tip en je begint te happen

ok zoek het zelf maar uit :)

* Zwelgje bedankt voor dit soort zaakjes

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
PeeCee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:51:
Het was goed bedoeld van zwelgje, maar als je er verder niks mee doet moet je dit natuurlijk zelf weten. Je kunt overwegen om een extra website aan te maken die draait onder een andere poort, als je maar 1 ip hebt is dat de enige oplossing.

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ik heb een oplossing voor je, ik ben dit namelijk zelf ook tegengekomen. Het wordt veroorzaakt doordat sharepoint al je paden in iis wil beheren dus je moet een path excluden.
Gevonden op:
http://www.microsoft.com/...inguide/en-us/stsf05.mspx

Click Start, point to All Programs, point to Administrative Tools, and then click SharePoint Central Administration.

2. On the Central Administration page, under Virtual Server Configuration, click Configure virtual server settings.

3. On the Virtual Server List page, select the virtual server you want to configure.

4. On the Virtual Server Settings page, under Virtual Server Management, click Define managed paths.

5. In the Add a New Path section, in the Path box, type the path to add.

6. Select Excluded path.

7. Click OK.

Herhaal de stappen 5-7 voor al je exchange paden, deze kun je vinden in IIS.
Hier moet je wat mee kunnen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Boboga op 28-10-2005 10:31 ]

• PeeCee
Zwelgje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:01:
[...]

ah ok op die tour, ik geef je een vrijwillige tip en je begint te happen

ok zoek het zelf maar uit :)
Ik heb geen zin om hierover in discusie te gaan. Maar wat ik irritant vindt is dat als er een vraag wordt gesteld er opeens over andere dingen gepraat wordt dan wat de vraag is.

Hoe ik mijn netwerk inricht weet je niet en als ik een vraag stel wil ik daar antwoord op en niet losse opmerkingen omdat er blijkbaar gedacht wordt dat ik niet weet waarmee ik bezig ben. Als er zo begonnen wordt zijn er nog wel een hoop andere dingen die je me kunt vertellen waar ik niet om vraag.

Dit is niet persoonlijke bedoeld, maar als je geen antwoord hebt moet je ook gewoon niets posten, dat maakt deze topic onoverzichtelijk en onduidelijk, zowel voor mij als voor jou en dan krijg je dit soort dingen.

On-topic:
Probleem is inmiddels opgelost op een aparte manier.

Ik heb op de server een kleine install gedaan van apache met enkel de proxy module welke op de volgende manier werkt:
IIS - Main website -> proxy 127.0.0.1:7221 <- http://hostname/ poort 80
IIS - Sharepoint service -> proxy 127.0.0.1:7222 <- http://hostname/sharepoint poort 80
IIS - Exchange -> proxy 127.0.0.1:7223 < http://hostname/echange poort 80

Maar aangezien er blijkbaar getwijfeld word aan de veiligheid van de exchange web service vermeld ik ook even dat er enkel toegang is tot deze website via een VPN.
Wij hebben geen toegang tot SSL (443) omdat hier reeds een betalings service op draait en dat dus exchange in de weg zit.

Ik hoop dat andere mensen hier wat aan hebben aangezien dit eigenlijk niet echt veel load kost en een hele makkelijke oplossing is voor iets wat niet echt mogelijk blijkt te zijn op een andere manier.

Iig toch bedankt voor de nuttige reacties :)

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ik zou als ik jou was dan toch eens kijken naar mijn reactie, want dat werkt hier perfect ;-)
Geen gedoe met proxy services, gewoon werken.

• PeeCee
Boboga schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:13:
Ik zou als ik jou was dan toch eens kijken naar mijn reactie, want dat werkt hier perfect ;-)
Geen gedoe met proxy services, gewoon werken.
Het is wel een oplossing, maar niet toe te passen hier, heb het uitgeprobeerd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik kan me goed voorstellen dat je inderdaad je topic gefocused wilt houden op een vraag, maar bedank dan voor de tip en zeg op een normale manier dat dat op dit moment voor jou niet aan de orde is. Zegmaar zoals je dat later doet. Het was gewoon een goede aanvulling. Je bent hier op een discussieplatform waar sommige mensen zo aardig zijn om o.a. met jou mee te denken. Je bent niet bij een betaalde helpdesk waar de klant bepaalt waar over te praten en op de manier waarop je zo werkt hebben de mensen al snel geen zin meer om met je mee te denken ;)
Maar goed, genoeg daarover.

Dank voor de update & beschrijving van de omzeiling :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1