[XP] web verbinding extern bureaublad - foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 12:48
Tweakers,

Even kort de situatie:
Thuis netwerk met ADSL verbinding en een hardwarematige router. Mijn pc hangt daar ook ergens in en die wil ik vanaf mijn werk benaderen via Explorer en extern bureaublad. Ik kan voor de rest op mijn werk nergens bij.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb IIS en webtoegang voor extern bureablad geinstalleerd. De poorten in de router doorgelust zodat het vanaf buitenaf benaderbaar is. Dat werkt dus allemaal prima. Als ik naar mìjn ip surf krijg ik netjes dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.lostigsnoeien.nl/hollie/inlogscherm.jpg

Als ik daarna probeer in te loggen krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.lostigsnoeien.nl/hollie/fout.jpg

Heeft er iemand een idee waar ik moet zoeken om deze melding weg te krijgen of weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan?

Edit: Ik heb overigens de gebruikersnaam gebruikt waar ik ook mee inlog op mijn pc!

[ Voor 7% gewijzigd door Hollie op 28-10-2005 09:18 ]

Apple en Joppiesaus all the way

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in de source van die pagina - vermoedelijk probeert ie verbinding te maken met je interne genatte IP address :)

• Hollie
elevator schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:18:
Kijk even in de source van die pagina - vermoedelijk probeert ie verbinding te maken met je interne genatte IP address :)
Leg dat eens uit!? Er staat namelijk niets in de source daarover

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hij bedoelt dat de server een ip adres heeft gekregen van je router, maar dat ip adres is (logischerwijs) niet gelijk aan het adres waarmee jij de server van buitenaf benadert. Misschien dat als je het interne IP adres (dus het adres van je server binnen je netwerk) invult in het "Server:", hij het wel doet. :) (of ele bedoelt het net andersom :P).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Hollie
Ik ben er op het moment nog steeds niet uit!

Intern werkt het allemaal prima. Extern niet. Ik kan de pagina om in te loggen wel bereiken maar zodra ik inlog dan gaat het verkeerd. Ik heb netjes alle poorten doorgelust. Heeft iemand nog een tip voor me?

Verwijderd

Welke poort heb je ingesteld in je router? 3389 neem ik aan?
Heb je deze naar jou eigen ipadres toegewezen? En heb je verbindingen van buitenaf aangevinkt staan?

Maikel

• Hollie
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:01:
Welke poort heb je ingesteld in je router? 3389 neem ik aan?
Heb je deze naar jou eigen ipadres toegewezen? En heb je verbindingen van buitenaf aangevinkt staan?

Maikel
Ja, ik heb 3389 ingesteld en doorverwezen naar het ip adres van mijn pc. En verbindingen van buitenaf heb ik openstaan. Het werkt namelijk binnen mijn netwerk ook prima.

Verwijderd

Met welke router werk je, misschien kan ik je verder helpen, heb het zelf met verschillende routers gedaan en het werkte altijd perfect. Firewall uitschakelen kan ook nog wel eens zin hebben.

Maikel

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-03 08:35
welk ip adres geef je op voor de externe verbinding, dit moet het externe ip adres zijn die je ook in internet explorer intikt.

Je kan ook thuis vanaf de pc kijken met iets van shields up van http://grc.com om te kijken of poort 3389 echt goed openstaat

[ Voor 34% gewijzigd door rvvliet op 08-11-2005 14:05 ]

• Hollie
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:57:
Met welke router werk je, misschien kan ik je verder helpen, heb het zelf met verschillende routers gedaan en het werkte altijd perfect. Firewall uitschakelen kan ook nog wel eens zin hebben.

Maikel
Ik werk met een Repotec IP515H (pin me niet vast op het type).
De firewall van de router heb ik net uitgezet. Dat heeft niets uitgehaald.
welk ip adres geef je op voor de externe verbinding, dit moet het externe ip adres zijn die je ook in internet explorer intikt.

Je kan ook thuis vanaf de pc kijken met iets van shields up van http://grc.com om te kijken of poort 3389 echt goed openstaat
Anders krijg ik ook geen verbinding met de website om in te loggen!
En die check had ik al gedaan, De poort staat netjes open.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-03 15:17

MrDry

Desperados!

Kan je je MTU instellen op je router? Ik heb het zelfde gehad. Standaard staant de MTU van mijn router op 1500...RD werkt alleen bij een MTU van 1450 of minder.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Hollie
MrDry schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:07:
Kan je je MTU instellen op je router? Ik heb het zelfde gehad. Standaard staant de MTU van mijn router op 1500...RD werkt alleen bij een MTU van 1450 of minder.
Ik heb eerst eens gekeken wat MTU is. Dat is me nu wel duidelijk. Ik kan jammergenoeg geen MTU instellen op mijn router. Kan ik dit op de 1 of andere manier wel voor elkaar krijgen? En kan ik ergens checken of de waarde wel 1500 is?

Verwijderd

rvvliet schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:03:

nee vanaf de remote lokatie moet je telnetten naar port 3389. krijg je response dan moet je naar de code gaan kijken van iis. krijg je geen response, dan hoef je pas te gaan kijken met grc.com. krijg je daar ook response dan ligt het dus aan de remote lokatie (waarschijnlijk firewall/proxy etc van werk, die wel http toestaat maar terecht 3389 niet).

• Hollie
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:48:
[...]

nee vanaf de remote lokatie moet je telnetten naar port 3389. krijg je response dan moet je naar de code gaan kijken van iis. krijg je geen response, dan hoef je pas te gaan kijken met grc.com. krijg je daar ook response dan ligt het dus aan de remote lokatie (waarschijnlijk firewall/proxy etc van werk, die wel http toestaat maar terecht 3389 niet).
Die mogelijkheid had ik ook al bedacht. Ik heb nu de poort van TS en RD op 443 gezet. Eens kijken of het daar aan kan liggen! Ik houd jullie op de hoogte!

• Hollie
Oke. Het verwisselen van de poort naar 443 heeft goed gedaan.
Het geheel werkt nu prima hier op mijn werk!

Nu nog Wake on Lan voor elkaar krijgen!

Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Hollie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:51:
Oke. Het verwisselen van de poort naar 443 heeft goed gedaan.
Het geheel werkt nu prima hier op mijn werk!

Nu nog Wake on Lan voor elkaar krijgen!

Bedankt voor de tips.
mazzelaar (aka prutsbeheerders op je werk).

btw het heet niet voor niets wake on LAN

• Hollie
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:48:
[...]

mazzelaar (aka prutsbeheerders op je werk).

btw het heet niet voor niets wake on LAN
Dat krijg je bij de Gemeente :+

Wake on Lan kan tegenwoordig ook via het internet heb ik gelezen. Via versturen van een Magic pakket data. Nog even kijken of het ook daadwerkelijk werkt. Zal me er eens in verdiepen.

Pagina: 1