Problemen met Norton Ghost 9.0 sinds installatie .NET FW 1.1

Pagina: 1
Acties:

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een vrij vaag probleem omtrent Norton Ghost 9.0 en ik kan er niet al te veel informatie over geven. Ook Google en herinstallatie hebben niet geholpen. Ik installeerde Norton Ghost 9.0 gisteren en aanvankelijk leek het gewoon goed te werken (nog niets daadwerkelijk ermee gedaan, maar het startte in ieder geval normaal op). Vlak daarna installeerde ik het .NET framework 1.1 en rebootte. Sindsdien start NG9 nog wel in de systray, maar als ik het programma dan probeer de openen krijg ik vrijwel meteen een melding "De gegevens die nodig zijn voor deze bewerking zijn nog niet beschikbaar", met als titel in de titelbalk "Not connected". Ik wil .NET als het kan liever niet weggooien of systeemherstel doen daar ik het framework nodig heb voor bepaalde andere applicaties (ik meen me zelfs te herinneren dat Ghost het zelf nodig heeft :?).

Heeft iemand een idee? Het is een long shot, maar ik bevind me dan ook op dé IT-kennisbank van Nederland :+

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je al gekeken in je EventLogs? Staat daar iets van een crash van Norton Ghost bij? Tevens zou je kunnen kijken of je Ghost niet gewoon opnieuw kan installeren (aangezien je er nog maar net mee werkte en waarschijnlijk nog niet alles hebt ingesteld).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• fraQ
Herinstallatie heb ik al geprobeerd, zonder succes. Maarre....welke Evenlogs bedoel je precies en waar kan ik die vinden?

• fraQ
Iemand??

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Laat maar, hier stond iets lemo's.

[ Voor 139% gewijzigd door vleppyniles op 30-10-2005 13:02 ]

• the_shadow

the_shadow

Je Eventviewer kan je in 2000/XP/2003 vinden in de Computer Manager of via start > uitvoeren > %SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• fraQ
OK, Event Viewer geopend en er staan legio van dit soort foutmeldingen. Ik weet zelf niet zo goed wat ik hieruit kan opmaken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yvesspierts/nortonghost.jpg

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:20
Via google:
http://www.helpfeeds.com/archive/index.php/t-49053.html

Als ik het goed begrijp moet je deze installeren en zou het moeten werken:
http://www.microsoft.com/...9d06457787&displaylang=en

Werkt het niet? Installeer dan deze als laatste:
http://www.microsoft.com/...2bec03032f&displaylang=en

[ Voor 114% gewijzigd door Pwigle op 30-10-2005 22:51 ]

• fraQ
Het probleem dat omschreven is op die site is anders dan het probleem dat ik heb. Het probleem blijft gewoon bestaan als ik al deze versies van het .NET framework geïnstalleerd heb en zonder framework 1.1 geeft Ghost een foutmelding dat ik 1.1 nodig heb.

Het gekke is dat wanneer ik Ghost opstart ik in een flits heel even alle icoontjes zie zoals ik ze zou moeten verwachten maar dat daarna meteen de foutmelding komt. Ook als ik rechtsklik op het systray icoon en kies voor "Back Up Now" > "Back up drive" en op Volgende klik ik een foutmelding krijg: "Unable to retrieve drive properties. De gegevens die nodig zijn voor deze bewerking zijn nog niet beschikbaar." :?

[ Voor 46% gewijzigd door fraQ op 31-10-2005 07:44 ]

• the_shadow

the_shadow

Volgens deze site zou het kunnen liggen aan het feit dat Ghost niet goed om kan gaan met SATA schijven. Gebruik je toevallig een SATA schijf schijf?

• fraQ
the_shadow schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:39:
Volgens deze site zou het kunnen liggen aan het feit dat Ghost niet goed om kan gaan met SATA schijven. Gebruik je toevallig een SATA schijf schijf?
Yep, een Western Digital 250 GB SATA schijf. Alleen bij een vorige installatie van Windows werkte het wel gewoon. :?

Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het op de één of andere manier aan mijn schijf/partities ligt of zo, want het gekke is: Op mijn systeem heb ik niet zo lang geleden zitten klooien met linux waar nu een lege 20 GB partitie D: van over is. Niets geks op zich, maar nu komt het. Toen ik laatst deze partitie niet meer wilde probeerde ik ze samen te voegen door partitie C: en D: te wissen en er 1 grote van te maken d.m.v. de Windows XP installer (in 'DOS' dus). Dit ging al niet. Hij blijft na verwijdering van beide partities zitten met 2 stukken lege ruimte die even groot zijn als de voormalige partities.
Toen ik vervolgens opgaf en mijn bestaande image probeerde terug te zetten op C: d.m.v. de Norton Recovery Disk gaf hij bij het browsen naar de image op mijn E: schijf aan 'Engine not loaded' en/of dat het pad niet geldig was oid. Erg vreemd, daar ik denk/dacht dat er in principe niets veranderd was dat de hele indeling van mijn schijf naar de kl*ten is. (Noot: de D-partities is een hap van 20 GB uit een voormalige C-partitie van 80 GB, nu dus 60). Ook hier moet opgemerkt worden dat het eerder wel al gewerkt heeft op mijn systeem, tot meerdere malen toe zelfs.

Een lang verhaal en misschien heeft het er ook wel niets mee te maken, maar toch....volledigheidshalve vond ik dat het vermeld moest worden.

[ Voor 5% gewijzigd door fraQ op 31-10-2005 08:55 ]

• fraQ
De oplossing voor het probleem is in een ander topic te vinden:

Volgorde ingangen EPBR wijzigen. Hoe?!
Pagina: 1