[access] Outlook email oplaan / linken in database

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Hallo,

ik zit met het volgende ' probleem '
ik ben bezig met een database maken voor een soort van helpdesk. nou wil ik graag dat email die ontvangen is of verstuurd is naar een klant / leverancier op een of andere manier te linken of te kopieren is in de database zodat later gewoon het ' emailtje' te openen is.

zelf is kan ik niks vinden bij google en GoT, heb wel bij access iets gevonden, microsoft outlook view control, dit is jammer genoeg alleen een tooltje dat je inbox laat zien, nou zou ik graag willen dat ik, of een specifieke inbox / map kan aangeven of dat ik voor elk record een apparte plaats krijg waar ik dit kan opslaan.
Alvast Bedankt!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sla het mailtje op als bestand en laad dat bestand in je database; lijkt me niet zo moeilijk of mis ik iets?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• AB-Systems
het geen wat de bedoeling is lijkt erg veel op de standaard outlook view control zodat een gebruiker van de database gewoon de email die hij / zij ontvangen heeft zo erin kan slepen mocht het zo zijn dat een andere gebruiker hier op wilt reageren of deze mail wil doorsturen kan deze heb weer openen en doorsturen / beantwoorden.

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24
Je slaat gewoon de opgeslagen emails op in je access database, emails opslaan moet wel zo kunnen:
code:
1
2
3
4
Dim objOutlookMsg As Outlook.MailItem
   For Each Item In Outlook.olItems
   objOutlookMsg.SaveAs(Hier zorgen dat ie in een tabel kopierd)
   Next

Deze code werkt trouwens niet ;)
Of begrjip ik het nou verkeerd :?

[ Voor 14% gewijzigd door DoDo op 28-10-2005 11:29 ]

• AB-Systems
Het zou misschien heel makkelijk zijn maar snap niet helemaal waar die code komt te staan.. zou je hier iets meer over kunnen uitleggen?
bedankt!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je aub nogmaals proberen om je probleem te omschrijven? Afgaande op DoDo ben ik niet de enige die het niet helemaal snapt.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• AB-Systems
nou het zit zo.

ik heb een database waar een meldingen formulier in zit, deze zit aan een tabel gekopeld genaamd meldingen.

nou is het zo als er een melding is die wij zelf niet kunnen oplossen word er door een link een mailtje gestuurd naar de leverancier / helpdesk van het product. dit werkt allemaal prima.
nou kreeg ik alleen de vraag of er een manier was om een soort van historie te maken van email verkeer. zodat de gebruikers emailtjes gerelateerd aan de melding erin kunnen plakken zodat andere gebruikers ook op de hoogte kunnen zijn van het voorafgaande email verkeer bij een melding. en mocht het nodig zijn hier op kunnen reageren (moet dus een email blijven..)

Mocht het zo nog niet duidelijk zijn hoor ik het wel!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24
Je zet bijv op een form een knop, als je daar naar gebeurtenis gaat en je drukt op "..." dan krijg je een Visual Basic Editor. Daar voer je deze code in. (Er moet wel in de tabel een veld zijn waar je files in kan voegen!)

Oplossing2:
Je exporteert de gegevens uit outlook via Bestand-Exporteren/Inporteren en dan doe je het naar een Access bestand.

[ Voor 25% gewijzigd door DoDo op 28-10-2005 11:34 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je geen server hebt waar je de juiste regels kunt aanmaken, wil je dit inderdaad in Outlook zelf automatiseren zodat die de specifieke mails naar de juiste lokatie kopieert.

Dat hangt dus een beetje af van waar het voor jou het makkelijkst gaat: ikzelf zou het liefst op de server werken maar ik ken je situatie niet. In beide gevallen kost het je even verdiepen in het configuren/automatiseren van de apps, nog los van aanpassingen in je DB om het op de juiste manier uit te lezen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb afgelopen maand aan iets vergelijkbaars gewerkt, een koppeling in MS Outlook naar MS SQL server. In Outlook extra knoppen gemaakt bij de mail editors. Daarmee is de inhoud van het mailtje direct als object in de database op te slaan, nadat is gekozen bij welke persoon het bericht hoort natuurlijk. Hetzelfde voor de bijlagen die in het mailtje staan opgenomen.

In jou geval zou je op basis van het e-mail adres automatisch kunnen op geven bij welke Call het mailtje zal horen.

Ik heb er verder voor gekozen om niet de .msg op te nemen, maar Outlook zo aan te sturen dat het bericht als html of txt wordt opgeslagen en daarna opgenomen in de database.

Zoiets zou je hier ook kunnen toepassen denk ik!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• AB-Systems
ik heb het allemaal doorgelezen en het een en ander geprobeerd maar de optie die uitgelegd word door DoDo maar kom hier nog steeds niet uit.. ik heb een lege tabel aangemaakt waar hij die files kan neer droppen. maar toch krijg ik na het drukken op de knop alleen een foutmelding.

@F_J_K
Servers hebben we hier genoeg, een collega van mij gaf aan dat we misschien per melding automatisch een openbare map konden laten maken op de exchange server.
maar ik heb hier helaas zelf te weinig kennes voor om zoiets te maken.

@Boss
Zo iets is dus ook de bedoeling, echter wil ik dan wel als .msg deze in de db plakken zodat er in outlook nog wat mee gedaan kan worden. verder lijkt het me een perfecte oplossing, die outlook aanpassingen zijn makkelijk te doen (gaat om 4 gebruikers die de database gebruiken..) maar nogmaals ik heb dit nog nooit gedaan (externe dingen in outlook verwerken) en weet dus totaal niet hoe dit werkt / zou moeten werken..

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

In Outlook is VBA net zo uitgebreid beschikbaar als in Access. Je kan er gewoon formulieren in maken en via database connecties gegevens opslaan of uitlezen in Access of een SQL Server.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1