Toon posts:

regelbare bluetooth adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn onderzoeksproject ben ik op zoek naar een Bluetooth adapter waarvan het bereik instelbaar is.

Ik wil namelijk voorkomen dat het signaal van de Bluetooth adapter buiten een kamer op te vangen is. Het standaard bereik van Bluetooth is 10meter; als ik dat zou kunnen instellen op bijv. 2 meter, kan ik het signaal binnen de kamer houden.

Ik heb op internet gezocht, maar geen dergelijke adapter kunnen vinden.

Andere creatieve oplossingen (bijvoorbeeld signaal-blokkers in de muur?) voor het probleem zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kamer behangen met aluminiumfolie? of met kippengaas? Denk je niet dat het verstandiger is om je BT enigszins te beveiligen? Niet alles accepteren, enzo....

Verwijderd

Topicstarter
Even ter verduidelijking: Het gaat niet om beveiling van data. Ik wil aan de hand van de bluetooth beacons vaststellen in welke kamer ik zit. Als ik in kamer 1 zit, wil ik niet het signaal van kamer 2 oppikken, omdat dit voor verwarring zorgt.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
Dan kun je dit doen als volgt:

- Je koopt een cheap ass kwaliteitje D bluetooth adaptertje (deze hebben vaak al een max van een paar meter als dit niet al minder is)

- je behangt je kamer met kippengaas of folie (wat al eerder gepost is door teigetjuh)

- Je kan met de software op de pc die je erbij geleverd krijg de beveiliging gewoon instellen. Mijn buurman heeft bleutooth en ik ook en ik kan hem wel ontvangen maar ik heb ingesteld enkel die apparatuur mag mij zien en de rest niet.

- Bleutooth adapter openen en de antenne deels wegverwijderen? 8)7 (eigen risico he) O-)

- Om de bluetooth adapter heen een soort schoteltje maken zodat het meerr een straal is wat je krijgt inplaats van overal zenden.