Toon posts:

probleem met IE met bovenliggende transparante div

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het volgende te bereiken: Ik klik ergens op en vervolgens wordt een div visible gemaakt, deze div heeft een transparante png backgroundimage die over de hele pagina wordt "gelegt".
Omdat dan die div visible is en over heen ligt kan er niet meer geklikt worden op alles wat daar onder ligt.

In IE wordt de transparante png niet weergeven dus dan ken ik aan IE een ander stylesheet toe met dit bekende regeltje:

background: none;
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='black.png', sizingMethod='scale');

Dit zorgt er voor dat het in IE wel transparant is ECHTER! nu daardoor kan er wel geklikt worden op onderliggende linkjes.

Is het mogelijk om in IE de bovenliggende div wel transparent te krijgen met de png en dat onderliggende linkjes niet meer aangeklikt kunnen worden? Mijn dank is groot.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 20:47

tweakerbee

dus..?

Je kunt een div maken die met een zelfde soort filter transparant is, en deze over de hele pagina heenleggen. Dan is dat allemaal niet meer clickable. Geef hem wel een achtergrondje mee. Werkt bij mij prima.

You can't have everything. Where would you put it?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 22:11
Kan je geen gebruik maken van een gif-afbeelding? Desnoods kan je hem onder je png zetten.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je het uberhaupt zo doen en niet gewoon de juiste controls / elementen op .disabled = true zetten :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 20:47

tweakerbee

dus..?

Waarschijnlijk zitten er meer plaatjes en menu elementen in. Een optie zou zijn (maar die is wel vrij uitgebreid) het mogelijk maken om handlers weer weg te halen en toe te wijzen, dan zijn de knoppen gewoon even dood.
Vereist waarschijnlijk wel veel redesign.

You can't have everything. Where would you put it?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
tweakerbee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 03:21:
Waarschijnlijk zitten er meer plaatjes en menu elementen in. Een optie zou zijn (maar die is wel vrij uitgebreid) het mogelijk maken om handlers weer weg te halen en toe te wijzen, dan zijn de knoppen gewoon even dood.
Vereist waarschijnlijk wel veel redesign.
Je kunt natuurlijk ook gewoon door je DOM-tree lopen met 2 regels code en gewoon alle nodes op disabled zetten :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een div wat invisble staat en een javascript functie die bij een onclick aangeroepen wordt om deze div visible te maken. Door het visible maken van deze div wordt alles uit gegrijst omdat het gehele scherm opgevult wordt met transparante png. Alles wat daaronder bevindt is niet meer aan te klikken. Door alleen CSS heb ik dit werkend in Opera, Mozilla en IE.

En enkel probleem: Als ik naar beneden scroll, naar datgene wat niet in het venster was dan is dat niet opgevult met de div met transparante png. En dus wat zich daar bevindt is weer klikbaar.

Tevens als ik eerst scroll en dan op een link klik die de div visible maakt dan spingt het scherm weer naar boven.

Het zou dus als volgt moeten, ongeacht de huidige positie van de webpagina moet deze zonder terug te gaan naar boven opgevult worden met div die een transparante png bevat. En tevens moet scrollen niet meer mogelijk zijn, dus somehow moet dat gedisabled worden (overflow: hidden?)

Samengevat: hoe zorg ik ervoor dat het visible maken van de transparante png div de pagina NIET naar boven springt maar gewoon op huidige positie blijft staan? En hoe disable ik het scrollen vervolgens daarna?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 16:38 ]

Pagina: 1