Toon posts:

A8N-SLI Premium geheugen snelheid, geluids echo, audigy 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,
Ik heb me een A8n-SLI Premium mobo'tje gekocht met een X2 4600 processor en 2* setjes corsair 2048(2*1024) PC3200 Twinx XMS series CAS2+heatspreader (dus 4 latjes van 1Gb)
bios v1009 en chipset drivers 6.65

Het probleem is dat het mobo het geheugen herkent als zijnde 333Mhz 128bit geheugen met een latency van 3, en aangezien het 400Mhz met latency van 2 geheugen is d8 ik dat lekker manueel in de bios in te stellen, nou dat was een verkeerde keuze, windows start wel op, maar dat is het dan ook, bij het login sherm reset die gewoon. Het probleem komt niet voor wanneer ik het geheugen terug op 333Mhz en lat 2.0 zet...

Daar bij lijkt m'n audigy 2 (sb0240) kaart niet te werken icm dit mobo? drivers zijn geïnstalleerd (ondertussen al alle verschillende versies) en dit moet handmatig, want elke installatie zegt die doodleuk"geen ondersteunende hardware gevonden in pc, setup sluit nu af" hoewel die audigy er wel degelijk in zit.
Iemand een id hoe dit kan opgelost worden en wat het probleem is?

Ten derde heb ik een vraag omtrent de onboard geluidskaart van het mobo. Ik slaag er maar niet in de micro zo in te stellen dat ik geen echo hoor, ik zou teamspeak willen gebruiken maar dit is onmogenlijk, ik heb geen id hoe ik dit moet aanpassen. (ik ben geen idioot en zet m'n boxen dan wel af, maar het lijkt alsof mijn boxen volledig open staan, de echo is ondraaglijk!)

Dus, het geheugen én geen van de 2 geluidskaarten werken behoorlijk, iemand een id hoe ik dit zou kunnen oplossen, ik zit nl met de handen in het haar...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Alleen die eerste heb ik een oplossing voor: zet je geheugen op behoorlijk losse timings (3-3-3-8) en dan op 400Mhz. Zorg ervoor dat de Command Rate op 2T staat. Als dat werkt ga je iedere keer de lantency iets aanpassen. Maar ik ben bang dat je niet lager dan 2,5-3-3-7 zult komen, zonder het voltage te verhogen. Voor de geluidskaart: heb je al een ander PCI-slot gebruikt?
Voor onboard: staat de microfoon wel gedempt bij 'Afspelen' (standaard scherm)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit proberen, thx! Ik versta wel niet waarom ik dit geheugen moet benaderen alsof ik het ga overclocken, maar swat, we doen dit dan gewoon hé...

Voor de audigy, ja, heb al al de drie pci sloten geprobeert...

En m'n onboard: ik dacht dus ook dat het iets te maken had met die instellingen, ik d8: enabelen in de opname(de microfoon dan hé) en disabelen in de afspeelmode. Het lijkt dus alles of niets te zijn, disabelen in afspeelmode resulteert in geen enkele registratie van geluid door de microfoon (getest door te kijken of "et geel bolleke" brand bij teamspeak en een geluidsopname te doen met de windows geluidsrecorder)

Ben al blij dat er zo snel gereageerd is, al zeker bedankt!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
"quote" Daar bij lijkt m'n audigy 2 (sb0240) kaart niet te werken icm dit mobo? drivers zijn geïnstalleerd (ondertussen al alle verschillende versies) en dit moet handmatig, want elke installatie zegt die doodleuk"geen ondersteunende hardware gevonden in pc, setup sluit nu af" hoewel die audigy er wel degelijk in zit.
Iemand een id hoe dit kan opgelost worden en wat het probleem is? "/quote"

gebruik je de originele install cd van creative ?? of alleen een uitgepakte webupdate? hier werkt de audigy 2 prima hoor. ( eerst de CD gebruikt daarna gewoon webupdate gedaan )

Verwijderd

Topicstarter
eigenwijsje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:55:
"quote" Daar bij lijkt m'n audigy 2 (sb0240) kaart niet te werken icm dit mobo? drivers zijn geïnstalleerd (ondertussen al alle verschillende versies) en dit moet handmatig, want elke installatie zegt die doodleuk"geen ondersteunende hardware gevonden in pc, setup sluit nu af" hoewel die audigy er wel degelijk in zit.
Iemand een id hoe dit kan opgelost worden en wat het probleem is? "/quote"

gebruik je de originele install cd van creative ?? of alleen een uitgepakte webupdate? hier werkt de audigy 2 prima hoor. ( eerst de CD gebruikt daarna gewoon webupdate gedaan )
Ja hoor, ben zelfs speciaal terug naar m'n hardware boer gelopen om deze cd te gaan halen, wa die nl kwijt gespeeld :)

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Het audigy2 probleem bedoel ik, kheb namelijk precies hetzelfde prob, baal als een stekker!!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
bij mijn sli deluxe wou mijn pc zelfs niet eens opstarten met de audigy 2 kaart erin, een andere pci slot en het disablen van de on board audio zorgde ervoor dat het wel werkte. En @TS, jammer dat je 4 reepjes hebt gekocht want iedereen die op tweakers kijkt weet dat het dan maar op 333mhz werkt:S

• deeltje

deeltje

IRCfreAk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:59:
bij mijn sli deluxe wou mijn pc zelfs niet eens opstarten met de audigy 2 kaart erin, een andere pci slot en het disablen van de on board audio zorgde ervoor dat het wel werkte. En @TS, jammer dat je 4 reepjes hebt gekocht want iedereen die op tweakers kijkt weet dat het dan maar op 333mhz werkt:S
Ik heb elke PCI slot geprobeerd, maar het wilde niet werken, uiteraard heb ik onboard gedisabled.
Xit nu uit pure noodzaak te werken op onboard audio, heb de audigy maar weer teruggezet in mijn oude pc.

binnenkort maar een ZS halen. Kheb geen oplossing kunnen vinden namelijk.

Verwijderd

Dit is een typisch Audigy 2 en Audigy 2 ZS probleem,ik heb dit ook al een aantal keer meegemaakt et de 2 Audigy 2 Zs kaarten,die ik heb.Een kennis van mij heeft hetzelfde gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 19:15 ]

• deeltje

deeltje

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:14:
Dit is een typisch Audigy 2 en Audigy 2 ZS probleem,ik heb dit ook al een aantal keer meegemaakt et de 2 Audigy 2 Zs kaarten,die ik heb.Een kennis van mij heeft hetzelfde gehad.
hmz kd8 dat het met de ZS opgelost zou zijn?

Wat voor kaart wordt er uberhaubt aanbevolen bij deze mobo dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de X-fi werkt nu zonder problemen :p maar nu reboot het systeem als ik even in SLI game :'(

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 00:02
IRCfreAk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:59:
En @TS, jammer dat je 4 reepjes hebt gekocht want iedereen die op tweakers kijkt weet dat het dan maar op 333mhz werkt:S
Is dat enkel bij 4x1024 of ook bij 4x512?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 17:26
is gewoon bij vier bankjes. komt door de geheugencontroller van AMD. oudere revisies zijn niet altijd even stabiel met vier bankjes. Handmatig kan je het op 400MHz zetten, maar zoals gezegd de snelle timings kunnen problemen opleveren. Tevens zou je je bios kunnen updaten naar versie 1014. versie 1015 geeft bij mij weer grote problemen. versie 1016.1 is beta en heb ik nog niet geprobeerd.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat het geheugen niet op 400Mhz loopt heeft te maken met de geheugen controller in de processor. Staat het betreffende geheugen ook op de HCL van het moederbord? Overigens is hierover wel meer te vinden hier op GOT.

Dat de Audigy 2 kaart niet wordt gevonden tijdens het installeren van de driver heb ik ook wel eens last van gehad, (ik heb een Audigy II ZS) dit ligt volgens mij meer aan de volgorde waarin je de drivers/software van de kaart installeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
T-CM11 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:23:
[...]

Is dat enkel bij 4x1024 of ook bij 4x512?
Maakt niks uit, een moderne Athlon zoals de X2 4600+ van de TS kan vier doublesided DIMM's met 200MHz (DDR400) aansturen. Dit is sinds de E-stepping het geval :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01-2025
deeltje schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:28:
[...]

hmz kd8 dat het met de ZS opgelost zou zijn?

Wat voor kaart wordt er uberhaubt aanbevolen bij deze mobo dan?
probleem heb ik ook gehad met dit moederbord en geluidskaart. Kon niks installeren van de cd. Oplossing was de orginele install van internet afhalen en installeren daarna nog een update erover heen knallen en toen werkt het
Pagina: 1