Normaliter kan ik mijn probleempjes wel oplossen mb.v. de search, maar deze keer kom ik er echt even niet uit. Vandaag mijn nieuwe videokaartje ontvangen: De PowerColor X800 Pro. Natuurlijk direct ingebouwd en geïnstalleerd. Maar helaas trad er bijna direct al een probleem op. Bij het spelen van Quake 4/Doom3/Serious Sam 2 loopt mijn pc vast en komt er vervolgens een blauw scherm. Niet het standaard Windows bsod, maar 1tje zonder errorcodes en in een andere tint blauw. Wanneer dit gebeurd varieerd nogal, bij Doom 3 gebeurt het al direct nadat je begint aan het 1e level en Quake 4 hangt na ongeveer 30 seconden.
Wat heb ik al gedaan:
- Drivers opnieuw geïnstalleerd, zowel de meegeleverde als de laatste van de site. Deïnstallatie mbv driver removal tool van Ati.
- Drivercleaner gebruikt en nogmaals drivers geïnstalleerd.
- Omegadrivers geïnstalleerd, weer na gebruik Drivercleaner.
- Temperaturen gecheckt: Mobo rond de 41, CPU 45, GPU 47, GPU omgeving 43. Het probleem treed ook op direct nadat de pc een hele tijd uit is geweest.
- IRQ's gecheckt
Systeem:
Asus MB K8V SE Deluxe
AMD Athlon64 3200
1 gb mem
2 x Maxtor 160Gb SATA
Iiyama E481S-S 19 inch TFT
Creative Inspire P580 5.1 speakerset
Zalman CNPS 7000A-CU
Terratec Aureon 5.1
Windows XP SP2, helemaal up to date.
Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!
Wat heb ik al gedaan:
- Drivers opnieuw geïnstalleerd, zowel de meegeleverde als de laatste van de site. Deïnstallatie mbv driver removal tool van Ati.
- Drivercleaner gebruikt en nogmaals drivers geïnstalleerd.
- Omegadrivers geïnstalleerd, weer na gebruik Drivercleaner.
- Temperaturen gecheckt: Mobo rond de 41, CPU 45, GPU 47, GPU omgeving 43. Het probleem treed ook op direct nadat de pc een hele tijd uit is geweest.
- IRQ's gecheckt
Systeem:
Asus MB K8V SE Deluxe
AMD Athlon64 3200
1 gb mem
2 x Maxtor 160Gb SATA
Iiyama E481S-S 19 inch TFT
Creative Inspire P580 5.1 speakerset
Zalman CNPS 7000A-CU
Terratec Aureon 5.1
Windows XP SP2, helemaal up to date.
Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!