Toon posts:

[PoweColor X800 Pro] Vastlopers bij spelen games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaliter kan ik mijn probleempjes wel oplossen mb.v. de search, maar deze keer kom ik er echt even niet uit. Vandaag mijn nieuwe videokaartje ontvangen: De PowerColor X800 Pro. Natuurlijk direct ingebouwd en geïnstalleerd. Maar helaas trad er bijna direct al een probleem op. Bij het spelen van Quake 4/Doom3/Serious Sam 2 loopt mijn pc vast en komt er vervolgens een blauw scherm. Niet het standaard Windows bsod, maar 1tje zonder errorcodes en in een andere tint blauw. Wanneer dit gebeurd varieerd nogal, bij Doom 3 gebeurt het al direct nadat je begint aan het 1e level en Quake 4 hangt na ongeveer 30 seconden.

Wat heb ik al gedaan:
- Drivers opnieuw geïnstalleerd, zowel de meegeleverde als de laatste van de site. Deïnstallatie mbv driver removal tool van Ati.
- Drivercleaner gebruikt en nogmaals drivers geïnstalleerd.
- Omegadrivers geïnstalleerd, weer na gebruik Drivercleaner.
- Temperaturen gecheckt: Mobo rond de 41, CPU 45, GPU 47, GPU omgeving 43. Het probleem treed ook op direct nadat de pc een hele tijd uit is geweest.
- IRQ's gecheckt

Systeem:
Asus MB K8V SE Deluxe
AMD Athlon64 3200
1 gb mem
2 x Maxtor 160Gb SATA
Iiyama E481S-S 19 inch TFT
Creative Inspire P580 5.1 speakerset
Zalman CNPS 7000A-CU
Terratec Aureon 5.1
Windows XP SP2, helemaal up to date.

Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm heb eens ff gecheckt of het aan mijn voeding (macron mpt-300p) kan liggen (hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien) maar dat lijkt het toch niet te zijn. Ik heb mijn dvdspeler, dvdbrander, 2e hd en geluidskaart afgesloten en het toen nogmaals geprobeerd. Dus alleen mijn 1e hd, proc, mem en X800 waren aangesloten en nog steeds kwam het probleem |:( Ik heb dus een 300 Watt voeding, maar dat staat ook bij de systeemeisen voor deze kaart dus eigenlijk mag het geen probleem geven, toch?

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 07:15
Klinkt een bekent probleem wat door de geheugen wordt veroorzaakt :) heb je memtest al gedraaid?

trouwens heb ik nog een vraagje is er ook software om je geheugen van je 3dkaart te testen ?

Verwijderd

Topicstarter
door welk geheugen? Mijn pcgeheugen is ok, heb ik onlangs nog gecheckt. Ik weet niet waarmee je het geheugen van de videokaart kunt checken. Als ik vanmiddag thuis ben zal ik 3dmark er ff overheen gooien, kijken wat daar uit komt. Maar door mijn voeding kan het dus niet komen?

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was het toch de voeding. ;)
Nadat ik deze vervangen had was het probleem verdwenen

Fortron 400 watt voeding

Verwijderd

zet in je bios agp is op 4x / welke caching mode gebruik je (UC/UCSW?) zowieso ff de eerste nemen.

je kan proberen om ff een ander lijntje van je voeding te pakken:? (weet niet of dit zinvol is)

als ik het goed begrijp heb je de ati drivers & die van omega geprobeerd?
(houd het ff bij ati zou ik pers. zeggen)

(probeer ook zoveel mogelijk niet aan te sluiten, dus die terratec ffies eruit -> en je cd/dvd dingen ook etc > case fan ff los )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
You-Suk schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:59:
Ik heb hetzelfde probleem gehad en bij mij was het toch de voeding. ;)
Nadat ik deze vervangen had was het probleem verdwenen

Fortron 400 watt voeding
Serieus? Dus ook na een paar seconden hing je systeem en kreeg je dat blauwe scherm? En met een nieuwe voeding was het dus opgelost? Wat voor type voeding had je eerst?
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:05:
zet in je bios agp is op 4x / welke caching mode gebruik je (UC/UCSW?) zowieso ff de eerste nemen.

je kan proberen om ff een ander lijntje van je voeding te pakken:? (weet niet of dit zinvol is)

als ik het goed begrijp heb je de ati drivers & die van omega geprobeerd?
(houd het ff bij ati zou ik pers. zeggen)

(probeer ook zoveel mogelijk niet aan te sluiten, dus die terratec ffies eruit -> en je cd/dvd dingen ook etc > case fan ff los )
AGP op 4x heb ik nog niet geprobeerd, ga ik vanmiddag ff doen.
Ander lijntje van voeding is al gecheckt en maakt niet uit.
Ik heb idd de standaard ATI drivers geprobeerd en die van omega.
Terratec heb ik bij mijn test t.b.v. de voeding er uit gehaald, dvdspeler & dvdbrander heb ik toen compleet afgesloten en mijn kast staat bijna 24/7 los. Dus dat heb ik al getest en geen resultaat helaas.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

Serieus? Dus ook na een paar seconden hing je systeem en kreeg je dat blauwe scherm? En met een nieuwe voeding was het dus opgelost? Wat voor type voeding had je eerst?

[...]
Kreeg geen blauw scherm, maar het ding bleef gewoon hangen :| en dat op momenten
dat de zaak zwaar belast werd (3d mark, games ed)
Ik had eerst een 300 watt voeding, maar dat bleek dus niet voldoende, sindsdien geen
hanger meer gehad :)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Toevallig heb ik hier ook nog een Macron 300 Watt voeding liggen. Dit is echt een low budget voeding, zoals Sweex of Qtec voedingen. Je probleem zal dan ook opgelost zijn met een nieuwe.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, bedankt voor de hulp. Ik heb een 450 watt voeding besteld die ik a.s. dinsdag zou moeten krijgen. Het lijkt er idd op dat dat het probleem is. Nogmaals bedankt voor de hulp en ik laat nog ff weten of de nieuwe voeding het probleem daadwerkelijk oplost.
Pagina: 1