Toon posts:

Silicon 3112 met Maxtor 200 GB SATA start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb me wezenloos gezocht op het internet maar ik kan mijn probleem niet opgelost krijgen. Ik heb vandaag een silicon image 3112 SATA PCI controller kaartje gekocht en een Maxtor 200 GB SATA schijf. De config van mijn pc is: MSI MS-6570, AMD 2500+, 1 GB RAM, Maxtor 40 GB IDE, WD 120 GB IDE, DVD-ROM drive, DVDR drive). Dit moederbord bevat geen sata controller vandaar de pci kaart.
Bij het opstarten zie ik mooi na de BIOS de bios van de controller met daarin de maxtor schijf. Daarna blijft mijn scherm echter zwart.
Als ik de power van de maxtor disk er af haal en de computer opstart, start win xp wel op. Ook als ik (als de computer opgestart is) de power op de hd zet, detecteert windows de schijf en kan ik er mee werken. Ergens in de opstartprocedure gaat het fout.
Ik heb al geprobeerd om xp opnieuw te installeren, maar de installatie gaat niet verder dan het zwarte scherm met hardwareconfiguratie detecteren. Het is ook geen power tekort, want het disconnecten van cd-roms en hd helpt ook niet.

Hopenlijk heeft er iemand een oplossing, anders breng ik de controllerkaart terug en probeer ik het met een andere SATA kaart.

Verwijderd

Controleer in elk geval de opstartvolgorde. WinXP zal natuurlijk niet opstarten als je computer probeert om initieel van je nieuwe harddisk te starten.
Zie je systeemBIOS, doorgaans benaderbaar door in het begin gelijk DEL in te drukken.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmm... Probeer je van die SATA kaart te booten per ongeluk? Kijk in de manual ns naar het disablen van de onboard BIOS...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Bootvolgorde heb ik ook al naar gekeken. Als ik alle boot devices disable in mijn bios werkt het nog niet. Als ik alle dvd's en hd's loskoppel en alleen de SATA aan laat (en natuurlijk ook alle boot devices op disable zet in de bios), krijg ik een bootdisk failure. Zodra ik maar 1 dvd aanlsuit gaat het systeem niet verder na de detectie van de hd door de controller.

De manual van de controller bevat geen enkele informatie over de onboard bios.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 07:50 ]