linksys wrt54g lijkt op portmapping probleem

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een vreemd probleem bij mijn linksys wrt54g. achter deze router zitten 3 pc's via lan en 1 laptop via wlan. Werkt allemaal perfect. Nu heb ik er dus ook een server achter draaien. Fijn de juiste poorten gemapped, www en ftp maar nu kan ik van buitenaf niet op de server. Als ik van binnenuit via shinebox.ath.cx ga dan krijg ik wel gewoon verbinding.

Nu zou je zeggen er is iets niet juist met het mappen van poorten maar het vreemde is dat de externe webinterface, die dus in de wrt54g zit, ook niet benaderbaar is. (Deze staat wegens security weer uit btw). En hiervoor heb je helemaal niets van poortmapping nodig natuurlijk.

Een ander vreemd punt is dat mijn workstation waar emule op draait wel fijn een highid krijgt dus daarbij gaat het mappen van die poorten wel weer goed.

Het vervelende is trouwens dat ik iedere keer aan andere mensen moet vragen of het wel of niet werkt. Van binnenuit werkt het namelijk wel altijd via shinebox.ath.cx, bij dyndns ligt de fout dus ook niet.

Het gaat hier om een linksys wrt54g v3.1 met Firmware Version : v4.20.8 - HyperWRT 2.1b1+tofu6
@home inet
De poorten zijn natuurlijk juist gemapped.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Jiriki
  • Laatst online: 29-04 16:20
Ik heb een BEFSR81 router - intern ongeveer gelijk aan de WRT54 en had in he begin hetzelfde probleem. Helaas heb ik niet veel meer gedaan dan alles een keer resetten, uitzetten en weer aanzetten en inmiddels werkt het al weer een hele tijd goed.

Het vreemde is dat bovenstaande de eerste twee keer niet hielp, en de derde keer ineens wel. Als het geen zondag was geweest, was ie al weer terug naar de winkel gegaan voor het had gewerkt...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Zym0tiC
  • Laatst online: 10:35
Jiriki schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:30:
Ik heb een BEFSR81 router - intern ongeveer gelijk aan de WRT54 en had in he begin hetzelfde probleem. Helaas heb ik niet veel meer gedaan dan alles een keer resetten, uitzetten en weer aanzetten en inmiddels werkt het al weer een hele tijd goed.

Het vreemde is dat bovenstaande de eerste twee keer niet hielp, en de derde keer ineens wel. Als het geen zondag was geweest, was ie al weer terug naar de winkel gegaan voor het had gewerkt...
Ok thanx dit ga ik eens proberen. Probleem is echter wel hoe test ik dat iedere keer uit. Ik vind het een beetje vervelend om om de minuut weer iemand uit mijn IM list lastig te vallen met testen.

Probleem is dus dat het bij mij inter wel gewoon goed werkt.

edit:
Met een poortscanner kan ik wel voor me zelf testen :)

edit:
Net even snel xampp op mijn eigen pc geinstalleerd en vervolgens daarnaartoe de poort gemapped en dit werkt zonder problemen, poortscan is succesvol. Aan mijn server kan het eigenlijk niet liggen. Deze draait namelijk al dik een half jaar op de zelfde config.

[ Voor 18% gewijzigd door Zym0tiC op 28-10-2005 02:15 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!