Toon posts:

[Aankoop] MSI planke

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen tweakers,

Ik ben van een nieuwe computer te kopen, aangezien mn budget niet zó hoog is, ben ik lang aan het zoeken geweest voor een goede prijs/qualiteits verhouding.

Vraag 1: Is het MSI S775 945P NEO-F moederbord een aanrader, aangezien de specs zou ik hier lang mee vooruit kunnen: DDR2, Dual Core, 7.1 geluid enz enz.

Vraag 2: Kan ik in dit moederbord een een P4 630 3.0 Ghz zetten? Na mij eigen onderzoek wel, maar even voor zekerheid.

Tot slot, is deze set-up een goede combi, en voor een goede prijs?:

VGA ASUS PCI-e 128Mb EN6600GT/TD
PENTIUM 4 630 (3.0GHZ/800MHZ/2MB)
MSI INTEL S775 945P NEO-F
HDA SAMSUNG 120Gb SATA II 8Mb
Foxconn ATX Midi Tower 350Watt
TWINMOS DDRII-667/PC5300 : 512MB NON-ECC [2x: 1Gig]

Dit voor (ik betaal de prijs zonder BTW, en nee, niet van de vrachtwagen gevallen): € 682,48

Bvd,
Sjoerd

//EDIT: Oké, sorry voor de über foute titel

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 00:18 . Reden: T ]

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 18:17
sjoerd, kan je niet eens kijken naar Amd? Meer "bang for the buck"lijkt me. Intel cpu's zijn meestal flink wat duureder naar performance t.o.v Amd :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Mocht je nog willen uitbreiden in de toekomst dan zal ik de kast exclusief voeding kopen en er een iets zwaardere en stabielere inzetten. Verder lijkt me dit een prima systeem.

De vraag of je er lang mee vooruit kan ligt er maar helemaal aan wat je ermee wilt doen. Voor huis tuin en keukengebruik (tuin?) is deze pc meer dan snel zat.

Of cpu en moederbord compatable zijn weet ik niet. Niet op de hoogte van pentium moederborden.

Verwijderd

---rrr--- schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:23:
Mocht je nog willen uitbreiden in de toekomst dan zal ik de kast exclusief voeding kopen en er een iets zwaardere en stabielere inzetten. Verder lijkt me dit een prima systeem.

De vraag of je er lang mee vooruit kan ligt er maar helemaal aan wat je ermee wilt doen. Voor huis tuin en keukengebruik (tuin?) is deze pc meer dan snel zat.

Of cpu en moederbord compatable zijn weet ik niet. Niet op de hoogte van pentium moederborden.
'Verder lijkt me dit een prima systeem.' het ziet er goed uit, maar zoals onze vriend hier boven al aan geeft, amd = meer bang for bucks..

een zwaardere voeding lijkt me niet nodig, de meeste voedingen die met de kast mee komen zijn vaak zo slecht nog niet (mijn aopen kastjes die ik voor 40e heb gekocht, hebben een primaaa! / zeer stabiele voeding -> heb er later wel iets zwaarders ingegooit ivm met uitbreiding maargoed, dat doet niet ter zake)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Heb altijd amd gehad, en toen Intel...weet niet..wil niet meer anders denk ik :)
Maargoed wat ik erop ga doen...ik moet er licht op kunnen photoshoppen, illustrator, dreamweaver en wat php script prog's en dat soort dingen. Qua games, ik speel het meest HL: Opposing Force, dat gaat op mn P3 450 Mhz prima, dus daar doe ik het niet voor. Niet voor zwaar gebruik laat dat even duidelijk zijn. Ik kreeg van de verkoper deze kast aangeboden, de beste man vertelde dat het prima kast was voor dit systeem.

Maar iemand ervaring met dit moederbord?

Bedankt!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Daarom zei ik ook: als hij wilt uitbreiden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nouw aan de reacties te zien is er niet echt iets mis mee.
Morgen bestellen dan maar ;) , ga wel nog met verkoper overleggen of het allemaal wel compatible is!

Bedankt voor de reacties!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum en die van Complete Systemen & Laptops wat beteft "Hoe is dit systeem?" vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.