Na OC vage problemen HD???

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik had dus vandaag mijn pc weer eens aan:), toen begon hij heel raar te kutten met mijn IDE, de pc zag niets meer, geen HD, geen CDROM's, NIETS! Pas nadat ik de pc een tijdje met rust had gelaten deed hij het weer, tenminste tot ongeveer een uptime van 5 minuten en het opstarten van winamp. Dus... pc liep vast en daarna deed hij elke keer hetzelfde. Nu heb ik dus mijn CPU voltage (800@950) verhoogt met 0,25 Volt (nu is het 1,825 Volt)

De vraag is nui, kan het hieraan liggen, het werkt nu wel (eerste keer nadat ik het verhoogd heb)???????:?:?:?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Volgens mij heb je nu empirisch onderzoek gepleegd en dus wetenschappelijk vastgesteld dat het antwoord op jouw vraag bevestigend is..

In Nederlands :

JA,
het ligt dus duidelijk aan de Vcore spanning !

8-)

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 19:40 schreef freaky20 het volgende:
(nu is het 8,25 Volt)
8,25V:? voor een atlon:?:?, waarom zoveel? Met het geld dat die athlon heeft gekost kun je toch een nieuw mobo kopen? Want ik denk niet dat je CPU dat lang gaat volhouden. Welke koeling gebruik je?
8,25 V, is dit geen typo?

Verwijderd

och, hij bedoelt 1,825
:P

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
JA,
het ligt dus duidelijk aan de Vcore spanning !
Nou het lijkt mij eerder de I/O voltage ipv de Vcore, want die heeft met HD te maken.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

zet je io-volt op het max. Kijk of ie het goed doet zo niet. Zet het terug. en zet je cpu volt. op max. probeer het. werkt het niet. zet ze alle 2 op max. en probeer het.
Kom je er vanzelf achter wat het is he.
Denk dat je io-volt is eerlijk gezegd. 1,825 zou genoeg moeten zijn tot de 1000 mhz.

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

sorry slecht gelezen ;)
Als je ide zooi problemen geeft is het of een te laag io-volt. Of hij vind je FSB niet leuk ( staat deze nog gewoon op 100 ? dan is het dus het io-volt)

Geen inspiratie

Pagina: 1