Nieuwe pc; geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 23:39
Ik heb vanavond voor het eerst geprobeerd om een nieuwe pc in elkaar te zetten, maar helaas is dit niet helemaal gelukt. Ik krijg geen beeld bij het aanzetten van de pc! De monitor springt niet aan , en ik hoor ook geen piepjes. ( Voor de duidelijkheid: ik heb wel de afstandshoudertjes eerst in de kast geschroeft! :P )

Specs:

CPU: Amd 64 3500+(venice, tray, s939)
Mob: Asus A8N-E
Mem: Twinmos 2 x 512 (in slot 1 en 3)
Vga: Sapphire GTO2 x800 (PCI-e)
Hdd: Maxtor 160 GB
Cpu cooler: Zalman 7700 al-cu
Dvd: Nec 3500

Wat gebeurt er als ik de pc aan zet;
  • Cpu fan draait
  • Case fan draait
  • Power-led brand
  • Hdd-led brand
  • Hdd draait niet
  • Monitor blijft op stand-by
Wat ik heb geprobeerd (zonder resultaat);
  • Andere Hdd
  • CMOS-clear uitgevoerd
  • Alleen power-switch kabeltje aangesloten (hdd-led, pwr-led, reset etc dus niet)
Overige vragen;
  • Is het noodzakelijk om een floppy-disk aangesloten te hebben?
  • Is het noodzakelijk om alle "front-panel" ( pwr-led, hdd-led etc.) aangesloten te hebben?
  • Hoe moeten de "front-panel" stekkertjes exact aangesloten worden ( benaming naar boven, of naar onder?)
  • Is het noodzakelijk om bij een nieuwe pc, een geheel lege hdd te gebruiken? ( de hdd die ik nu gebruik komt uit mijn oude pc, er staat dus nog windows etc. op)
Ik kan helaas niet testen of het aan de vga-kaart ligt, ik heb namelijk geen ander pci-e kaart, of een pci vga-kaart!

Wie-o-wie kan mij helpen?!

[ Voor 6% gewijzigd door Marne op 28-10-2005 00:11 ]

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
powerkabel in je videokaart?

• Marne
Ja, die zit erin.

Verwijderd

Je moederbord denk ik. Je hd hoor je niet als deze niet gebruikt wordt, ik heb zelf wel eens de voeding aangekregen en daarbij 2 hd's (maxto 80gb en wd 200gb) aangesloten en hoorde ik ze toen beide niet.

en de vragen 8)
Is het noodzakelijk om een floppy-disk aangesloten te hebben? nee
Is het noodzakelijk om alle "front-panel" ( pwr-led, hdd-led etc.) aangesloten te hebben? nee
Hoe moeten de "front-panel" stekkertjes exact aangesloten worden ( benaming naar boven, of naar onder?) lees boekje mobo of internet
Is het noodzakelijk om bij een nieuwe pc, een geheel lege hdd te gebruiken? ( de hdd die ik nu gebruik komt uit mijn oude pc, er staat dus nog windows etc. op) nee

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
Regel toch maar ergens een andere videokaart vandaan, want die wil je uitsluiten..

Maar verwissel ff van geheuegen bankjes, voor de rest geen idee :+

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Start eens op zonder geheugen. Als ie niet begint te piepen mobo RMA. Maar het kan ook de cpu zijn. Maar meestal is het toch het moederbord.

Oh ja. En hdd spint altijd op als de pc aangaat.

Nog een edit. Als ie wel piept probeer je het met 1 DIMM
Nog 1. Misschien staat je moederbord standaard in SLI mode en start ie wellicht daardoor niet op.

[ Voor 47% gewijzigd door Sayko op 28-10-2005 00:36 ]

Verwijderd

TS sluit alleen je HD aan, verder geen vga/cdrom en dat soort dingen
zoals me buurman bovenaan al aangeeft, 1 reepje in bank 1-> en als ie nu nog niet piept

dan is, zoals bovenbuur al aangeeft 'Als ie niet begint te piepen mobo RMA. Maar het kan ook de cpu zijn. Maar meestal is het toch het moederbord.'

(ow: trek die hdd ook maar ff los -> ook die case fan, laat dat ding eerst maar ff piepen >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 00:52 ]

Verwijderd

wat voor voeding heb je? de reden dat die schijven misschien niet gaan draaien is is vanwege een priktekort...

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Wat voor voeding heb je?
en bij mijn nforce4 mobo van asus hoor je een stem iets zeggen als er iets mis is (moet je wel speakers op onboard geluidskaart hangen)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Zit dat kabeltje met 4 punten er in? Van de voeding naar het moederbord. 5 volt kabel geloof ik. Zonder die heb je precies wat jij nu hebt. Aansluiting zit meestal een beetje schuin boven de processor. Het is een vierkante connector. Weet niet precies hoe 'ie heet.

offtopic:
Ik heb eigenlijk ook geen leven, op dit tijdstip hier reageren 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door WillemJanJansen op 28-10-2005 01:20 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

HD draait niet -> Geen spanning op de main 12V lijn -> Brakke voeding. Denk ik

Forget your fears...
...and want to know more...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 07:31

mace

Sapere Aude

hang eens een multimeter aan de gele en de zwarte draad...

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Aetje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:24:
Zoals boven al gezegd is, de HDD hoor je niet als het ding niet gebruikt wordt. Ik denk toch echt dat het dat 4 punts kabeltje is. Heb ik namelijk ervaring mee, precies hetzelfde, de boel gaat lopen alleen geen beeld.

Verwijderd

Aetje schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:24:
nou nee geen brakke voeding.. beetje te zware shit in je computer zitten.. kan die voeding nix aan doen.. hoeveel watt voeding heb je nu dan?
aangezien je toch steeds zwaarder gaat draaien raad ik je aan om 450 watt te nemen

• Marne
De voeding die ik heb is de standaard 450 watt voeding die in de Antec Sonata 2 zit.
Het is waarschijnlijk die 4-punts kabel, dit zit er niet in ( helemaal over het hoofd gezien).
Ik ga het gelijk proberen!

Edit: Ja hoor! Hij doet het! Het lag dus aan de 4-pins connector die ik vergeten was 8)7.
Bedankt allemaal voor jullie hulp!!

[ Voor 25% gewijzigd door Marne op 28-10-2005 07:39 ]

Pagina: 1