Artifacs bij overclocken asus Geforce 6800GE

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Ik heb wat hulp nodig bij het overclocken van mijn Asus v9999GE

Mijn specs zijn:
amd XP2200+ (Met zalman koeler)
Asus Geforce v9999GE (met zalman koeler)
MSI KT3 Ultra2
1024MB DDR 333Mhz kingston (1x512 2x256)
120GB 8mb cash Western Digital
2Force TG480-U22 Tagan 480watt

software:
Rivatuner v2.0 release 15.7
ATItool v0.24
3Dmark05
Nvidia officiaal 81.87 beta drivers

Ik heb dus een asus 6800 Gamers Edition die loopt stok 350/1000 en 12x1,5 wat de meeste wel al zullen weten.
Aangezien ik niet zo'n snel systeem heb ben ik genoodzaakt om mijn 3Dkaart zo ver mogenlijk over te klocken, om nog een beetje goed te kunnen gamen. Dit wil ik natuurlijk doen zonder dat ik artifacs krijg en mijn videokaart beschadig.

Om te kijken voor artifacs heb ik het programmatje ATI Tool. Dit programma is orgineel voor ati kaarten ontworpen, maar werkt ook op Nvidia kaarten. Vanwege dit zijn er wel wat opties uit geschakeld. Ik gebruik dit omdat ik in spellen en met 3Dmark05 geen artifacs zie, zelfs niet bij 440/1250 en ik geloofde echt niet dat dit zonder artifacs kon.

Op standaard instellingen in ATItools krijg ik totaal geen meldingen van artifacs. Maar als ik de Core Clock hoger dan 420Mhz zet of de Memory Clock boven de 1083Mhz dan begin ik lichtelijk artifacs te krijgen :( (gemiddelde van 3 wel heel weinig maar als nog zijn het artifacs)
Van mijn 4 gelockte pipe lines krijg ik in windows zelfs artifacs dus die kan ik niet unlocken. Met de laatste vertex unit is niet veel verschil te merken. Een vriend van me krijgt met die vertex unit na een lange tijd gamen ook artifacs. Dus deze unlock ik niet uit voorzorg.

Nu zijn mijn vragen:

1: Kan ik dit op 1 of andere manier verhelpen zodat ik wel een stuk hoger kan clocken?

2: zijn die paar artifacs slecht voor je kaart? Ik zie namelijk in games op het oog geen artifacs.

3: Is het goed dat ik ATItools gebruik en is er niet ook zulke software speciaal voor Nvidia kaarten?

4: Kan ik rivatuner beter instellen, want ik weet niet zo heel veel van dit programma af. Ik zag dat je veel dingetjes kan doen in power user etc..

5: ik zag ook ergens iets staan van je voltage hoger zetten.. Ik weet niet wat dat voor nut is, en of dit van toepassing kan zijn bij mij.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast bedank ;) Greatz Kappe^

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 27-10-2005 23:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 11:34
1) je klokt al behoorlijk.. dus ik zou gaan voor de NEE.
2) nee, maar als je ze in 3dmark ziet ga je ze ook in games zien op een gegeven moment (als dezelfde functies waar het spaak loopt maar aangesproken worden
3) ... gebruik inderdaad rivatuner
4) nee, artifacts geven aan dat hij of te heet wordt , beschadigde onderdelen aanzet (pipelines oid) of te hoog geklokt wordt..
5) kan nuttig zijn voor het behalen van hogere overklok.. zo ook wordt het risico groter op kaart beschadigingen.. hoe lang wil je de kaart nog gebruiken :)

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
uhmm ok maar ik dacht dat je dat GDDR3 geheugen wel kon clocken tot 1200Mhz aangezien de GE een ultra printplaat heeft en 2 molex aansluitingen(dus stabiele spanning) en ook een andere bios.

Met een Core van 420Mhz kan ik wel leven :P Maar kep juist die kaart gekozen vanwege dat GDDR3 geheugen :( zucht..

En weet je niet of ik rivatuner beter kan instellen, met b.v. die power user opties..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128723

Hoi Kappe^,

Misschien dat we elkaar wat kunnen helpen met bevindingen. Ik ben namelijk ook de laatste dagen actief bezig met het overklokken van mijn ASUS 6800 GE (v9999).

Het geluk dat ik wel heb is dat ik beide, pipeline en vertex shaders open krijg zonder artifacts. 16p6vp
Moet je wel zeggen dat ik niet test via ATI-tool, maar gewoon Rivatuner heb gebruikt voor de softmod, en 3dmark05 run en alles goed in de gaten houdt. Omdat ik nog geen vast keuze heb gevonden voor mijn overklokking ga ik pas uitvoerig testen (in andere games en tools) als ik een vaste standaar gevonden heb.

Helaas kan ik je niet helpen in de opties die nog hebt aangezien je pipelines niet mee willen werken. Het enige wat ik kan vertellen is mijn bevindingen... als volgt:

Mijn specs:
  • AMD Athlon64 3000+ (Socket 939) met Boxed cooler
  • MSI K8N Neo2 Platinum
  • 2 x 512MB DDR400 Corsair XMS (2.5-3-3-6 vast in BIOS) dual channel)
  • ASUS V9999 6800 GE (AGP 8x)
  • Western Digital 80GB (7200 rpm)
  • Nexus NX-3000 (300watt, +3.3v : 4.6v, +12v bij 15a)
  • Lian-Li 300 (Aluminium case dus)
  • 2 instelbare fans in front (onder) en 1 fan in back (boven onder voeding)
  • Geen W/C alles wordt gekoeld door airflow
  • Windows XP Pro SP2
  • Forceware 81.84 (32-bit non-whql)
Mijn bevindingen

Ik draaide 3dmark05 op (zonder 1 artifact):

Standaard instellingen (en zonder softmod)
4210

Met softmod
4791

Met softmod + OC @ 375/1050
5003

Ik moet zeggen dat ik geschrokken ben van jou OC instellingen..
420/1200 .. dat is ziekelijk veel. Ik ben gewoon bang dat ik alles te heet laat lopen. Kan het namelijk niet monitoren. Had internet afgesnuffelt en kwam uiteindelijk op een max van 400/1175. Dus durfde al niet hoger te gaan. Dit raad ik jou ook ten zeerste aan! (of je moet kunnen monitoren)

Over je vraag vier
Ik kan je wel een handje helpen via MSN b.v. Ik neem namelijk aan dat je de softmod opties al hebt gevonden in RT. Maar je kan RT ook laten monitoren. Je core en mem clocks van je Geforce, en de hitte van je CPU en NB natuurlijk.

Over voltage veranderen van je GE kan ik je niet helpen. Zover durf ik niet te gaan. En over de BIOS flashen naar een 6800 Ultra.. dat zou mijn volgende stap worden. Maar zit nu zelf met een probleem..
Ik hoop dat jij mij de oplossing kan geven....

Mijn probleem
Wanneer ik in RT de Core en Mem wil OCen (en ik monitor, actief, elke stap) zie ik dat mijn Core en Mem niet hoger gaan wanneer RT de test uitvoert!
Het lijkt wel of RT gewoon niet meer normaal reageert op mijn gekozen clocks.
Kies ik in 2d voor : 375/1050 druk op apply, draait hij op 375/1050
Ga ik dan naar 3d en kies ik voor: 375/1050 valt hij meteen terug naar de 350/1000 en blijft daar. Ook in 2d dus...
Als ik dan 3d weer hoger klok en apply, werkt hij wel goed in 3d. Maar als ik RT ook maar afsluit en terug kom staat alles weer op 350/1000.

Heeft iemand hier meer verstand van dit probleem toevallig? Als ik deze vraag er zo doorheen mag stellen.. B)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja jou probleem heb ik ook in RT. Ik heb gewoon gedaan bij 3D hokje aangevinkt van apply in windows start up. dan rebooten. dan werkt het. alleen bij mij blijft die dan zelfde geheugen clock in 2D als in 3D lopen(hij geeft een melding dat de 2D ook aangepast moet worden anders kan het neit) en ze core loopt gewoon wel goed.

Maar Ik zie btw in spellen en 3Dmark geen artifacs hoor.. ook niet als ik hem 440/1250 clock (en wordt niet heet volgens RT geheugen onder de 60 graden en core onder de 55 graden. Waarschijnlijk vanwege me zalman koeler, die raadt ik je ten sterkste aan) :D een vriend van me heeft met die instellingen een tijdje gedraaid. maar kreeg na een tijdje artifacs. dus vandaar dat ik 420/1200 veilig genoeg vondt. Ik heb met deze instellingen gewoon far cry en FEAR lang lopen spelen en geen zichtbare artifacs.

Heel veel artifacs schijn je ook met het oog niet te kunnen zien. vandaar dat ik dat proggie nu ook gebruik.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
knip, is al wat laat en moet beter lezen :Z

[ Voor 96% gewijzigd door willy83 op 28-10-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor die tip voor dat RT probleem. Het schijnt te werken. Blijf het wel een beetje vreemd vinden dat het niet zo lekker samenwerkt. Maargoed.. dat probleem is iig opgelost. Klote voor mij nou is dat ik aan mijn max zit van mijn voeding (I guess) 300watt.

Hoe lees jij trouwens je temperaturen af van je 6800 GE? via die Zalman koeler?

Over die artifacts die jij toch tegen blijft komen via ATI Tool. Het is blijkbaar niet schadelijk dus zolang je het niet ziet, of op langer gebruik geen hangers krijgt lijkt het me ok, toch?

Zou je btw je specs ook een willen posten hier? Kan ik eens vergelijken. En dan met name welke Zalman en voeding je hebt.

p.s: Jij denkt dus dat er iets fout gaat met dat OCen? Omdat je maar geen artifacts tegen komt op het blote oog ook al ga je een eind hoger zitten? Maar ATI Tool blijft wel commentaar geven.
Kan je niet eens testen hoeveel % er meer in artifacts komen als je trappen omhoog gaat in je OC? Ik neem aan als dat een belachelijk verschil geeft dat je dan pas op moet gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ TS: volgens mij is de CPU hier de zwakste schakel, dus met het hoger klokken van je GPU ga je minder winst boeken dan met het overklokken / vervangen van je CPU.

Artifacts zijn niet noodzakelijk slecht - zoals hierboven al vermeld werd - maar ze geven wel aan dat je tegen de bovengrens van je hardware aan zit. Het verlengt zeker de levensduur niet door je kaart mét artifacts te laten draaien :).
Anoniem: 128723 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:07:p.s: Jij denkt dus dat er iets fout gaat met dat OCen? Omdat je maar geen artifacts tegen komt op het blote oog ook al ga je een eind hoger zitten? Maar ATI Tool blijft wel commentaar geven.
Als je met ATi Tool werkt kan je daar meestal hoger mee overklokken dan je kaart in games aan zou kunnen. Best is dat je de max met ATi Tool opzoekt, en daar zo'n 10 Mhz onder blijft met de definitieve settings voor je OC. Dan speel je min of meer op veilig. ATi Tool is niet onfeilbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 28-10-2005 02:17 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
willy83 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:07:
[...]

Dat proggie is welk proggie en hoe kan je dan zien dat hij artifact geeft?(rivatuner) ik gebruik nu een redelijk oude versie omdat de versie (toen) er na geen softmod had voor de 6800LE
Ik heb zelf een 6800LE maar lijk me het zelfde.
dat staat in mijn verhaal allemaal.. ATItool v0.24. als je nieuwe drivers hebt zoals die van mij dan moet je ook een nieuwere rivatuner hebben die ik ook heb. die ondersteund de nieuwe drivers beter.
Anoniem: 128723 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:07:
Thanks voor die tip voor dat RT probleem. Het schijnt te werken. Blijf het wel een beetje vreemd vinden dat het niet zo lekker samenwerkt. Maargoed.. dat probleem is iig opgelost. Klote voor mij nou is dat ik aan mijn max zit van mijn voeding (I guess) 300watt.

Hoe lees jij trouwens je temperaturen af van je 6800 GE? via die Zalman koeler?

Over die artifacts die jij toch tegen blijft komen via ATI Tool. Het is blijkbaar niet schadelijk dus zolang je het niet ziet, of op langer gebruik geen hangers krijgt lijkt het me ok, toch?

Zou je btw je specs ook een willen posten hier? Kan ik eens vergelijken. En dan met name welke Zalman en voeding je hebt.

p.s: Jij denkt dus dat er iets fout gaat met dat OCen? Omdat je maar geen artifacts tegen komt op het blote oog ook al ga je een eind hoger zitten? Maar ATI Tool blijft wel commentaar geven.
Kan je niet eens testen hoeveel % er meer in artifacts komen als je trappen omhoog gaat in je OC? Ik neem aan als dat een belachelijk verschil geeft dat je dan pas op moet gaan passen.
300watt is inderdaad net te weinig. Ik had ook een week geleden nog een Aopen 300watt voeding waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon overclocken. En na een langere tijd zette zelfs de drivers mijn GE hem terug naar 200/599 :?
Ik raadt je minimaal een 380watt A merk voeding aan. Ik zou persoonlijk gaan voor een Tagan met zelfs minimaal 430watt voor de toekomst, die zijn erg stil en geven een goede nauwkeurige amperage. Je hebt 2 verschillende versies de oude uo1 das gewoon een normale hele goede voeding, en je hebt nu de nieuwe 2Force u22 serie. Deze heeft twee 12volt rails, het voordeel hier van is dat één 12 volt rail gebruikt wordt voor je moederbord en proseccor etc. en de tweede 12 volt rail voor je overige spullen in je kast, zoals videokaart harde schijven etc.. Ik heb de Tagan 2Force u22 480 watt genomen zoals je ziet omdat ik die ver in de toekomst kan meenemen naam me nieuwe systemen. (ook aangezien die heel veel beste keus advertenties heeft en redelijk geprijst is met 87euro) u22 480 --> pricewatch: Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) en de uo1 380 als je niet veel geld hebt :P -->> pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX)

Me temperaturen lees ik gewoon in rivatuner af bij target adapter en dan hardware monitoring (icoontje chip met vergrootglas) dan krijg je die grafiekjes en dan kan je nadat je setup rechts onder aangeklikt heb allemaal dingen aanvinken die je erin wilt hebben. In dit geval dus ambient temperatuur en core temperatuur. (de sensors zitten op de kaart en namelijk niet op je fan) Ik heb me zalman fan btw op me moederbord aangesloten en op een zalman fan controller. waardoor ik makkelijk handmatig dat ding kan regelen en ook nog kan zien hoeveel rpm die draait (idem met me prossecor zalman fan) kep de VF700-alcu die is half koper half alluminium hij is iets van 10 euro goedkoper en schilt maar 1 graad met de duurdere cu (helemaal koper). je moet maar een beetje kijken op de zalman site http://www.zalman.co.kr/ en op de tweakers forums en pricewatches.

die artifacs zijn net boven de 420/1090 heel minimaal. maar 2 artifacs gemiddeld ofzo, met het geheugen omhoog gooien krijg ik meer verschil kwa artifacs dan met de core. pas als ik voorbij core 450Mhz kom dan komen er extreem veel artifacs. Je moet gewoon maar kijken met dat ATITOOLS

Ik denk dat die minimaale artifacs idd niet zo heel veel uit maken, maar kep tog maar voor zkerheid zo ingesteld dat ik ze net niet heb, dat is bij mij 1080/410

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 28-10-2005 08:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Borromini schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:15:
@ TS: volgens mij is de CPU hier de zwakste schakel, dus met het hoger klokken van je GPU ga je minder winst boeken dan met het overklokken / vervangen van je CPU.

Artifacts zijn niet noodzakelijk slecht - zoals hierboven al vermeld werd - maar ze geven wel aan dat je tegen de bovengrens van je hardware aan zit. Het verlengt zeker de levensduur niet door je kaart mét artifacts te laten draaien :).

[...]

Als je met ATi Tool werkt kan je daar meestal hoger mee overklokken dan je kaart in games aan zou kunnen. Best is dat je de max met ATi Tool opzoekt, en daar zo'n 10 Mhz onder blijft met de definitieve settings voor je OC. Dan speel je min of meer op veilig. ATi Tool is niet onfeilbaar.
Je kan niet met ati tool over clocken hoor. Ja met een ATI kaart maar we hebben het hier over een 6800 :P ik clock gewoon elke keer met riva tuner iets hoger en vervolgens doe ik met ati tools de optie artifacs check en dan maar kijken wat het gemiddelde is per fps

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Dat Atitool is gewoon een beetje een onduidelijk programma. In die zin, dat er niet word uitgelegd wanneer het nou erg is dat hij die "delta of dinges in # pixels" geeft. Als je een beetje ver overklokt zie je met atitool geen artifacts, maar roept hij dat wel, en als je dan nog verder gaat, zie je ze ook. Maar of het nou echt zo'n ramp is als je die artifacts niet ziet... Ja het zal wel niet goed zijn, maar hoe dat nou precies zit.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Timlog schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:51:
Dat Atitool is gewoon een beetje een onduidelijk programma. In die zin, dat er niet word uitgelegd wanneer het nou erg is dat hij die "delta of dinges in # pixels" geeft. Als je een beetje ver overklokt zie je met atitool geen artifacts, maar roept hij dat wel, en als je dan nog verder gaat, zie je ze ook. Maar of het nou echt zo'n ramp is als je die artifacts niet ziet... Ja het zal wel niet goed zijn, maar hoe dat nou precies zit.
mja idd maar bij mij geeft die geen melding als die niks ziet.. Dus of het licht gewoon aan mijn kaart of het licht aan jou atitools versie..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Same here. Had gisteravond nog even ATI-tool 0.24 geinstalleerd. Had nogsteeds (en al sinds een week ofzo) de 16p,1,6vp aanstaan. Dus ik run "scan for artifacts" et voila.. heel het beeld vol gele puntjes............. *ouch*
Serieus.. ik wist al veel langer dat ATI-tool dit kon testen, maar door het researchen en de dagen heen was ik het nooit meer ergens tegen gekomen. Dus dacht ik altijd dat je het op het oog moest doen. Want ik hem me serieus wat artifacts gezien bij sommige 6800 LE's! Hele polygonen zwart werden en dikke pixels zwart onder het draaien van 3dmark05. Vandaar dat ik dacht dat ik goed zat!
Not dus! Daar gaan mijn 4 extra pipelines en 1 extra vertex shader... :'(
Heb ze nu uitstaan en non-OC. Geen een gele pixel en ATI-tool blijft draaien.

Thanks voor de info btw Kappe^. Over mijn voeding. Gelukkig dat jij dat direct vast kon stellen omdat je hetzelf mee gemaakt had. Helaas heb ik ECHT geen geld voor een 80 euri voeding. Dus had ik al gekeken naar een Cooler Master 380w. Toevallig kom je er zelf ook mee. Dus dan zit ik voor nu iig gebakken. Het ding kost € 20,- ofzo 2nd hand. Dat is niet zo'n grote uitgaven mocht ik dat over een niet al te lange tijd willen vervangen.
Over die Zalman koeler. Ook dat gisteravond nog even zitten bekijken. Ook bij extreem overklokken scheelt het maar 1 graad met die volledig kopere naast die aluminium/kopere?
Scheelt idd een paar centen, maar dat kan ik dus wel gebruiken nu :P

Okay nu even als reactie op jou Temperature meter in RT. Ik draai ook RT 15.7 en gebruik de Forceware 81.84 non-whql drivers. Deze gave mij namelijk het snelste resultaat in 3dmark05.
Ik
Stond er bij jou nou standaard die Ambient Temperature bij? Ik heb het namelijk nu wel gevonden. Had ooit eerder een plugin toegevoegd voor de core en mem mhz af te lezen. Drufde eerst geen andere toe te voegen. Maar had nu de F75373S.dll toegevoegd en dat geeft mijn temp weer. :P

Kappe^ zou ik jou 3dmark scores eens mogen zien? Ondanks dat je een minder snel systeem erom heen hebt zou ik graag je verschillen willen zien.
En over die vriend van jou die zijn pipelines wel open kreeg (op langdurig vertex aan na). Wat voor score verschil haalt hij?

En als laatste vraag (ja sorry dat ik je topic omtover :o ) wat zijn de maximale grades die je in het oog houdt waar je niet boven moet komen?

p.s: baal echt van mijn pipelines nou... dacht echt dat ik goed zat... boehoe! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
nee standaard staat die ambient temperatuur er niet. Je moet gewoon alles toevoegen in die lijst en dan ff kijken wat jij leuk vindt om te zien, en wat je niet wilt zien gewoon weer uitvinken.. je kan ook het voltage namelijk zien, kan je meteen kijken of je kaart wel beetje een stabiele spanning krijgt.

die zalman koeler haalt ook op max speed idd maar 1 graad verschil.. tenminste dat zie ik in allerlij benchmarks.
Het beste is dat je geheugen onder de 60 graden blijft, voor de beste resultaten. En van je cpu core zou ik het eerlijk gezegd niet weten. normaal gesproken mag een processor best warm worden.. minimaal kan die wel rondt de 80 graden aan.. maja beste is dat die ook wel onder de 60 blijft..
als mijne overgeclockt is en ik me zalman op volle snelheid zet is die in idle: core 50graden en geheugen 52. full load: core 53/54 en geheugen 57. als ik de zalman heel langzaam zet dat ik hem niet meer hoor (ook nog overgeclocked) dan is die idle: core 52 geheugen 56. en in full load: core 56 en geheugen rondt de 60/62
Ik zal je geheugen NIET boven de 70 graden laten komen dat is 1 ding wat zker is

Ik haal btw met de officieele 81.87 beta drivers iets hogere scores (schilt niks) hij schijnt hierdoor in spellen ook wat beter te lopen.

Uhm ik zit nu op me werk dus kan niet precies op de punt me scores zeggen.
Maar alles standaard dus ook me processor enzo.. dan haal ik iets van 4060.. met dik overclocken haal ik iets van 4600..

En die vriend van me kreeg ze juist niet open.. en juist alleen die vertex unit.. maar daarvan kreeg hij uiteindelijk zichtbare artifacs in spellen. Hij haal nu met standaard pipe lines en iets overgeclockt iets van 5000 dacht ik. maar je kan zelf ook vragen :P hij post ook in dit topic onder de naam: Timlog

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 28-10-2005 12:12 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Idd. En om alles maar meteen even recht te trekken:
Met die vertex shader kreeg ik wel geen artifacts, maar zodra ik ook maar iets ging overklokken daalde mijn scores dramatisch. Brakke shader dus :)

Maar met overklokken alleen haal ik de 5000 in 3Dmark ook wel. Zal eens even kijken wat ik nu haal...
met 410/1100 haal ik 4845. Maar dan heb ik wel vanalles aanstaan. messenger firefox e.d. en ik heb ook de 77.77 forceware drivers, want ik ben lui \o/

Magoed... voor dit soort info moet je maar eens in dit topic kijken Asus V9999GE deel 2

Maar nu weten we dus nog steeds niet hoe het nou zit met onzichtbare artifacts :(

[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 28-10-2005 12:25 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

KappeNou schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:33:
[...]

Je kan niet met ati tool over clocken hoor. Ja met een ATI kaart maar we hebben het hier over een 6800 :P ik clock gewoon elke keer met riva tuner iets hoger en vervolgens doe ik met ati tools de optie artifacs check en dan maar kijken wat het gemiddelde is per fps
Mja dom van mij 8)7. Maar goed, dat van die artifacts-detectie blijft wel gelden :). Of het nu een ATi of nVidia GPU is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Borromini schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:59:
[...]

Mja dom van mij 8)7. Maar goed, dat van die artifacts-detectie blijft wel gelden :). Of het nu een ATi of nVidia GPU is.
mja dat weet ik dat staat ook in mijn verhaal :P alleen is de vraag of je niet zo'n zelfde soort programmatje hebt alleen dan speciaal voor nVidia kaarten :)

en verder heb ik nog STEEDS geen oplossing voor mijn problemen ;( zucht..

[ Voor 10% gewijzigd door KappeNou op 28-10-2005 14:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De gouden regel (of een van) is: klok een beetje hoger, draai 3DMark, als je artifacts tegenkomt: terugklokken. Veel betrouwbaarder dan ATi Tool, wel omslachtiger, maar als je wil OC'en moet je er wat voor overhebben. No pain, no gain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Borromini schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:23:
De gouden regel (of een van) is: klok een beetje hoger, draai 3DMark, als je artifacts tegenkomt: terugklokken. Veel betrouwbaarder dan ATi Tool, wel omslachtiger, maar als je wil OC'en moet je er wat voor overhebben. No pain, no gain.
wat je nu zegt vindt ik echt onzin (kan je begrijpen als je bv me verhaal leest) want bij 3Dmark zie ik zelfs geen artifacs als ik overclock naar 440/1240.. En bij ATItools zie ik al bij veel redelijkere (en geloofwaardelijkere) clock snelheden lichtelijk artifacs verschijnen. Als ik 440/1240 draai met ATItools heb ik drieduizendmiljoen artifacs.. En dat geloof ik echt eerder dan 3Dmark.. Want je kan veel artifacs met het blote oog niet zien ingame..

Dus de manier die je nu verteld moet je echt niet gebruiken IMO

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 28-10-2005 14:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Onzin is heel relatief vrees ik. Het is een beproefde methode. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het bij iedereen werkt. Wees gerust, 3DMark is heel wat belastender voor je GPU dan ATi Tool (dat nog minder betrouwbaar is). En probeer es met AA enzo aan (als je een unlockte 3DMark hebt), dan zie je misschien wél iets. Met wat geluk heb je gewoon een GPU die erg goed klokt.

En als ze geen van beiden een bevredigend resultaat opleveren, dan ga je toch gewoon wat gamen met je overklok? Dan weet je waar je aan toe bent. Zelf speel je op het scherp van de snee, maar echt ver durf je blijkbaar niet te gaan hé. Je GPU gaat heus niet naar de kl*te van een kwartier of half uur met artifacts spelen hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 28-10-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Borromini schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:35:
Onzin is heel relatief vrees ik. Het is een beproefde methode. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het bij iedereen werkt. Wees gerust, 3DMark is heel wat belastender voor je GPU dan ATi Tool (dat nog minder betrouwbaar is). En probeer es met AA enzo aan (als je een unlockte 3DMark hebt), dan zie je misschien wél iets. Met wat geluk heb je gewoon een GPU die erg goed klokt.

En als ze geen van beiden een bevredigend resultaat opleveren, dan ga je toch gewoon wat gamen met je overklok? Dan weet je waar je aan toe bent. Zelf speel je op het scherp van de snee, maar echt ver durf je blijkbaar niet te gaan hé. Je GPU gaat heus niet naar de kl*te van een kwartier of half uur met artifacts spelen hoor.
vriend ik heb heel lang met 440/1200 gespeeld. Ik ben niet bang, kwil gewoon dat me kaart lang mee gaat. en zo veel performens winst krijg je nou ook weer niet met dat beetje meer overclocken.

BTW je praat gewoon weer onzin over die artifacs (sorry) Ik zeg alweer je kan die artifacs NIET met het blote oog zien!!! ATItools is gemaakt om ze te kunnen zien. Jij ziet ze niet maar atitools. Vervolgens laat die door middel van een score en gele puntjes jou weten dat je artifacs hebt. Die gele puntjes zijn niet de echte artifacs, die bootst ATItools na. Zodat jij makkelijk kan zien dat je artifacs hebt.
Dus het is onmogelijk om in 3Dmark of in een spel al je artifacs te zien. Pas als het echt uit de hand loopt ga je ze pas zien in een spel. Maar dat is echt slecht voor je kaart

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ooit als eens geprobeerd van de extra pipes in te schakelen en de kaart te underclocken?
De pipes kunnen ook uitstaan omdat de beoogde kloksnelheid niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
corpseflayer schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:10:
Ooit als eens geprobeerd van de extra pipes in te schakelen en de kaart te underclocken?
De pipes kunnen ook uitstaan omdat de beoogde kloksnelheid niet gehaald wordt.
maar wat heeft dat voor een nut? Als dat zou werken dan heb je 16 pipe lines lage clocksnelheid.. dan zou je waarschijnlijk slechtere scores hebben dan 12 met hogere clock snelheid? of zie ik dit helemaal fout?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

KappeNou schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:53:
[...]

vriend ik heb heel lang met 440/1200 gespeeld.
Ik ben je vriend niet... Ik bied een andere kijk.
Ik ben niet bang, kwil gewoon dat me kaart lang mee gaat. en zo veel performens winst krijg je nou ook weer niet met dat beetje meer overclocken.
Waarom doe je het dan toch?
BTW je praat gewoon weer onzin over die artifacs (sorry) Ik zeg alweer je kan die artifacs NIET met het blote oog zien!!!
Heb ik ooit het tegendeel beweerd? Er zijn er die je wel kan zien, er zijn er die je niet kan zien. Gaan we hier een exacte wetenschap van maken?
ATItools is gemaakt om ze te kunnen zien.[...]
Dus het is onmogelijk om in 3Dmark of in een spel al je artifacs te zien.
Nu praat<!--lul--> je toch wel uit je nek hoor...
Pas als het echt uit de hand loopt ga je ze pas zien in een spel. Maar dat is echt slecht voor je kaart
Waarom overklok je dan? B) Als je wil dat je kaart lang meegaat, laat ze dan op stock speeds lopen! No pain, no gain! En dan heb je je garantie nog voor wanneer het toch mis gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-10-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Borromini schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:01:
[...]
Ik ben je vriend niet... Ik bied een andere kijk.

[...]
Waarom doe je het dan toch?

[...]
Heb ik ooit het tegendeel beweerd? Er zijn er die je wel kan zien, er zijn er die je niet kan zien. Gaan we hier een exacte wetenschap van maken?

[...]
Nu praat<!--lul--> je toch wel uit je nek hoor...

[...]

Waarom overklok je dan? B) Als je wil dat je kaart lang meegaat, laat ze dan op stock speeds lopen! No pain, no gain! En dan heb je je garantie nog voor wanneer het toch mis gaat.
toon volledige bericht
waarom praat je elke keer onzin? <!--je kan echt niet lezen.. Pls vervuil me topic niet met deze onzin.. Dit is allemaal volstrekt offtopic.. Als je me niet kan helpen ga dan rukken ofzo..-->Was niet nodig

nog 1 keer dan maar :)

Modbreak: knipKnip

<!--
1. je zegt waarom doe je het dan tog: LEER LEZEN OMG ik doe het toch niet! Ik deed het in het begin omdat ik toen even dom was als jou. -->

2. Ik heb het heletijd al over artifacs die je niet kan zien met het blote oog, maar die atitools wel weet te registreren. WTF boeid mij nou weer de artifacs die je wel kan zien? Duh elke n00b weet dan dat je te ver overclockt, lekker interresant. voor de 100ste keer het gaat om de gene die je niet kan zien!!
OP DAT MOMENT IS ER OOK GEEN sprake van artifacs die je wel kan zien! Op het oog loopt het gewoon perfect! Wat snap je hier niet aan?

3. En waarom denk je in godsnaam dat ik overclock?
Modbreak:Alweer -knip-
<!--
Ga AUB weg ofzo van dit gehele forum. want als je dat niet eens weet hoor je hier totaal niet thuis.
Maarjah omdat ik jou zielig en n00b vindt leg ik het wel uit :) lief heh -->
ik wil betere performens! En ik wil het zo veilig mogelijk laten lopen, dat ZELFS atitools geen artifacs kan zien! dan weet je zker dat je videokaart niet verknoeit wordt door artifacs.

Dus pls post alleen als je antwoord weet op mijn vragen helemaal bovin dit topic.
(als je lief bent zoals Feutis en je wilt wat advies of je hebt vragen dan mag dat natuurlijk ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-10-2005 17:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Artifacts die je niet met het blote oog kan zien zijn geen artifacts :+
Doorklokken die hap.... >:)

Je moet gewoon een compromis sluiten, artifacts hoeven nl nog niet schadelijk te zijn voor je hardware...tis wel een teken dat je eigenlijk iets te ver bent gegaan
KappeNou schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:39:
Nu zijn mijn vragen:

1: Kan ik dit op 1 of andere manier verhelpen zodat ik wel een stuk hoger kan clocken?

2: zijn die paar artifacs slecht voor je kaart? Ik zie namelijk in games op het oog geen artifacs.

3: Is het goed dat ik ATItools gebruik en is er niet ook zulke software speciaal voor Nvidia kaarten?

4: Kan ik rivatuner beter instellen, want ik weet niet zo heel veel van dit programma af. Ik zag dat je veel dingetjes kan doen in power user etc..

5: ik zag ook ergens iets staan van je voltage hoger zetten.. Ik weet niet wat dat voor nut is, en of dit van toepassing kan zijn bij mij.
1 Ja, door harder te koelen/meer voltage (gaan vaak hand in hard though)

2 Artifacts an sich niet, maar ze zijn het symptoom van een diper ligeend probleem. Net als dat hoofdpijn op zich niet schadelijk is, maar het eigenlijke probleem slechte ogen of vermoeidheid zijn. Als je artifacts ziet, worden sommige textures verkeerd gerendered, ws schakelen de pipes te snel waardoor sommige bits 'omvallen' oid.(wat eigenlijk een 1 had moeten zijn is een 0, en soms anders om) dit kan van de kleur FFFFFF bijvoorbeeld 0FFFFF(kweet niet of dat helemaal klopt), en dat zie je terug omdat een polygoon de verkeerde kleur heeft: een artifact :)

3 Ik zou het niet weten, google er eens naar?

4 Riva tuner is vooral een OC/monitoring tool, je kunt er ook pipes/vertexes mee unlocken

5 Doordat het core-voltage hoger is, is er minder kans dat er bitjes omvallen en daarmee de kans op artifacts kleiner, nadeel is wel dat je GPU/kaart meer gaat verstoken => warmer. Warmer = slechtere resultaten. Ook krijg je last van electronenmigratie. je moet gewoon zoeken naar v9999GE & voltmod oid in google. Je kunt ook je AGP voltage omhoog gooien, bij sommige kaarten resulteert dit in hogere OC's, maar je GPU voltage gaat niet altijd mee omhoog....

[sub]Alle rechten voorbehouden, alle vormen van schade die voortvloeien het gebruik van deze informatie is voor eigen risico

[ Voor 132% gewijzigd door Rey Nemaattori op 28-10-2005 16:54 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Modbreak: LET OPIk heb hier net het topic op zitten schonen van een aantal flames. Beide heren hebben een PM mogen ontvangen. Ik hoop dat dit in de toekomst niet meer voorkomt!

Voor de andere mensen die het idee hadden om mee te gaan doen: NIET DOEN!

[ Voor 81% gewijzigd door Apen-nootjes op 28-10-2005 17:22 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:32:
Artifacts die je niet met het blote oog kan zien zijn geen artifacts :+
Doorklokken die hap.... >:)

Je moet gewoon een compromis sluiten, artifacts hoeven nl nog niet schadelijk te zijn voor je hardware...tis wel een teken dat je eigenlijk iets te ver bent gegaan

[...]

1 Ja, door harder te koelen/meer voltage (gaan vaak hand in hard though)

2 Artifacts an sich niet, maar ze zijn het symptoom van een diper ligeend probleem. Net als dat hoofdpijn op zich niet schadelijk is, maar het eigenlijke probleem slechte ogen of vermoeidheid zijn. Als je artifacts ziet, worden sommige textures verkeerd gerendered, ws schakelen de pipes te snel waardoor sommige bits 'omvallen' oid.(wat eigenlijk een 1 had moeten zijn is een 0, en soms anders om) dit kan van de kleur FFFFFF bijvoorbeeld 0FFFFF(kweet niet of dat helemaal klopt), en dat zie je terug omdat een polygoon de verkeerde kleur heeft: een artifact :)

3 Ik zou het niet weten, google er eens naar?

4 Riva tuner is vooral een OC/monitoring tool, je kunt er ook pipes/vertexes mee unlocken

5 Doordat het core-voltage hoger is, is er minder kans dat er bitjes omvallen en daarmee de kans op artifacts kleiner, nadeel is wel dat je GPU/kaart meer gaat verstoken => warmer. Warmer = slechtere resultaten. Ook krijg je last van electronenmigratie. je moet gewoon zoeken naar v9999GE & voltmod oid in google. Je kunt ook je AGP voltage omhoog gooien, bij sommige kaarten resulteert dit in hogere OC's, maar je GPU voltage gaat niet altijd mee omhoog....

[sub]Alle rechten voorbehouden, alle vormen van schade die voortvloeien het gebruik van deze informatie is voor eigen risico
toon volledige bericht
Ok klinkt allemaal wel logisch, ik ga het allemaal even testen enzo. Thnx

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
^^ Wat je ook doet, zorg iig voor voldoende ventilatie.. je kast open doen werkt soms averechts....

@Apennootjes _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Rey Nemaattori op 28-10-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:15:
^^ Wat je ook doet, zorg iig voor voldoende ventilatie.. je kast open doen werkt soms averechts....

@Apennootjes _/-\o_
mja ventilatie is no problemo :P daar heb ik al veel meE gëexperimenteerd

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Tja.. antwoord op je eerste vraag blijft Voltage verhogen, Dat kan met een AGP Voltage verhoging (wat net een paar mhz meer scheelt eigenlijk) en anders een Voltmod, daar komt meestal solderingwerk bij kijken. Koeling is ook een Pre maar het hoeft niet met 15 fans te worden gekoeld van alle kanten (erg overdreven ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals Rey het verteld dacht ik er series dus ook over!
Blijkbaar kan niemand het echt bevestigen ofzo, dus hier nog een speculatie waar je misschien over na kunt denken.

Als je een standaard PC hebt, niks geen OC of soft/hardmod erin maar toch heb je hangers. Het eerste waar je dan aan denkt is je geheugen. Waarom? Omdat het misschien errors bevat ergens op de reep. Men test het geheugen dan bv met Memtest. Geeft dit uiteindelijk errors weer na een paar passes dan weet je dat je geheugen hoogstwaarschijnlijk het probleem leverde.
Is dit slecht voor je PC? Of geheugen? Nee!
Het is precies het verhaal van Rey. Gewoon data dat distorted raakt onderweg naar buiten.

Nogmaals, dit is ook maar weer een 'logische' beredenering van mij.... think about it.. :P

Btw Kappe^, zou je a.u.b. je voltage eens door willen geven van elk onderdeel van je videokaart en het rpm dat je draait op je zalman?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 128723 op 29-10-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 128723 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:33:
Btw Kappe^, zou je a.u.b. je voltage eens door willen geven van elk onderdeel van je videokaart en het rpm dat je draait op je zalman?
@ 351/1070 @ idle @ langzaamste fan speed

Ambient temp : 52 graden
Core Temp : 51 graden
Vcc, V : schommeld tussen 3,34 en 3,36 (dat is prakties niks dus te verwaarlozen)
Vcore, V : 1,40
FB vddq, V : 2,34
AGP vddq, V : 1,53

Fan Speed: 1534RPM

Als ik de fan speed al iets hoger zet gaan de grades omlaag. Terwijl ik de fan niet eens hoor :)
De snelste RPM die ik kan instellen is 2766.
De fan speeds zijn gemeten vanaf me moederbord met behulp van Motherboard monitor 5, en is niet vanaf me videokaart gemeten (omdat de molex van de zalman koeler groter is dan de aansluiting op de videokaart)

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 29-10-2005 18:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Anoniem: 128723 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:33:
Als je een standaard PC hebt, niks geen OC of soft/hardmod erin maar toch heb je hangers. Het eerste waar je dan aan denkt is je geheugen. Waarom? Omdat het misschien errors bevat ergens op de reep. Men test het geheugen dan bv met Memtest. Geeft dit uiteindelijk errors weer na een paar passes dan weet je dat je geheugen hoogstwaarschijnlijk het probleem leverde.
Is dit slecht voor je PC? Of geheugen? Nee!
Het is precies het verhaal van Rey. Gewoon data dat distorted raakt onderweg naar buiten.
Data die corrupted raakt kan idd ook in gewoon geheugen/chips gebeuren, daarom hebben server platforms zoals de Opteron (en de Xeon ook geloof ik) Registered ECC geheugen Met ECC kun je dus eventuele omvallende bitsjes corrigeren... als thuisgebruiker merk je dat niet/nauwelijks want je reboot eens in de zoveel tijd.

Overigens zeg ik niet dat het volledig onschadelijk is, er is wel degelijk gevaar, niet de omvallende bitjes maar electromigratie door hogere voltages/warmte.

Uiteraard duurt het maanden/jaren van uptime voor je cpu/gpu schade oploopt of het definitief begeeft...tegen die tijd heb je allang een andere kaart (nodig) :+

ALs memtest errors geeft in 2 opeen volgende passes dan is je geheugen gewoon dood of te ver overgeclocked, bitsjes die 'spontaan' omvallen..da't echt een kans van 1 op de zoveel miljard....

[ Voor 9% gewijzigd door Rey Nemaattori op 29-10-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heeft iemand nog antwoorden op mijn vragen? 1 maal ander maal :P

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 31-10-2005 13:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
KappeNou schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:39:
Nu zijn mijn vragen:

1. sterkere of aparte voeding voor je kaart voeding en beter koelen (aparte voeding scheelde bij mij 15 Mhz). Er zijn ook mensen die hun 12 en 5 volt stabilisteren door er een aantal grote condensatoren op te plaatsen. Dat schijn ook enkele Mhzjes te schelen.
  2. (is al beantwoord)
  3. (zo ver ik weet niet)
  4. Het anders instellen van RT maakt voor je arties niks uit (helaas).
  5. Ander bios flashen zodat je een hoger voltage op je core krijgt is niet aan te reden. Er ontstaat veel extra hitte en je core draait al op 1,4 volt. Die is simpel weg niet gemaakt voor nog meer voltage.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
martijn_tje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

sterkere of aparte voeding voor je kaart voeding en beter koelen (aparte voeding scheelde bij mij 15 Mhz). Er zijn ook mensen die hun 12 en 5 volt stabilisteren door er een aantal grote condensatoren op te plaatsen. Dat schijn ook enkele Mhzjes te schelen.
Ik denk dat je zijn sig niet goed heb bekeken ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Die voeding lijkt me niet in mijn geval.. Kep het nieuwste van het nieuwste kwa techniek in voedingen.. Namelijk de Tagan 2Force u22 480watt. Deze heeft 2 aparte 12 volt rails(1 wordt gebruikt voor je moederbord en de andere voor je andere spullen zoals 3D kaart) + er zit een processor in voor het stabaliseren en nog wat extra hypermoderne funckties.. waardoor het schijnt dat deze voeding in het nieuwe "tijdperk" van voedingen thuis hoort :P :D

Als je er nog wat meer over wil weten http://www.tagan.de/ of moet je ff googlen!

(mja kben atm heel trots op me voeding ;) kep hem net een paar weken) Tagan _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 31-10-2005 14:19 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
Even wat info vooraf. Ik heb een Asus V9999GE met asus 6800GT bios incl softmod van RT. Hij draaid in 3D op 420/1100. Core kan nog iets hoger, maar geheugen gaat bij 1150 in ATiTool artifacts geven (stippen). In games is het idd bijna niet te zien behalve wanneer ik naar de 1200 ga.

1: Nee, de artifacts in ATiTool geven aan dat je aan de max zit.

2: Artifacts zijn niet slecht voor je hardware, evenals overclocken in principe. Ga je te ver dan houd hij er mee op, maar hij gaat niet stuk, na terug klokken werkt hij weer gewoon. Met voltages spelen is natuurlijk een ander verhaal.

3: Is idd goed. Dat je het in games niet ziet komt omdat het stukje geheugen wat de artifacts veroorzaakt gebruikt word voor een normal map, dit is moetlijk te zien. GPU artifacts zijn wel te zien, dan gaan zien vaak de polygons er raar uit.

4: Gebruik gewoon de coolbits reg (UTFS) zodat je kan overklokken in het nvidia tabblad, dit werkt bij mij altijd goed. Ik gebruik daarnaast Asus smartdoctor om de fanspeeds aan te passen. Hiermee kan je ook overklokken. De slider die je ziet is alleen voor 3D, maar 2D boeit ook niet echt. De slider is gelijk aan wat je in de nvidia tab hebt aangepast, dus zelfde regkey waarschijnlijk. En je kan de temps monitoren.

5: Voltages hoger zetten kan effect hebben, maar is geen garantie. Bovendien heeft voltages wel effect op de levensduur van je hardware. Dit kan je doen door een aangepast bios te flashen. Ik doe het niet omdat mijn kaart al warm genoeg word.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
mja.. ik clock zonder dat ik artifacs in games en 3D mark zie tot 440/1250 ... BTW ik zou als ik jou was smartdocter eraf gooien :) dat is echt een gaar proggie.. 9 van de 10 mensen hebben problemen door dit proggie.. er zijn namelijk veel topics opgelost door dit proggie eraf te halen + je kan je fan speed ook in rivatuner aan passen.. (niet bij mij van toepassing want ik heb een zalman 6x fancontroller.)

1 vraagje aan jou. hoe warm wordt je kaart in rivatuner @ core en ambient temperatuur? in idle, en full load. En stock en overgeclocked? Ik probeer namelijk een indicatie te maken of de sensors op de 6800 kaarten wel goed zijn, of dat het door rivatuner komt dat de temperaturen erg verschillen dan bij andere mensen met een 6800

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 31-10-2005 15:08 ]

>PC specs<

Pagina: 1